NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Ponad 4 mld euro na 21 projektów kolejowych w ramach CEF-u

| Witold Urbanowicz 04.12.2017 36

Ponad 4 mld euro na 21 projektów kolejowych w ramach CEF-u
fot. WU
Ważnym wsparciem dla realizacji inwestycji kolejowych jest unijny program Łącząc Europę (CEF). Dzięki nim PKP PLK mają środki na realizację 21 projektów, obejmujących modernizację 950 km linii. Dwa z nich są realizowane obecnie w Warszawie – mowa o linii obwodowej i linii 447 do Grodziska Mazowieckiego.
PKP PLK to największy beneficjent unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF), który został wprowadzony od obecnej perspektywy unijnej. – To istotne wsparcie dla realizacji inwestycji i krajowego programu kolejowego. Środki z tego programu są przeznaczane na tworzenie szkieletowej sieci transeuropejskiej o wysokiej przepustowości – mówi Gabriela Popowicz, dyrektor biura funduszy unijnych PKP PLK.

Jak dodaje, PKP PLK aplikowały o środki w ogólnoeuropejskich konkursach w latach 2014, 2015 i 2016. W sumie udało się uzyskać środki w wysokości ponad 4 mld euro na realizację 21 projektów obejmujących 950 km linii. – Wykorzystaliśmy pełną pulę dostępnych środków dla Polski i polskiej kolei – mówi Popowicz. Obecnie realizowanych jest 17 projektów, obejmujących ok. 790 km linii. Głównym celem jest zwiększenie przepustowości, zwiększenie prędkości do 160 km/h w przypadku pociągów pasażerskich, 120 km/h w przypadku pociągów towarowych, wzrost bezpieczeństwa, poprawa komfortu, usprawnienie połączeń do portów.

CEF to istotne wsparcie Krajowego Programu Kolejowego, w którym znajduje się 220 projektów o wartości 66 mld zł i obejmujących ok. 9000 km linii. – Projekty CEF-owe stanowią ok. 30% tego ambitnego programu w zakresie kwot – podkreśla Popowicz.
W rejonie Warszawskiego Węzła Kolejowego realizowane projekty obejmują modernizację linii 447 na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki, linii obwodowej, linii Warszawa – Białystok (Rail Baltica), docelowo do granicy w Trakiszkach, a także Warszawa – Poznań. Inne duże projekty to linia Poznań – Szczecin, linia aglomeracyjna w Krakowie i trasa Kraków – Katowice.

Do 2019 r. trwa przebudowa linii obwodowych – nr 20 Warszawa Zachodnia peron 8 – Warszawa Gdańska, 508 Warszawa Gołąbki – Warszawa Główna Towarowa, 509 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gdańska. Dla pasażerów najważniejsza jest linia 20. – Jest ona bardzo istotna, ale niewiele osób w ogóle wie, gdzie ona jest. Po modernizacji będzie jedną z głównych form przemieszczania się – mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. inwestycji w aglomeracji warszawskiej. Inwestycja obejmuje przebudowę wiaduktów, przystanków, dobudowę dwóch nowych Warszawa Koło przy Obozowej i Warszawa Powązki. Przy przystanku Warszawa Młynów (dawniej Koło) powstanie wygodna przesiadka do II linii metra. Ruch na linii 20 ma zostać wznowiony w poł. przyszłego roku. Linie obwodowe będą też pełniły ważną rolę jako ciąg objazdowy dla planowanego remontu linii średnicowej w Warszawie.

Druga ważna inwestycja to modernizacja 22-kilometrowej linii 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. W kwietniu 2017 r. podpisano umowę na modernizację układu torowego i sieci trakcyjnej, a prace ruszyły we wrześniu. Inwestycja obejmuje przebudowę przystanków, dobudowę nowego w Parzniewie, remont obiektów inżynieryjnych, dobudowę dwóch przejść podziemnych i tunelu drogowego w Pruszkowie. We wrześniu 2018 r. ma zostać otwarta linia kolejowa. Prędkość pociągów ma zostać podniesiona z 90 do 120 km/h.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS