NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Ponad 20 proc. klientów Polregio korzysta z biletów zintegrowanych

| Kasper Fiszer 17.10.2018 12

Ponad 20 proc. klientów Polregio korzysta z biletów zintegrowanych
Pociąg Przewozów Regionalnych w Sieradzufot. Kasper Fiszer
Przeszło co piąty podróżujący pociągami Przewozów Regionalnych kupuje bilet, który pozwala mu przesiąść się do pociągu innego przewoźnika lub do pojazdu komunikacji miejskiej. Margines sprzedaży stanowią natomiast oferty skierowane do korzystających z pociągów PR i autobusów regionalnych.
– Polregio przewiozło w zeszłym roku ok. 80 mln pasażerów – wyliczał podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego i Inteligentnego Miasta Robert Piłka, pełnomocnik zarządu Przewozów Regionalnych ds. współpracy międzynarodowej. – Spośród nich 22,5 proc. podróżowało na podstawie biletów zintegrowanych. 22 proc. ogółu podróżnych korzystało z biletów zintegrowanych z innymi przewoźnikami kolejowymi i z komunikacją miejską – wskazywał.

PR: ofertę kolejowo-autobusową powinien koordynować organizator

Stwierdził on , że oznacza to, że z ofert łączonych z przewoźnikami autobusowymi w komunikacji pozamiejskiej skorzystało bardzo niewielu podróżnych (takie oferty funkcjonowały w zeszłym roku np. w ramach współpracy z PKS Ostrowiec Świętokrzyski). – To pokazuje, jak ciężko jest stworzyć wspólne oferty dla pasażera – ocenił. Podkreślił, że za integrację taryfową z przewoźnikami autobusowymi powinien odpowiadać organizator przewozów, czyli samorząd wojewódzki.

– [Nam] zdecydowanie trudniej jest skoordynować ofertę z przewoźnikiem autobusowym, który najprawdopodobniej nie będzie chciał świadczyć usług na liniach, które będą miały na celu dowiezienie pasażera do stacji początkowej lub ze stacji końcowej do miejsca docelowego – stwierdził. Podkreślił, że podmioty świadczące usługi na rynku przewozów drogowych wybierają w takich sytuacjach obsługę tras, które przyniosą im bezpośrednio największą korzyść komercyjną. Zwracał przy tym uwagę na chęć pozyskania przez nich dopłat do biletów wydanych z zastosowaniem ulg ustawowych (ich naliczanie przy korzystaniu z różnych gałęzi transportu bywa trudne z uwagi na różne wysokości upustów).

Współpraca z przewoźnikami autobusowymi zmniejszyłaby skutki zamknięć

W opinii Roberta Piłki to samorządy mają możliwość takiego kształtowania oferty, by koordynacja stanowiła dla pasażera wartość dodaną. – Mamy na kolei wzrost liczby przewiezionych pasażerów, ale tylko przy takiej organizacji podróżny wróci do publicznego transportu zbiorowego – przekonywał. Podkreślił także, że dużym wyzwaniem dla przewoźników kolejowych starających się utrzymać tendencję wzrostową jest utrzymanie pasażerów w przypadku zamknięć torowych na okres prowadzenia licznych inwestycji.

– Będzie nam bardzo ciężko, jeśli nie będziemy wszyscy starać się, by ofertę poprawiać w zakresie dostępu [autobusem] do stacji początkowych i końcowych, by podnieść standard obsługi, żeby pasażer wytrzymał okres modernizacji – podsumował przedstawiciel PR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5