Partnerzy serwisu:
Pasażer

Ponad 20 proc. klientów Polregio korzysta z biletów zintegrowanych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Ponad 20 proc. klientów Polregio korzysta z biletów zintegrowanych
fot. Kasper FiszerPociąg Przewozów Regionalnych w Sieradzu
Przeszło co piąty podróżujący pociągami Przewozów Regionalnych kupuje bilet, który pozwala mu przesiąść się do pociągu innego przewoźnika lub do pojazdu komunikacji miejskiej. Margines sprzedaży stanowią natomiast oferty skierowane do korzystających z pociągów PR i autobusów regionalnych.

– Polregio przewiozło w zeszłym roku ok. 80 mln pasażerów – wyliczał podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego i Inteligentnego Miasta Robert Piłka, pełnomocnik zarządu Przewozów Regionalnych ds. współpracy międzynarodowej. – Spośród nich 22,5 proc. podróżowało na podstawie biletów zintegrowanych. 22 proc. ogółu podróżnych korzystało z biletów zintegrowanych z innymi przewoźnikami kolejowymi i z komunikacją miejską – wskazywał.

PR: ofertę kolejowo-autobusową powinien koordynować organizator

Stwierdził on , że oznacza to, że z ofert łączonych z przewoźnikami autobusowymi w komunikacji pozamiejskiej skorzystało bardzo niewielu podróżnych (takie oferty funkcjonowały w zeszłym roku np. w ramach współpracy z PKS Ostrowiec Świętokrzyski). – To pokazuje, jak ciężko jest stworzyć wspólne oferty dla pasażera – ocenił. Podkreślił, że za integrację taryfową z przewoźnikami autobusowymi powinien odpowiadać organizator przewozów, czyli samorząd wojewódzki.

– [Nam] zdecydowanie trudniej jest skoordynować ofertę z przewoźnikiem autobusowym, który najprawdopodobniej nie będzie chciał świadczyć usług na liniach, które będą miały na celu dowiezienie pasażera do stacji początkowej lub ze stacji końcowej do miejsca docelowego – stwierdził. Podkreślił, że podmioty świadczące usługi na rynku przewozów drogowych wybierają w takich sytuacjach obsługę tras, które przyniosą im bezpośrednio największą korzyść komercyjną. Zwracał przy tym uwagę na chęć pozyskania przez nich dopłat do biletów wydanych z zastosowaniem ulg ustawowych (ich naliczanie przy korzystaniu z różnych gałęzi transportu bywa trudne z uwagi na różne wysokości upustów).

Współpraca z przewoźnikami autobusowymi zmniejszyłaby skutki zamknięć

W opinii Roberta Piłki to samorządy mają możliwość takiego kształtowania oferty, by koordynacja stanowiła dla pasażera wartość dodaną. – Mamy na kolei wzrost liczby przewiezionych pasażerów, ale tylko przy takiej organizacji podróżny wróci do publicznego transportu zbiorowego – przekonywał. Podkreślił także, że dużym wyzwaniem dla przewoźników kolejowych starających się utrzymać tendencję wzrostową jest utrzymanie pasażerów w przypadku zamknięć torowych na okres prowadzenia licznych inwestycji.

– Będzie nam bardzo ciężko, jeśli nie będziemy wszyscy starać się, by ofertę poprawiać w zakresie dostępu [autobusem] do stacji początkowych i końcowych, by podnieść standard obsługi, żeby pasażer wytrzymał okres modernizacji – podsumował przedstawiciel PR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5