Partnerzy serwisu:
Biznes

Pomorze: wsparcie JASPERS przy analizie marketingowej PKM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
22-01-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy, 22 stycznia 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Pomorze: wsparcie JASPERS przy analizie marketingowej PKM
JASPERS (agenda Komisji Europejskiej) ma pomóc Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Pomorskiego w dokonaniu analizy marketingowej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

- Takie otrzymałem zapewnienie podczas wizyty w polskim oddziale JASPERS - mówi Krzysztof Rudziński, szef Departamentu Koordynacji Projektów Wojewódzkich UMWP - JASPERS zaakceptował też harmonogram budowy linii Wrzeszcz - Rębiechowo, zakładający, że budowa rozpocznie się pod koniec 2011 roku, a zakończy w drugiej połowie 2014 roku.

Urząd Marszałkowski na własne barki weźmie natomiast kwestie dokończenia studium wykonalności PKM (wcześniejsze informacje zakładały, że JASPERS może zrobić to we własnym zakresie). W II połowie lutego ma być ogłoszony przetarg na tzw. warianty III A i III B, zakładające, że po 3-kilometrowym fragmencie linii Wrzeszcz - Rębiechowo będą kursować zarówno pociągi, jak i tramwaje. Podstawowe studium zostało zakończone w październiku 2009 roku, jednak władze Gdańska zażyczyły sobie rozszerzenia studium o warianty kolejowo-tramwajowe (III A i III B). Urząd Marszałkowski nie zdecydował się aneksować umowy z firmą IVV, wykonawcą podstawowego studium - jak tłumaczyli urzędnicy, IVV postawiła warunki finansowe i terminowe nie do przyjęcia.

Całość studium ma być gotowa do lipca/sierpnia tego roku.

Projekt PKM zakłada m.in. budowę linii Wrzeszcz - Rębiechowo (wg. ostatnich informacji, ok. 550 mln zł na ten cel będzie przeznaczonych z Unii Europejskiej - ostateczną kwotę poznamy w lipcu br., podczas nowelizacji listy indykatywnej; na razie zapisanych jest na niej 306 mln zł na PKM), połączenie jej w Rębiechowie z linią Gdynia - Kościerzyna (na jej remont są zagwarantowane pieniądze w Regionalnym Programie Operacyjnym) oraz reaktywację ruchu pasażerskiego do Kartuz i Bytowa.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Cztery firmy chętne do obsługi pociągów regionalnych na Pomorzu

Biznes

Cztery firmy chętne do obsługi pociągów regionalnych na Pomorzu

Gazeta Wyborcza, 2 listopada 2009 03 listopada 2009

Gdańsk: nie będzie europejskiego korytarza kolejowego na zachód?

Warte uwagi

Gdańsk: nie będzie europejskiego korytarza kolejowego na zachód?

Gazeta Wyborcza, 19 listopada 2009 20 listopada 2009

Będzie więcej pieniędzy na Kolej Metropolitalną na Pomorzu

Warte uwagi

Będzie więcej pieniędzy na Kolej Metropolitalną na Pomorzu

Dziennik Bałtycki, 14 stycznia 2010 15 stycznia 2010

Fundusze unijne zmieniają komunikację

Biznes

Fundusze unijne zmieniają komunikację

kk, Rynek Kolejowy, 24 czerwca 2011) 24 czerwca 2011

JASPERS: Po co Łodzi Fabrycznej cztery tory bez KDP?

Infrastruktura

JASPERS: Po co Łodzi Fabrycznej cztery tory bez KDP?

Dziennik Łódzki 28 września 2012

Polska kolej straci kolejne miliardy?

Biznes

Polska kolej straci kolejne miliardy?

Rynek Kolejowy 12 grudnia 2012

Zobacz również:

Cztery firmy chętne do obsługi pociągów regionalnych na Pomorzu

Biznes

Cztery firmy chętne do obsługi pociągów regionalnych na Pomorzu

Gazeta Wyborcza, 2 listopada 2009 03 listopada 2009

Gdańsk: nie będzie europejskiego korytarza kolejowego na zachód?

Warte uwagi

Gdańsk: nie będzie europejskiego korytarza kolejowego na zachód?

Gazeta Wyborcza, 19 listopada 2009 20 listopada 2009

Będzie więcej pieniędzy na Kolej Metropolitalną na Pomorzu

Warte uwagi

Będzie więcej pieniędzy na Kolej Metropolitalną na Pomorzu

Dziennik Bałtycki, 14 stycznia 2010 15 stycznia 2010

Fundusze unijne zmieniają komunikację

Biznes

Fundusze unijne zmieniają komunikację

kk, Rynek Kolejowy, 24 czerwca 2011) 24 czerwca 2011

JASPERS: Po co Łodzi Fabrycznej cztery tory bez KDP?

Infrastruktura

JASPERS: Po co Łodzi Fabrycznej cztery tory bez KDP?

Dziennik Łódzki 28 września 2012

Polska kolej straci kolejne miliardy?

Biznes

Polska kolej straci kolejne miliardy?

Rynek Kolejowy 12 grudnia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5