NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

JASPERS: Po co Łodzi Fabrycznej cztery tory bez KDP?

| Dziennik Łódzki 28.09.2012 209

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2012-09-28 10:04:14 Autor: lysypr
---.107.47.194
No czekam już na wpisy stałych bywalców łodziofobów :-)
A tak na serio to cztery tory na tę chwilę są optymalne z uwagi na powstawanie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, przez ten dworzec będą przechodzić prawie wszystkie jej linie o częstotliwości w szczycie 30 min. + pozostałe regio no i wiadomo pociągi międzywojewódzkie. 2 tor nie da rady. Jaspersy Sławki i inne tego typu duperele nie są w stanie w tej chwili wpłynąć na kształt dworca (na szczęście).
2012-09-28 10:11:49 Autor: figaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no ja życze łodzi szybkiej realizajcji Łodzi Fabryczej i tunelu na Kaliską. Ten tunel nie jest tylko przecież dla Łodzi ale też dla takich miast jak Ostrów, Kalisz, Wrocław. W końcu pociagi pojadą szybciej
2012-09-28 10:16:32 Autor: Hrc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bezpodstawne 4 tory? Jasne polecam zostawić jedną szyne bez drugiej, taniej będzie i społecznie ciekawsze. Po co pociągi, Łodziacy latać się nauczą. Poważnie to należy zauważyć,że np. w Warszawie 4 tory średnicy nie wystarczają na podmiejskiej tworząsię korki...
2012-09-28 11:07:06 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
przed rozbiórką fabrycznego były trzy tory
2012-09-28 11:24:13 Autor: niebieski bociuś
---.adsl.inetia.pl
Bardzo przepraszam ale dwa perony KDP i dwa tory KDP są króliczka i króliczki. Trakcja będzie 15kV 16 2/3Hz AC.

Na tych peronach zatrzymywać się będzie Express CIWL Moskwa - Paryż przez Warszawę, Berlin.
2012-09-28 11:31:58 Autor: stefan44
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Miedzy Zachodnia i Wschodnia wystarcza dwa tory ale w ŁODZI będzie ŁKA i nawet 8 nie pomiesci tego ruchu xD
2012-09-28 11:33:58 Autor: niebieski bociuś
---.adsl.inetia.pl
I lokomotywę też już mamy na stację PESA Gama Marathon.
2012-09-28 12:36:12 Autor: Sołtys
---.internetdsl.tpnet.pl
A co, chcą ULĹťYĆ \"ciężkiej doli\" Wykonawcy ?!

Kontrakt jest już ZAWARTY, zapłata za nie OKREŚLONA - więc co: ma być zapłacone, a NIE WYKONANE ???!!!

Rychło w czas te dywagacje; tak, jakby pasażer \"odjechanego\" ekspresu jął się intensywnie zastanawiać, po co on w ogóle jedzie.
2012-09-28 13:04:55 Autor: sigi
---.torprojekt.pl
Na KDP będzie trakcja 2 x 25kV 50Hz a nie 15 kV 16 2/3 HZ (jeżeli będzie KDP)
2012-09-28 13:13:50 Autor: niebieski bociuś
---.adsl.inetia.pl
@sigi
Ja tylko wykonuje nadzór właścicielski na tym wszystkim. I tam jest 15kV 16 2/3Hz AC.
Błąd jest celowy, bo są dwie szkoły amerykańska i europejska. My jesteśmy w Europie nie w USA.
2012-09-28 13:29:38 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Cztery? A co tak skromnie. 8 to minimum!
2012-09-28 16:59:19 Autor: asd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a ja jako pasazer mam jedna prosbe, lapy precz od tego co juz postanowione i zaczete. wkurzacie tylko pasazerow ktorzy korzystaja z PKP a ktorzy srednio co pol roku dowiaduja sie ze remont/modernizacja sie nie skonczy/zacznie/ bo cos tam sie stalo. kufa ludzie, ja chce w koncu normalnie jak przystalo na XXI wiek jechac pociagiem a nie wlec sie trupem. łódź-warszawa 130km a jedzie sie jakby to bylo 300km. nie potrzbne nam pasazerom sa jakies wydumane propozycje i analizy tego co juz jest realizowane. zacznijcie i skonczcie - tego uczyli nas dziadkowie i rodzice a nie rozpieprzycie wszystko i zostawicie a pasazer sie meczy. komu na tym zalezy zeby caly czas mieszac przy polaczeniu łódź-warszawa? remont juz mial byc skonczony a przejazd trwac 65min...
2012-09-28 17:35:24 Autor: Wielbiciel Nikifora
---.toya.net.pl
@kryniczanin
* peronów dla Szybkiej Wąskotorowej Kolei Oczywiście Krynickiej
2012-09-28 18:48:43 Autor: gosciu
---.xdsl.centertel.pl
JASPERS jest niepowazna, a wydawać by się mogło, że to poważna instytucja. Oficjalnie nikt nie zrezygnował z KDP i Y, prace trwają i będą raptem o parę lat opóźnione w stosunku do tego, co planowano. Po prostu urealniono plany. Ĺťal czytać
2012-09-28 22:27:50 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tomaszewski - bo jak cię trafię na ulicy to Ci jaja wyrwę i nasram w dziurę !!!
2012-09-28 22:31:16 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zamiast isć do przodu to jakiś ch..j chce do tyłu i to jeszcze były v-ce prezydent. Teraz wiadomo czemu Łódź jest tu gdzie jest !!!! Czyli w czarnej dziurze drogowej i kolejowej...
2012-09-29 01:15:14 Autor: Bozia
---.range86-160.btcentralplus.com

Bozia
2x kolej aglomeracyjna, 2x kolej dalekobieżna, jak w Warszawie... Tomaszewski zresztą i tak się skompromitował i chce się mścić... (patrz wodociągi łódzkie)

\"Czyli w czarnej dziurze drogowej i kolejowej...\"

Jeśli chodzi o drogi to nie jest źle, S8 z Łodzi do Wrocławia i A1 z Łodzi Północ do Torunia i z Łodzi Północ do Tuszyna są w budowie, jest A2 za zachód kraju i europy, oraz Stolicy, priorytet to podciągnięcie A1 z Tuszyna do GOPu.
2012-09-29 20:44:42 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jasne, olać Jaspers\'a. Tylko, że olanie podmiotu doradczego Komisji Europejskiej oznacza brak dofinansowania w kwocie ok.1,5 mld zł. Więc niech Uć dopłaci te 1,5 mld zł. Będą 4 tory, 4 perony jak na Centralnym przy 5 razy mniejszym ruchu.
2012-09-29 21:43:21 Autor: Bozia
---.range86-160.btcentralplus.com

Bozia
PLK dopłaci, bo nie ma wyboru... ;)
2012-09-30 08:47:37 Autor: Fan Polski Kolei
---.ssp.dialog.net.pl
Na szczęście inwestycja jest tak pomyślana, żeby w razie problemów wybudować połowę peronów wraz z infrastrukturą, wraz z możliwością jej dobudowania w późniejszym okresie.

Nie zmienia o faktu że dworzec jest całkiem przeskalowany, do zakwestionowania jest również pomysł budowy jakichś tuneli wobec faktu posiadania kolei obwodowej jak we Wrocławiu czy poznaniu.
2012-09-30 18:18:47 Autor: Michał Panecki
---.ssp.dialog.net.pl
Cieszę się że w końcu minister Nowak zablokuje tą chorą dla polskiego podatnika inwestycję
2012-10-01 00:19:50 Autor: TW
---.toya.net.pl
\"Cztery? A co tak skromnie. 8 to minimum!\"

I co to miało być? Kolejny śmieszny pościk z cyklu \"bez sensu\"? No napisz dlaczego osiem skoro rzuciłeś propozycję a jeśli nie to dlaczego nie. Ty potrafisz tylko walić ślepakami a porządne spluwy to mają w Łodzi. Nie zaprzeczaj bo sam się gotujesz w każdym temacie o kolejnym kroku w budowie dworca :D


\"Inicjatywa JASPERS wysunęła sugestię, że w takiej sytuacji budowa czterech torów z dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna oraz czterech peronów jest bezpodstawna - twierdzi Włodzimierz Tomaszewski, były wiceprezydent Łodzi, przewodniczący Łódzkiego Porozumienia Obywatelskiego. \"

Pan Tomaszewski to już swoje \"zrobił\". Teraz się otworzył jak ryj coraz dalej od koryta i trzeba się zemścić. Dlaczego wcześniej takich pomysłów nie było zaraz po zamrożeniu KDP?

Inicjatywa Jaspers niech sobie w dupę wsadzi te swoje sugestie. Wszystko na zamówienie i teraz jak już budowa ruszyła. Jeśli ten dworzec ma powstać w takiej formie (czyli pod ziemią) to ja się pytam \"speców\" z Jaspersa. Czy lepiej teraz przy okazji dużych prac ziemnych przygotować na przyszłość odpowiedni tunel czy jak wróci temat KDP kopać na nowo? Takiego dworca nie buduje się na 5-10 lat tylko na dłuższą perspektywę czasową i trzeba brać pod uwagę różne scenariusze rozwoju miasta w przyszłości (zwłaszcza, że budowa KDP nie jest zamknięta).

@Kryniczanin
Nie odpisuj, pamiętaj o ślepakach :D
2012-10-01 00:55:31 Autor: TW
---.toya.net.pl
\"Cieszę się że w końcu minister Nowak zablokuje tą chorą dla polskiego podatnika inwestycję\"

Kolejny ćwierć-yntelygent. Inwestycja już ruszyła, jakiś czas temu, ma się dobrze. \"Polaczkowy\" jad nie wpływa na możliwość zablokowania tego typu inwestycji.

Kolejny, mały, szmaciany, zakompleksiony polaczek.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5