Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pomorski Oddział PR o braku skomunikowań z Pendolino: Najważniejszy jest dla nas lokalny pasażer

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pomorski Oddział PR o braku skomunikowań z Pendolino: Najważniejszy jest dla nas lokalny pasażer
– Siatka połączeń regionalnych jest ustalana w oparciu o preferencje podróżnych korzystających z usług przewozowych na obszarze województwa – mówi „RK” przedstawiciel Pomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych, pytany o przyczynę braku skomunikowań pociągów PR z Pendolino.

Wczoraj napisaliśmy, że mimo zapowiedzi PKP IC, iż po uruchomieniu Pendolino zostaną zrobione skomunikowania z pociągami regionalnymi w różnych rejonach Polski, praktyka jest zgoła inna. Według opublikowanego przez PKP PLK rozkładu (jeszcze tego uwzględniającego kursowanie 13, a nie 9 składów Pendolino), pierwsze dwa Pendolino odjadą z Gdyni o godz. 5.07 (na razie tego pociągu nie będzie – zostanie uruchomiony po dopuszczeniu do ruchu kolejnych składów Pendolino, prawdopodobnie w ciągu kilku tygodni) i 6.07, a pierwsze w pociągi PR z kierunku Władysławowa i Helu przyjadą o godz. 5.13 i 6.16. W komentarzu redakcyjnym napisaliśmy, że skoro PKP IC deklarowały, że skomunikowania będą zapewnione właśnie m.in. z pociągami na linii helskiej, to brak skomunikowań w tak newralgicznych godzinach jak poranny szczyt jest rzeczą niewytłumaczalną. – Ułożenie atrakcyjnego rozkładu na jednotorowej linii helskiej, z uwzględnieniem licznych krzyżowań pociągów, bywa trudne. Ale nie o 4.30 czy 5.30 rano – napisaliśmy w komentarzu.

PR: Nasi podróżni jadą nie tylko do Trójmiasta

Co na to Przewozy Regionalne? – Siatka połączeń regionalnych jest ustalana w oparciu o preferencje podróżnych korzystających z usług przewozowych na obszarze województwa. Czas przyjazdu pociągów do Gdyni i odjazdy z Gdyni oczekiwany przez najliczniejszą grupę podróżnych z kierunku Helu i Kościerzyny to 30-40 minut, licząc w układzie przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu pracy lub szkoły. Należy ponadto zaznaczyć, że w przewozach na Półwyspie Helskim w przejazdach do pracy i szkół rozkład jady musi uwzględniać także potrzeby podróżujących do stacji Hel, Władysławowo, Puck, Reda, a nie tylko Trójmiasta – mówi Benedykt Plotta, naczelnik Wydziału Marketingu w Pomorskim Oddziale PR. – Dokładamy wszelkich starań, aby oferta przewozowa była atrakcyjna i dostosowana do oczekiwań większości podróżnych. Ponadto we wszystkich przypadkach, kiedy to jest możliwe i nie stoi w sprzeczności z oczekiwaniami dużych grup podróżujących do i z pracy oraz szkół i uczelni, wnioskujemy do zarządcy infrastruktury o skomunikowanie naszych pociągów z pociągami innych przewoźników – dodał Plotta.

Miały być skomunikowania, wychodzi jak zwykle

Naczelnik nie odniósł się do kwestii, że aby skomunikować wspomniane pociągi z Pendolino, wystarczyłoby je przyspieszyć dosłownie o kilka, maksymalnie kilkanaście minut.

Zwrócił natomiast uwagę, iż pociągu Pendolino o godz. 5.07 nie ma (jak wspomnieliśmy – na razie nie ma) w rozkładzie, natomiast ostatni pociąg EIP z Warszawy do Gdyni będzie w pierwszym okresie przyjeżdżać o godz. 21.59 (o 23.59 przyjedzie EIC z Krakowa, który w początkowym okresie, jak informowaliśmy, ma zastąpić EIP). Było to odniesienie się do naszego redakcyjnego komentarza, iż należy zsynchronizować rozkłady Pendolino także z komunikacją miejską w newralgicznych godzinach (odjazdy wczesnoporanne, przyjazdy późnowieczorne).

W sierpniu br., Michał Stilger z biura prasowego „PR” mówił w rozmowie z „RK” tak: – Z punktu widzenia obu przewoźników [PR i IC – red.] kluczowe jest utrzymanie dogodnych skomunikowań na stacjach: Katowice, Wrocław Gł., Gdynia Gł., Poznań Gł., Szczecin Gł. i Tczew.

Szanując naturalnie priorytety podróżnych dojeżdżających codziennie pociągami PR do pracy i szkoły – trzeba zauważyć, że w zakresie skomunikowań pociągów regionalnych i dalekobieżnych, niestety, wychodzi jak zwykle.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Pasażer

Zmiany w rozkładzie jazdy KM od 26 października 2025 r.

Koleje Mazowieckie 21 października 2025

Nowy rozkład PKP Intercity dla województwa małopolskiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

Pasażer

PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy dla podkarpackiego

PKP Intercity 21 października 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij