NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Półtora miesiąca bez IC Górnik

| Kasper Fiszer 04.08.2016 503

Półtora miesiąca bez IC Górnik
IC Górnik w Katowicachfot. Kasper Fiszer
PKP Intercity zawiesi kursowanie porannego pociągu z Łodzi do Katowic i wieczornego połączenia w relacji przeciwnej. Związane jest to z kolejnymi pracami na tzw. magistrali warszawsko-wiedeńskiej. Utrudnienia w ruchu trwają tam już półtora miesiąca, ale obecnie dotyczą głównie kursów regionalnych.
Jak wynika z danych zamieszczonych w plakatowych rozkładach jazdy PKP PLK, w kolejnym zamknięciowym rozkładzie jazdy pociąg Intercity „Górnik” z Łodzi Kaliskiej do Katowic pojedzie tylko raz – 4 września. Plany zawieszenia funkcjonowania porannego połączenia w kierunku Śląska i wieczornego kursu powrotnego potwierdziło dziś PKP Intercity. Przewoźnik tłumaczy swoją decyzję zmniejszeniem przepustowości infrastruktury związanym z pracami remontowymi i zapewnia, że zmiana w rozkładzie jazdy jest jedynie czasowa.

Cztery miesiące utrudnień na „wiedence”

– PKP Intercity zawiesi kursowanie pociągu IC Górnik (w relacji Katowice – Łódź i Łódź – Katowice) w terminie od 4 września do 15 października – mówi Anna Zakrzewska z biura prasowego spółki. – Jest to związane z pracami modernizacyjnymi i zamknięciem na linii nr 1 na odcinku Częstochowa – Koluszki – wskazuje. Dla podróżnych oznacza to kolejne półtora miesiąca utrudnień związanych z remontem tego odcinka.

Przypomnijmy, że ograniczenia w kursowaniu pociągów wprowadzone są na tej linii także obecnie. Od połowy czerwca wykonawca inwestycji (w standardzie tzw. rewitalizacji) usuwa tam usterki wskazane przez PKP PLK podczas odbiorów końcowych. Wiąże się to z koniecznością uruchamiania komunikacji zastępczej za pociągi regionalne – jeden na trasie Radomsko – Piotrków Trybunalski i jeden relacji Koluszki – Piotrków Trybunalski. Szereg innych kursów realizowany jest według zmienionego rozkładu jazdy.

Podróżnych czeka przesiadka i podwyżka ceny biletu

– W okresie od początku września do połowy października pasażerowie będą mieli do dyspozycji cztery inne pociągi kursujące między Łodzią a Katowicami, w tym trzy dzienne, obsługiwane przez nowoczesne jednostki Flirt 3 – zachęca Anna Zakrzewska. Podróżni będą musieli liczyć się jednak z bardzo dużymi przerwami pomiędzy kolejnymi kursami, i to o bardzo istotnej porze. Z Łodzi na Górny Śląsk nie wyruszy bowiem żaden pociąg od 3:13 aż do 10:29.

Podróżni będą mogli liczyć jednak na połączenie przesiadkowe – około godziny 6:00 do Krakowa przez Częstochowę odjeżdża bowiem poranny IC „Reymont”. To podniesie jednak koszty podróży, bo korzystając z połączeń bezpośrednich, można wybrać bilety wydawane według promocyjnej taryfy Bilet Taniomiastowy. Analogiczne problemy odczują podróżujący wieczorem w kierunku Łodzi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5