Partnerzy serwisu:
Biznes

Polskie fabryki Alstomu mają kontrakty na 2-3 lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
31-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Polskie fabryki Alstomu mają kontrakty na 2-3 lata
fot. Alstom
Alstom jest zainteresowany zapowiedzianym niedawno przetargiem PKP Intercity na 23 składy dużych prędkości. - Chcielibyśmy powiększyć flotę pociągów Pendolino - mówi Sławomir Nalewajka, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce.

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy: Alstom wygrał niedawno największy w historii Kolei Duńskich przetarg na EZT, oferując pojazdy Coradia Stream. Centrum kompetencyjnym dla tej rodziny jest właśnie zakład w Chorzowie. Czy to on będzie realizował zamówienie?

Sławomir Nalewajka, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce: Jesteśmy dumni z tej wygranej. To jedne z najnowocześniejszych EZT na świecie. Czekamy na podpisanie kontraktu – na razie nie upłynął jeszcze czas na złożenie ewentualnych odwołań. Decyzja co do miejsca produkcji zapadnie dopiero po podpisaniu umowy. Obecnie centrum kompetencyjnym dla Coradii jest rzeczywiście Konstal. Niezależnie od tego nie ma obaw co do perspektyw dla zakładu – podobnie jak dla Pafawagu we Wrocławiu.

Z Chorzowa wkrótce wyjedzie 68 gotowych wagonów jednopoziomowych, a także komponenty do produkcji wagonów piętrowych EZT Coradia Stream High Capacity. Centrala podejmie decyzję co do lokalizacji kontraktu, biorąc pod uwagę bieżącą produkcję i nowe kontrakty w całym koncernie, a także te, do których pozyskania dopiero się przygotowujemy. Sytuacja jest dynamiczna.

A jakie kontrakty są obecnie realizowane w zakładach we Wrocławiu?

Budujemy tam lokomotywy TRAXX i pudła do składów pociągów dużych prędkości ICE4.

Jak połączenie Bombardier Transportation z Alstomem wpłynie na polskie zakłady grupy?

Fuzja była przemyślana i dobrze przygotowana. Osobne analizy dotyczyły też rynku polskiego. Na bazie doświadczeń obu firm przygotowano nową organizację, która jest właśnie wdrażana. Z punktu widzenia Polski zakłady, które mamy, działają na razie na tych samych zasadach co do tej pory. W Polsce nasze dotychczasowe aktywa dobrze się uzupełniły – nie konkurowaliśmy ani na rynku automatyki kolejowej, ani taboru. Proces integracji jest dzięki temu łatwiejszy. Koncentrujemy się na realizacji bieżących kontraktów – każdy z zakładów ma je podpisane na najbliższe 2-3 lata. Najważniejsza jest realizacja tych zobowiązań w ustalonym z klientami czasie.

Koszt energii zależy między innymi od polityki państwa. Duże znaczenie mają obciążenia poszczególnych źródeł energii akcyzą i podatkami. To, czy wykorzystanie wodoru jako źródła napędowego pojazdów okaże się opłacalne, zależy również od tego.

Czy zapowiedziany niedawno przetarg PKP IC na 23 składy dużych prędkości budzi zainteresowanie Alstomu?

Tak. Chcielibyśmy powiększyć flotę pociągów Pendolino, eksploatowanych już przez PKP IC.

Polscy przewoźnicy będą też zapewne wymieniali lokomotywy – ich średni wiek wciąż przekracza 20 lat...

W ruchu pasażerskim i towarowym do wymiany kwalifikuje się łącznie ok. 2 000 pojazdów. Dostrzegamy tu duży potencjał. Startujemy w przetargach ogłaszanych zarówno przez firmy leasingowe, jak i bezpośrednio przez przewoźników. Już dziś po polskich torach jeździ prawie 100 jedno- i wielosystemowych lokomotyw TRAXX. To kolejny przykład na to, jak szeroką ofertę ma nowy Alstom. Możemy spodziewać się jednak silnej konkurencji – polski rynek staje się coraz bardziej atrakcyjny dla producentów.

Całą rozmowę będzie można przeczytać w kolejnym numerze Miesięcznika „Rynek Kolejowy”
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Tabor i technika

Alstom wygrał ogromny przetarg w Indiach

Jakub Madrjas 16 lipca 2023

Bateryjna hybryda Alstomu już na testach [film]

Tabor i technika

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Świat

Alstom z umową ramową na 50 Traxxów dla Northrail

Mikołaj Kobryński 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5