Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Polski pantograf z certyfikatem TSI

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
EC Engineering

Podziel się ze znajomymi:

Firma EC Engineering z końcem 2010 roku rozpoczęła seryjną produkcję niesymetrycznego, kolejowego odbieraka prądu typu 160EC. Jest pierwszym - od 25 lat - polskim pantografem wdrożonym na rynek polski, który ponadto uzyskał dopuszczenie na rynek czeski. Przeznaczony jest do zasilania elektrycznych pojazdów trakcyjnych z napowietrznej sieci trakcyjnej prądu stałego o napięciu znamionowym 3kV.

Dynamiczne przeobrażenia w kolejach europejskich oraz chęć ekspansji na rynki zagraniczne skłoniły EC Engineering do przeprowadzenia procesu badania produktu na zgodność z wymaganiami TSI (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności).

Starania w tym zakresie rozpoczęły się w Instytucie Kolejnictwa w połowie 2012 roku i zostały zakończone wiosną 2014 roku. W tym czasie pantograf został poddany weryfikacji na zgodność z Dyrektywami Unijnymi pod kątem prawnym i technicznym, prowadzone były analizy dotychczasowych przeprowadzonych badań i dokumentów, wykonywane zostały testy uzupełniające m.in. w tunelu aerodynamicznym T3 przy Instytucie Lotnictwa w Warszawie.

Dodatkowo audytowany był również zakład produkcyjny w Krakowie, w celu sprawdzenia procesu wytwarzania, jego zarządzania i funkcjonowania. Efektem jest uzyskanie certyfikatu zgodności TSI dla pantografu 160EC. Jak zapewnia krakowska firma, certyfikat ten otwiera drogę do zaistnienia na rynkach zagranicznych, przede wszystkim Europy.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Weszły w życie zmiany TSI

Infrastruktura

Weszły w życie zmiany TSI

inf. pras UTK 18 października 2023

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Zobacz również:

Weszły w życie zmiany TSI

Infrastruktura

Weszły w życie zmiany TSI

inf. pras UTK 18 października 2023

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij