Partnerzy serwisu:
Tabor

Polski pantograf z certyfikatem TSI

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
05-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
EC Engineering

Podziel się ze znajomymi:

Firma EC Engineering z końcem 2010 roku rozpoczęła seryjną produkcję niesymetrycznego, kolejowego odbieraka prądu typu 160EC. Jest pierwszym - od 25 lat - polskim pantografem wdrożonym na rynek polski, który ponadto uzyskał dopuszczenie na rynek czeski. Przeznaczony jest do zasilania elektrycznych pojazdów trakcyjnych z napowietrznej sieci trakcyjnej prądu stałego o napięciu znamionowym 3kV.

Dynamiczne przeobrażenia w kolejach europejskich oraz chęć ekspansji na rynki zagraniczne skłoniły EC Engineering do przeprowadzenia procesu badania produktu na zgodność z wymaganiami TSI (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności).

Starania w tym zakresie rozpoczęły się w Instytucie Kolejnictwa w połowie 2012 roku i zostały zakończone wiosną 2014 roku. W tym czasie pantograf został poddany weryfikacji na zgodność z Dyrektywami Unijnymi pod kątem prawnym i technicznym, prowadzone były analizy dotychczasowych przeprowadzonych badań i dokumentów, wykonywane zostały testy uzupełniające m.in. w tunelu aerodynamicznym T3 przy Instytucie Lotnictwa w Warszawie.

Dodatkowo audytowany był również zakład produkcyjny w Krakowie, w celu sprawdzenia procesu wytwarzania, jego zarządzania i funkcjonowania. Efektem jest uzyskanie certyfikatu zgodności TSI dla pantografu 160EC. Jak zapewnia krakowska firma, certyfikat ten otwiera drogę do zaistnienia na rynkach zagranicznych, przede wszystkim Europy.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

Tabor i technika

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 16 listopada 2016

Zobacz również:

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kolej autonomiczna włączona do TSI Sterowanie

Tabor i technika

Jakie zmiany czekają nas w Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności?

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

Prawo i polityka

Nowe TSI już za trzy lata

inf. pras. 10 grudnia 2019

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

Tabor i technika

Impulsy dla Małopolski z pełnym dopuszczeniem TSI

inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 16 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5