PKP Intercity musi zamawiać usługę wymiany wózków w wagonach obsługujących połączenia z Polski na Ukrainę w kraju sąsiednim. Punkt przestawczy w Przemyślu pozostaje bowiem od kilku lat nieczynny. Powodem jest zły stan techniczny urządzeń przestawczych.
Niedawne wznowienie pasażerskiego ruchu kolejowego pomiędzy Polską a Ukrainą spowodowało konieczność ponownej organizacji zmiany wózków w wagonach pociągów dalekobieżnych, które poruszają się zarówno po torach o normalnym, jak i szerokim rozstawie stosowanym w krajach b. ZSRR. Manewry te wciąż nie mogą odbywać się w punkcie przestawczym w Przemyślu. Ten został bowiem w grudniu 2017 r. zamknięty z uwagi na zły stan techniczny urządzeń przestawczych, których do tej pory nie wyremontowano. Nie ma żadnego czynnego punktu przestawczego po polskiej stronie granicy z Ukrainą
W związku z tym od rozkłądu jazdy 2017/2018 zmiana wózków odbywała się na terenie stacji Mostyska. – Przestawianie wózków w pociągach kursujących przez przejście Jagodyn/Dorohusk odbywa się zaś w Jagodynie, po stronie ukraińskiej – mówi Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodaje, że obecnie manewry są konieczne w przypadku dwóch par kusów na Ukrainę: Kijów Express kursującego przez Dorohusk i Lwów Express korzystającego z przejścia w Medyce.
– Żadnej z tych przestawek nie można obecnie wykonać na terytorium Polski – zaznacza nasza rozmówczyni. Oferta pociągów jadących dalej niż do polskiej stacji przygranicznej w nowym rozkładzie jazdy wchodzącym w życie 12 grudnia ma być co do zasady taka sama jak obecnie. Zachowane zostaną kursy Warszawa – Dorohusk – Kijów i Wrocław – Przemyśl – Medyka – Lwów/Kijów. Również wówczas konieczne będzie dokonywanie manewrów po stronie ukraińskiej.
Przewoźnik zamawia wymianę wózków polskich wagonów na Ukrainie
Niedawno PKP Intercity ogłosiło zamówienie na usługę wymiany wózków pod wagonami kolejowymi w trakcie realizacji połączeń z Polski na Ukrainę na kolejny okres. W treści ogłoszenia zastrzeżono, że manewry będą realizowane na terytorium Ukrainy. Wykonawca ma zostać wybrany w ramach procedury negocjacyjnej, a jedynym kryterium wyboru oferenta jest cena. Wydaje się przy tym oczywistym, że zlecenie otrzyma strona ukraińska.
Pociągi ukraińskie, które kończą bieg w Przemyślu, korzystają wyłącznie z torowiska szerokiego. W związku z tym nie jest konieczna wymiana wózków na granicy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.