NUMER 12/2021
NUMER 12/2021
Temat numeru:
Infrastruktura kolejowa
szukaj
Śledź nas:

Czynne punkty zmiany wózków w wagonach tylko po stronie ukraińskiej

| Kasper Fiszer 04.12.2021 7,9k

Czynne punkty zmiany wózków w wagonach tylko po stronie ukraińskiej
fot. Lwiwska Zaliznycia
PKP Intercity musi zamawiać usługę wymiany wózków w wagonach obsługujących połączenia z Polski na Ukrainę w kraju sąsiednim. Punkt przestawczy w Przemyślu pozostaje bowiem od kilku lat nieczynny. Powodem jest zły stan techniczny urządzeń przestawczych.
Niedawne wznowienie pasażerskiego ruchu kolejowego pomiędzy Polską a Ukrainą spowodowało konieczność ponownej organizacji zmiany wózków w wagonach pociągów dalekobieżnych, które poruszają się zarówno po torach o normalnym, jak i szerokim rozstawie stosowanym w krajach b. ZSRR. Manewry te wciąż nie mogą odbywać się w punkcie przestawczym w Przemyślu. Ten został bowiem w grudniu 2017 r. zamknięty z uwagi na zły stan techniczny urządzeń przestawczych, których do tej pory nie wyremontowano.

Nie ma żadnego czynnego punktu przestawczego po polskiej stronie granicy z Ukrainą


W związku z tym od rozkłądu jazdy 2017/2018 zmiana wózków odbywała się na terenie stacji Mostyska. – Przestawianie wózków w pociągach kursujących przez przejście Jagodyn/Dorohusk odbywa się zaś w Jagodynie, po stronie ukraińskiej – mówi Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodaje, że obecnie manewry są konieczne w przypadku dwóch par kusów na Ukrainę: Kijów Express kursującego przez Dorohusk i Lwów Express korzystającego z przejścia w Medyce.

– Żadnej z tych przestawek nie można obecnie wykonać na terytorium Polski – zaznacza nasza rozmówczyni. Oferta pociągów jadących dalej niż do polskiej stacji przygranicznej w nowym rozkładzie jazdy wchodzącym w życie 12 grudnia ma być co do zasady taka sama jak obecnie. Zachowane zostaną kursy Warszawa – Dorohusk – Kijów i Wrocław – Przemyśl – Medyka – Lwów/Kijów. Również wówczas konieczne będzie dokonywanie manewrów po stronie ukraińskiej.

Przewoźnik zamawia wymianę wózków polskich wagonów na Ukrainie

Niedawno PKP Intercity ogłosiło zamówienie na usługę wymiany wózków pod wagonami kolejowymi w trakcie realizacji połączeń z Polski na Ukrainę na kolejny okres. W treści ogłoszenia zastrzeżono, że manewry będą realizowane na terytorium Ukrainy. Wykonawca ma zostać wybrany w ramach procedury negocjacyjnej, a jedynym kryterium wyboru oferenta jest cena. Wydaje się przy tym oczywistym, że zlecenie otrzyma strona ukraińska.

Pociągi ukraińskie, które kończą bieg w Przemyślu, korzystają wyłącznie z torowiska szerokiego. W związku z tym nie jest konieczna wymiana wózków na granicy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2021
NUMER 12/2021
Tematem najnowszego numeru miesięcznika jest infrastruktura kolejowa i sytuacja firm budowlanych. Trwa luka inwestycyjna - za kolejne lata przynieść mają kumulację inwestycji. Rozmawiamy na ten temat z organizacjami branżowymi i największymi firmami sektora. Poza tym piszemy m. in. o nowym rozkładzie jazdy pociągów, nowych Elfach Kolei Dolnośląskich i trzeciej linii warszawskiego metra. Zachęcamy do prenumeraty!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5