NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]

| Michał Szymajda 05.10.2017 294

PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
Zmodernizowany w ZNTK MM EN57 Fot. Przewozy Regionalne
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
PolRegio żegna stare niezmodernizowane EN57 w Wielkopolsce [zdjęcia]
Przewozy Regionalne odebrały pierwsze zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57 z partii 36 pojazdów, które do przebudowy oddano w końcu 2016 roku. Będą obsługiwały trasy m.in. w Wielkopolsce.
– Sukcesywnie realizowany plan restrukturyzacji to również unowocześnienie naszego taboru. Zmieniamy się, ponieważ pasażerowie tego oczekują. Podnoszenie jakości oferowanych usług jest możliwe dzięki poprawie kondycji finansowej spółki i pozyskaniu środków finansowych na realizację inwestycji. Dzięki temu mamy możliwość właśnie dzisiaj oddać do dyspozycji pasażerów pierwsze z 50 nowych lub zmodernizowanych pojazdów – powiedział w Poznaniu Krzysztof Zgorzelski, prezes zarządu Przewozów Regionalnych.

EN57ALc wyposażone są m.in. w klimatyzację, Wi-Fi i przewijaki dla niemowląt. Pod każdym z siedzeń znajduje się też gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Standardem w nowych lub zmodernizowanych pociągach PolRegio stają się strefy małego podróżnika, oraz malatura nowej marki konsumenckiej PolRegio. Choć prezentacja pojazdów odbywał się 5 października, EN57ALc wożą już pasażerów od kilkunastu dni.

Od 2018 tylko zmodernizowane EN57

– W umowie, którą kilka lat temu zawarliśmy, strony postanowiły, że od 2018 roku z torów na terenie województwa wielkopolskiego definitywnie znikną stare, wyeksploatowane pociągi. Cieszę się, że spółka Przewozy Regionalne wywiązuje się z tego zobowiązania i wprowadza do obiegu całkowicie zmodernizowane pociągi. Jestem przekonany, że będą dobrze służyły podróżnym – powiedział obecny podczas prezentacji Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

– Przekazanie do eksploatacji EN57ALc to duża satysfakcja. Zmodernizowane pojazdy wyposażone m.in. w nowoczesny napęd, silniki asynchroniczne, klimatyzację, wygodne fotele, jak również systemy informacji pasażerskiej i monitoringu znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi. Przewozy Regionalne to wymagający klient, stawiający na jakość swojej floty. Tym bardziej cieszę się, że przekazujemy przewoźnikowi nowoczesny pojazd, życząc mu samych zadowolonych pasażerów – powiedział Jacek Bilski, członek zarządu, p.o. dyrektor generalny ZNTK Mińsk Mazowiecki.

W ostatnim czasie na trasie Poznań – Leszno wprowadzono atrakcyjną ofertę „Połączenie w dobrej cenie”. W obrębie Aglomeracji Poznańskiej rozszerzono zasięg oferty „Bus-Tramwaj-Kolej”.

8,5 mln zł za pojazd

Wartość kontraktu na modernizację 36 pojazdów to 251 mln zł. Oznacza to, że koszt jednostkowy naprawy pociągu oscyluje w granicach 8,5 mln zł. brutto. To dość niewiele w stosunku do innych modernizacji wykonywanych w kraju, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę wysoki standard wyposażenia pojazdu. Trzeba jednak zaznaczyć, że PolRegio to jeden z ostatnich klientów na tego typu prace. 

W tym roku PolRegio rozpoczęły też testy dwóch EN57 zmodernizowanych przed rokiem w FPS H. Cegielski. Także one jeżdżą w Wielkopolsce. Do nich dołączy kilkanaście kolejnych pojazdów tego typu, o czym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Polregio (497)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Polregio (497)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5