fot. Muri 91/CC BY-SA 4.0/commons.wikimedia.orgDworzec kolejowy w Aleksandrowie Kujawskim
Dotychczasowy agent prowadzący kasę biletową w podtoruńskim Aleksandrowie Kujawskim zrezygnował po tegorocznej kradzieży, już drugiej w przeciągu ostatnich 3 lat. Przewoźnik próbował znaleźć nowego agenta, który poprowadziłby punkt sprzedaży. Nie przyniosło to jednak rezultatów. Jak zapowiada przewoźnik, w ciągu 2-3 tygodni na dworcu ma pojawić się biletomat.
W leżącym pod Toruniem Aleksandrowie Kujawskim zatrzymują się pociągi regionalne Polregio kursujące na trasie do i z Włocławka. Wyznaczono tam też postoje składów PKP Intercity, w tym objętych całkowitą rezerwacją miejsc kursów realizowanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, np. z Łodzi do Gdyni. Podróżni od niedawna nie mogą już kupić na tamtejszym okazałym dworcu biletów.
Dwukrotnie nie znaleziono sprawcy
– Decyzja o zamknięciu kasy biletowej zapadła po rozstrzygnięciu przeprowadzonych postępowań (przetarg, aukcja elektroniczna) oraz po włamaniu z 7 lutego tego roku – poinformował nas Zespół Prasowy Polregio. To właśnie ten przewoźnik utrzymywał punkt stacjonarnej sprzedaży biletów na połączenia własne i innych spółek. Nie był to pierwszy przypadek okradzenia aleksandrowskiej kasy – poprzednio złodzieje pojawili się tam w marcu 2020 r.
Jak twierdzi przewoźnik, zanotowano zarówno straty w gotówce, jak i w mieniu, a dodatkowo kasa została zdewastowana. – Postępowanie umorzono z powodu niewykrycia sprawcy – usłyszeliśmy. Takim samym rezultatem zakończyło się postępowanie śledczych z 2020 r.
Bilety u konduktora bez dopłaty
Wspomniany przetarg na obsługę kasy agencyjnej w Aleksandrowie Kujawskim został zakończony 25 stycznia. – Złożone oferty przekraczały możliwości finansowe – tłumaczy Polregio. O ile w tym przypadku nie można oczywiście mówić o wpływie włamania dokonanego ok. dwa tygodnie później, o tyle aukcja elektroniczna odbyła się 15 lutego 2023 r., a więc zaledwie ok. tydzień po tegorocznym ataku złodziei. Również w tym postępowaniu złożone oferty nie zmieściły się w budżecie ogólnopolskiego operatora.
W rezultacie dotychczasowy agent zamknął kasę w marcu. – Od dnia zamknięcia kasy odprawa podróżnych odbywa się w pociągu bez dodatkowej dopłaty, a w ciągu 2-3 tygodni na dworcu zostanie zainstalowany biletomat – zapewnia Polregio.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.