NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Polregio w sejmowej komisji. Jest zysk za 2022 rok

| Jakub Madrjas 24.05.2023 2,1k

Polregio w sejmowej komisji. Jest zysk za 2022 rok
zdjęcie ilustracyjneFot. Polregio
Zmiana zarządu i wnioski związków zawodowych stały się podstawową sejmowej dyskusji na temat Polregio. Nowy prezes spółki poinformował m. in. o wyniku finansowym za 2022 rok i trwających rozmowach z Dolnym Śląskiem.
Posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, której głównym celem było przedstawienie przez Kancelarię Premiera i Agencję Rozwoju Przemysłu informacji na temat sytuacji w spółce Polregio, zostało zwołane na wniosek grupy posłów. Uzasadniali je posłowie Wiesław Szczepański z Nowej Lewicy i Paulina Matysiak z Lewicy Razem. Poseł Szczepański zwracał uwagę m. in. na zgłaszane w liście związków zawodowych możliwe nieprawidłowości przy odwoływaniu poprzedniego zarządu. Posłanka Matysiak z kolei pytała, czy w spółce pojawi się w końcu myślenie o tym, jak optymalizować koszty i wozić więcej pasażerów. - W wielu województwach tabor Polregio częściej stoi niż jeździ - mówiła.

17 mln złotych netto zysku w Polregio

Jak poinformował parlamentarzystów nowy prezes Adam Pawlik, spółka za 2022 rok osiągnęła dodatni wynik finansowy na poziomie 17 mln zł netto, a wynik na sprzedaży to plus 36 mln złotych. To dużo lepiej niż rok wcześniej (w komunikatach podawano wówczas tylko informację o dodatnim wyniku, a według sprawozdań wyniósł on 6 mln zł netto). Liczba pasażerów wyniosła 88 mln i była blisko rekordu (89 mln pas.) z 2019 roku.

- Sytuacja spółki jest stabilna, uruchamiamy średnio 1700 pociągów w dobie z użyciem średnio 440 jednostek taborowych - podał prezes dodając, że średnio odwołane są zaledwie 4 z wymienionych 1700 pociągów dziennie, z czym jednak nie zgodzili się parlamentarzyści, wskazując że w samym woj. lubuskim odwoływanych było ostatnio średnio 9 pociągów dziennie.

Są rozmowy z Dolnym Śląskiem 

Sytuacja z odwołanymi pociągami, opóźnieniami czy brakiem komunikacji zastępczej w województwach lubuskim czy dolnośląskim były najczęściej wskazywanymi przez posłów problemami podczas dyskusji. Prezes Pawlik stwierdził, że zarzuty dotyczące problemów w województwie lubuskim są prawdziwe i wskazał, że ich skala nieprzypadkowo jest większa niż w innych regionach.

- Jesteśmy w pełnym kontakcie i dialogu z urzędem marszałkowskim i jestem pewien że dojdziemy do porozumienia, które pozwoli radykalnie poprawić jakość usług. Posypujemy głowę popiołem, ale musimy dokonać korekty po obu stronach umowy - stwierdził prezes.

Jak dodał, zarząd jest również w dialogu z województwem dolnośląskim, które chce przekazać znaczną część pracy przewozowej wykonywanej obecnie Polregio własnej spółce. Jak podał, gdyby tak się stało praca PR zmniejszyłaby się z 3,5 mln pckm zgodnie z umową do ok. 1,6 mln pckm. - To skończyłoby się likwidacją dolnośląskiego zakładu spółki. Nie możemy do tego dopuścić - powiedział jasno prezes wyrażając nadzieję, że spółka dojdzie do porozumienia z UMWD.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5