NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PolRegio: Nowe Linki nie rozwiążą problemu na Helu

| Martyn Janduła 21.06.2017 8,2k

PolRegio: Nowe Linki nie rozwiążą problemu na Helu
Fot. RK
Wakacje oznaczają przede wszystkim wzmożony ruch podróżnych. Inaczej jednak sprawa przedstawia się z perspektywy Przewozów Regionalnych. Tutaj zainteresowanie pociągami maleje, jednak z małymi wyjątkami. O przygotowaniu przewoźnika do letniego okresu mówił przed Podkomisją stałą ds. transportu kolejowego i poczty Artur Kowalczyk, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych.
Okres letni to przede wszystkim wakacyjny szczyt przewozowy. Takie zjawisko występuje przede wszystkim w PKP Intercity, które notuje wtedy zwiększone potoki podróżnych. Aby sprowadzić przygotowania do tego gorącego okresu, zebrała się podkomisja stała ds. transportu kolejowego. O taborowej dyspozycyjności PKP Intercity na wakacje pisaliśmy tutaj, z kolei tutaj opisaliśmy, jak duże prace torowe podczas tegorocznego lata zaplanowały Polskie Linie Kolejowe.

Jak się jednak okazuje, okres wakacji nie dla wszystkich oznacza nagły przypływ pasażerów. – To, co dotyka PKP Intercity, w Przewozach Regionalnych działa odwrotnie – podkreślił Artur Kowalczyk, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych. – Od wielu lat w okresie wakacyjnym obserwujemy średnie zmniejszenie liczby podróżnych. Naszym klientem docelowym są ludzie, którzy jeżdżą do pracy, uczniowie do szkoły i studenci na studia, a jak wiadomo, w tym okresie są urlopy i wakacje – dodał.

Niemniej jednak nie wszędzie przewoźnik notuje zmniejszenie zainteresowania własnymi pociągami. – Od wielu lat obserwujemy duże problemy na linii na Hel – zaznacza Kowalczyk. Dodaje jednak, że trudno ten problem rozwiązać. – Nawet zwiększenie taboru, bo ostatnio zakupiliśmy pięć Linków z Pesy, gdzie trzy z nich skierowaliśmy do obsługi woj. pomorskiego, nie poprawią sytuacji – komentuje. Jak wskazuje Kowalczyk, problem stanowią zbyt krótkie perony oraz ograniczona liczba pociągów, które mogą przejechać linią helską w ciągu doby. – Dlatego nawet dodatkowe zakupy taboru nie będą na tyle skuteczne, właśnie ze względu na przepustowość linii – podkreśla.

Przewoźnik pochwalił się także uruchomieniem dodatkowych turystycznych pociągów. Jednym z nich jest skład kursujący z Rzeszowa do słowackiego miasta Medzilaborce oraz Białystok – Waliły, który rusza już w sobotę 24 czerwca i będzie kursować w weekendy do połowy października. – To typowo turystyczne pociągi. Przygotowanie pracowników oraz taboru określamy jako dobre – deklaruje Artur Kowalczyk, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych w Przewozach Regionalnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5