NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pol’and’Rock 2021 daleko od pociągów. Czy będą potrzebne?

| Michał Szymajda 18.05.2021 10,3k

Pol’and’Rock 2021 daleko od pociągów. Czy będą potrzebne?
Stacja kolejowa w PłotachFot. pomorzezachodnie.travel/
Tegoroczny festiwal Pol'and'Rock jednak się odbędzie. Zmienia się miejsce, w którym zostanie zorganizowany. Nie będzie to znakomicie skomunikowany kolejowo Kostrzyn nad Odrą, ale Płoty. Od miejsca imprezy do czynnej stacji kolejowej będzie 5 kilometrów.
Pociągi na Przystanek Woodstock – poprzednika Pol'and'Rock – obrosły legendą. Bywały lata, gdy z najodleglejszych krańców Polski do Kostrzyna uruchamiano kilkadziesiąt pociągów, a w akcje dowozowe włączali się najwięksi przewoźnicy z Przewozami Regionalnymi (teraz Polregio) na czele. Szacuje się, że w 2018 roku ze specjalnych pociągów (nie licząc rozkładowych) mogło skorzystać nawet 80 tysięcy pasażerów. W 2019 z pociągów, po perturbacjach z ich uruchomieniem, skorzystało już mniej festiwalowiczów, a w 2020 roku, z uwagi na epidemię koronawirusa, impreza niestety się nie odbyła. 

W 2021 roku Pol'and'Rock ma odbyć się na lotnisku Makowice pod miejscowością Płoty. Płoty mają dostęp do kolei, ale linia 402 jest niezelektryfikowaną na tym odcinku linią jednotorową z ograniczoną przepustowością, a sama stacja Płoty oddalona jest od terenu festiwalowego o 5 kilometrów. Jeśli chodzi o możliwości dowozu uczestników koncertów jest więc lokalizacją dużo gorszą niż Kostrzyn. Zapytaliśmy Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – organizatora przewozów pasażerskich w regionie, czy widzi możliwości dowozu festiwalowiczów pociągami.

Urząd zaznacza w odpowiedzi, że wydarzenie planowane w dniach 29-31 lipca 2021 r. na lotnisku Makowice – Płoty ma odbyć się w formule hybrydowej, a publiczność koncertów ma być ściśle limitowana (z informacji organizatora wynika, że liczba wejściówek nie przekroczy tysiąca). Pozostali fani Pol’and’Rock będą śledzić muzyczne wydarzenia w internecie. Ograniczenie liczby uczestników ma, oczywiście, związek z sytuacją epidemiczną i wymogami bezpieczeństwa.

– Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego jest w kontakcie z organizatorem Festiwalu, jak i przewoźnikiem – Polregio. W razie potrzeby wzmocnienia składów kursujących przez Nowogard – Płoty – Gryfice lub uruchomienia dodatkowych połączeń – podejmiemy stosowne działania – poinformował nas urząd.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5