NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jednak będą dodatkowe pociągi na Pol’and’Rock Festival w Płotach

| Michał Szymajda 08.07.2021 3,6k

Jednak będą dodatkowe pociągi na Pol’and’Rock Festival w Płotach
Zachodniopomorski spalinowy zespół trakcyjnyFot. kolej 77, sm42.pl
Od 27 lipca na trasie Szczecin – Goleniów – Nowogard – Kołobrzeg pociągów regionalnych będzie dwa razy więcej niż zwykle. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zdecydował się zamówić dodatkowe pociągi z uwagi na odbywający się na lotnisku w Płotach festiwal Pol’and’Rock.
Pol’and’Rock, czyli dawny Przystanek Woodstock, po raz pierwszy odbywa się na lotnisku Makowice pod Płotami. Choć tegoroczny festiwal ma odbywać się w reżimie sanitarnym (organizator ograniczył liczbę uczestników do 20 tysięcy) i nie wejdą na nie osoby, które wcześniej nie zgłosiły akcesu na imprezę, to marszałek Olgierd Geblewicz skonstatował, że istniejące na linii pociągi relacji Szczecin – Goleniów – Nowogard – Płoty – Kołobrzeg pociągi mogą nie wystarczyć, aby dowieźć uczestników imprezy.

– Dlatego, oprócz połączeń rozkładowych zaplanowano dodatkowo osiem par pociągów w relacjach Kołobrzeg – Szczecin Główny, które będą kursować od 27 lipca 1 sierpnia. Ponadto na zakończenie festiwalu przygotowywane są też specjalne pociągi nocne – czytamy w komunikacie urzędu marszałkowskiego. Operatorem połączeń będzie Polregio, które normalnie zajmuje się obsługą siatki połączeń w regionie.

– Część połączeń obsługiwać będą podwójne składy, które zapewniają około 500 miejsc, w tym 300 miejsc siedzących – tłumaczy marszałek Olgierd Geblewicz.

W godzinach 6-22 pociągi do i z Płotów mają jeździć – średnio – co godzinę. Będą zatrzymywały się tylko na większych stacjach, by przewozy były jak najbardziej płynne i szybkie. W nocy z 31 lipca na 1 sierpnia uruchomione zostaną jeszcze cztery dodatkowe pociągi, po zakończeniu festiwalowych wydarzeń.

Specjalny rozkład jazdy pociągów zostanie opublikowany niezwłocznie po uzgodnieniu wszystkich szczegółów z zarządcą infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe, co powinno nastąpić w przyszłym tygodniu. Kluczowe znaczenie dla obsługi transportowej Pol’and’Rock Festival 2021 będzie miało optymalne wykorzystanie ograniczonej przepustowości jednotorowej, niezelektryfikowanej linii 402 na odcinkach Goleniów – Płoty – Kołobrzeg – informuje biuro prasowe Zachodniego Pomorza. Uruchomienie dodatkowych połączeń kolejowych jest możliwe dzięki zwiększeniu budżetu na realizację kolejowych przewozów pasażerskich w województwie.

Wcześniej ex-Przystanek Woodstock planowany był na mniejszą liczbę imprezowiczów. W związku z podniesieniem limitu przez organizatora zmianie uległ plan na dowozy koleją do Płotów. Więcej na temat położenia stacji i szans, jakie ma w Płotach kolej, pisaliśmy tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5