NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Połączenie Siemensa i Alstomu pod znakiem zapytania

| Artur Bogdanowicz 08.01.2019 24

Połączenie Siemensa i Alstomu pod znakiem zapytania
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
We Francji mnożą się coraz poważniejsze przypuszczenia, że Komisja Europejska może powstrzymać fuzję produkujących pociągi Siemensa i Alstomu, informuje, powołując się na francuskie „Les Echos“ i „L’Est Républicain“, niemiecki dziennik „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Bruksela ma do 18 lutego zadecydować, czy giganci otrzymają zielone światło dla swoich planów.
Spekulacje o możliwym powstrzymaniu przedsięwzięcia pojawiają się już od jakiegoś czasu. Obie firmy nie odnoszą się do nich oficjalnie, jednak ostatnio we Francji pojawiły się głosy płynące bezpośrednio z Alstomu, iż weto KE nie będzie wcale żadną katastrofą, donosi FAZ. Aktualna wartość zleceń, jakie posiada Alstom to 30 mld euro, przy rocznym obrocie firmy wynoszącym 9 mld euro.

Taka decyzja zostałaby zapewne pozytywnie odczytana przez licznych polityków znad Sekwany. Wielu z nich uważa plan za „wyprzedaż“ koncernu, bowiem większość udziałów pozostałaby w rękach niemieckich, mimo że kierowanie holdingiem powierzone ma być obecnemu szefowi Alstomu Henri Poupart-Lafarge. W obliczu protestów „żółtych kamizelek“ byłoby to zapewne na rękę wszystkim krytykom przedsięwzięcia, mimo że w dalszym ciągu broni go francuski minister finansów Le Maire.

Siemens i Alstom uzasadniają plany rosnącą konkurencją ze strony chińskiego koncernu CRRC, który w wygrywa obecnie w wielu przetargach w Stanach Zjednoczonych. Chińczycy produkują rocznie 200 składów KDP, Siemens-Alstom jedynie 35. Łączony duet niemiecko-francuski osiąga także zaledwie połowę obrotu, jaki osiąga CRRC.

Komisja Europejska wydaje się inaczej spoglądać na konkurencję ze strony CRRC. Głównym rynkiem zbytu dla europejskich producentów jest jej zdaniem właśnie miejscowy rynek, zwłaszcza że w samych Niemczech na torach niemieckich poruszają się składy ICE, a we Francji TGV. Wątpliwości zgłosiły także urzędy antymonopolowe z Wielkiej Brytanii, Belgii, Hiszpanii i Holandii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5