Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Połączenie Siemensa i Alstomu pod znakiem zapytania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Połączenie Siemensa i Alstomu pod znakiem zapytania
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
We Francji mnożą się coraz poważniejsze przypuszczenia, że Komisja Europejska może powstrzymać fuzję produkujących pociągi Siemensa i Alstomu, informuje, powołując się na francuskie „Les Echos“ i „L’Est Républicain“, niemiecki dziennik „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Bruksela ma do 18 lutego zadecydować, czy giganci otrzymają zielone światło dla swoich planów.

Spekulacje o możliwym powstrzymaniu przedsięwzięcia pojawiają się już od jakiegoś czasu. Obie firmy nie odnoszą się do nich oficjalnie, jednak ostatnio we Francji pojawiły się głosy płynące bezpośrednio z Alstomu, iż weto KE nie będzie wcale żadną katastrofą, donosi FAZ. Aktualna wartość zleceń, jakie posiada Alstom to 30 mld euro, przy rocznym obrocie firmy wynoszącym 9 mld euro.

Taka decyzja zostałaby zapewne pozytywnie odczytana przez licznych polityków znad Sekwany. Wielu z nich uważa plan za „wyprzedaż“ koncernu, bowiem większość udziałów pozostałaby w rękach niemieckich, mimo że kierowanie holdingiem powierzone ma być obecnemu szefowi Alstomu Henri Poupart-Lafarge. W obliczu protestów „żółtych kamizelek“ byłoby to zapewne na rękę wszystkim krytykom przedsięwzięcia, mimo że w dalszym ciągu broni go francuski minister finansów Le Maire.

Siemens i Alstom uzasadniają plany rosnącą konkurencją ze strony chińskiego koncernu CRRC, który w wygrywa obecnie w wielu przetargach w Stanach Zjednoczonych. Chińczycy produkują rocznie 200 składów KDP, Siemens-Alstom jedynie 35. Łączony duet niemiecko-francuski osiąga także zaledwie połowę obrotu, jaki osiąga CRRC.

Komisja Europejska wydaje się inaczej spoglądać na konkurencję ze strony CRRC. Głównym rynkiem zbytu dla europejskich producentów jest jej zdaniem właśnie miejscowy rynek, zwłaszcza że w samych Niemczech na torach niemieckich poruszają się składy ICE, a we Francji TGV. Wątpliwości zgłosiły także urzędy antymonopolowe z Wielkiej Brytanii, Belgii, Hiszpanii i Holandii.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 24 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Zobacz również:

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Biznes

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Łukasz Malinowski 22 maja 2018

Pozostałe z wątku:

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 24 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Biznes

PKP Intercity z zyskiem za 2022 rok

Michał Szymajda 06 lipca 2023

Zobacz również:

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Biznes

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Łukasz Malinowski 22 maja 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5