NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest przetarg na rozbudowę terminalu PKP Cargo w Małaszewiczach

| Jakub Madrjas 15.04.2019 3,8k

Jest przetarg na rozbudowę terminalu PKP Cargo w Małaszewiczach
Fot. PKP Cargo
Spółka PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze ogłosiła przetarg na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu modernizacji i rozbudowy terminala intermodalnego. To kluczowy element Jedwabnego Szlaku, którego przepustowość trzeba szybko poprawić. 
Przedmiot zamówienia obejmuje modernizację i rozbudowę terminala intermodalnego w Małaszewiczach. W zakres zadania wchodzi przebudowa placu składowego i przeładunkowego, przedłużenie placu B wraz z odwodnieniem, budowa parkingu od strony zachodniej (parking dla samochodów ciężarowych, na które przeładowywane będą z wagonów kolejowych – bez ich rozformowania – intermodalne jednostki ładunkowe), wydłużenie toru nr 912N, przeniesienie rozjazdu nr 923 w torze nr 901S i wydłużenie toru nr 914S, zabudowa płytami przejazdowymi toru nr 912N i nr 914S, przeniesienie wiaty magazynowo-celnej, przeniesienie stacji Trafo, budowa sieci elektroenergetycznej, w tym linii oświetleniowej od strony zachodniej, oświetlenie parkingu, budowa sieci wodociągowej wraz z hydrantową, w tym budowę wodociągu p.poż., budowa sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz sieci teletechnicznych.

Termin realizacji zadania określono na koniec listopada 2020 roku w zakresie wykonania robót budowlanych. Do końca 2020 roku trzeba uzyskać decyzje o pozwoleniu na użytkowanie/zawiadomienia właściwego organu o zakończeniu budowy.

Projekt ze wsparciem unijnym

Spółka PKP Cargo Centrum Logistyczne realizuje projekt rozbudowy terminalu dzięki dofinansowaniu unijnemu, które uzyskała w wygranym konkursie CUPT. Wniosek w konkursie pomogły przygotować ZDG TOR i Multiconsult. Dzięki środkom POIiŚ PKP Cargo zamówiło również nowe wagony-platformy do przewozów intermodalnych.

–  Po zakończeniu prac – do końca 2020 roku – będzie w stanie przyjąć 3 285 pociągów – informuje Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. Według części ekspertów, wyczerpana przepustowość przejścia granicznego Brześć – Terespol – Małaszewicze jest barierą dla Polski w rozwoju na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku z Chin.

Jest też projekt Cargotoru

Centrum Logistyczne Małaszewicze jest operatorem na własnym terminalu intermodalnym. W istocie jednak na kompleks składa się kilkanaście terminali. Zarządcą infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze jest inna spółka PKP Cargo – Cargotor. Ona także realizuje, przy współfinansowaniu ze środków UE, projekt modernizacji infrastruktury na obszarze rejonu i zwiększenia jej przepustowości. Umowa na studium wykonalności projektu z firmą Systra została podpisana w październiku 2017 roku. Czekamy na informacje PKP Cargo w sprawie dalszego harmonogramu tych prac.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małaszewicze (49)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małaszewicze (49)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5