Za 241 miliony zł. PKP PLK zmodernizuje 182 przejazdy kolejowo-drogowe na terenie całego kraju. Najwięcej inwestycji zaplanowano na Mazowszu i na Dolnym Śląsku.
W projekcie chodzi o punktowe przebudowy przejazdów, które znajdują się na liniach nie podlegających programom modernizacyjnym i rewitalizacyjnym. – 121 przejazdów lub przejść dla pieszych otrzyma dodatkowe zabezpieczenia zwiększające bezpieczeństwo, co oznaczać będzie podwyższenie ich kategorii. W 61 lokalizacjach wymienimy stare urządzenia na nowe, co też wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Zadanie obejmujące 182 przejazdy rozbito na 5 zadań. I tak: kontrakt dotyczący przejazdów w województwach lubelskim, mazowieckim (tu zadań jest najwięcej, zaplanowano je głównie na linii 26 z Radomia do Łukowa) i świętokrzyskim trafił w ręce KZA Lublin, kontrakt w województwach: łódzkim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, lubuskim i dolnośląskim wykona firma Sabat (biuro wdrożeniowe), przejazdy w województwie podlaskim, kujawsko-pomorskim, pomorskim i warmińsko-mazurskim przebuduje Thales. Przejazdami na Śląsku, Podkarpaciu, w województwie świętokrzyskim i małopolskim zajmie się KZN Rail, w województwie opolskim, na Śląsku i Dolnym Śląsku (IZ Wałbrzych) zajmie się katowicki Bombardier Transportation.
Przetarg dotyczący zadania, do którego dziś podpisano umowy, rozpisano rok temu. Projekt zaplanowany jest do realizacji do roku 2020.
– Tą umową przekroczyliśmy 16 miliardów wartości podpisanych kontraktów w tym roku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Zbliżamy się więc do deklarowanych 20 miliardów zł, które planujemy zakontraktować w tym roku – dodał.
Więcej na temat założeń nowego programu przejazdowego PKP PLK można znaleźć
tutaj.