NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Podlaskie: Dlaczego pociągi nie dojeżdżają do Cisówki?

| Kasper Fiszer 18.07.2019 32

Podlaskie: Dlaczego pociągi nie dojeżdżają do Cisówki?
Pociąg specjalny w Cisówcefot. JanuszJ, lic. CC BY-SA 3.0
Dlaczego pociągi z Hajnówki do Siemianówki nie docierają, tak jak dawniej, na przystanek osobowy w Cisówce? Stanowiska samorządu województwa i zarządcy infrastruktury są w tym zakresie rozbieżne. Zdaniem władz regionu stan peronu nie odpowiada potrzebom, a kończenie biegu na przystanku jest możliwe tylko w określonych przypadkach. PKP PLK zapewnia, że wydłużenie trasy byłoby wykonalne.
Od początku sezonu letniego funkcjonuje połączenie kolejowe Hajnówka – Siemianówka. Tor linii nr 31 nie kończy się jednak w Siemianówce i biegnie dalej na Białoruś. Jeśli pociąg przekracza granicę, odprawiany jest właśnie w Siemianówce (przejście wykorzystywane jest w ruchu towarowym). Dawniej kursy krajowe dojeżdżały jednak do położonego pomiedzy Siemianówką a granicą przystanku Cisówka. Dlaczego nie zdecydowano się na przywrócenie ruchu kolejowego w dawnej relacji?

Przystanek jest nieczynny, ale eksploatacja nie jest niemożliwa

– Uruchomienie kursów do Cisówki byłoby możliwe po zmodernizowaniiu peronu w Cisówce – mówi Izabela Smaczna-Jorczykowska, rzecznik prasowy marszałka województwa podlaskiego. Dodaje, że poprawy wymagałyby kwestie bezpieczeństwa infrastruktury dla podróżnych. Powołuje się również na wewnętrzne przepisy zarządcy infrastruktury, które miałyby uniemożliwiać zamówienie trasy pociągu do tej miejscowości.

– Warto zauważyć, że Cisówka jest tylko przystankiem osobowym na szlaku. Obecnie nie jest możliwe zakończenie tam biegu pociągów – stwierdza przedstawicielka samorządu. – Może tak stać się wyłącznie w określonych sytuacjach – zaznacza. Dodaje przy tym, że konieczna byłaby do tego zgoda zarówno PKP PLK, jak i przewoźnika, którym są Przewozy Regionalne (Polregio).

Tymczasem w opinii samego zarządcy połączenia krajowe mogłyby docierać do samej Cisówki. – Wydłużenie tam trasy pociągów nie jest niemożliwe – stwierdza Magdalena Janus z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Przystanek w Cisówce jest obecnie nieczynnym przystankiem osobowym – uzupełnia.

Zadowalająca frekwencja, nadzieja na dalszy wzrost

Województwo ocenia przy tym reaktywację połączeń do Siemianówki jako udaną. – Wznowione przewozy cieszą się zainteresowaniem ze strony podróżnych – mówi Izabela Smaczna-Jorczykowska. – Najwyższa frekwencja została odnotowana w pierwszych dniach kursowania pociągów. Liczymy jednak na dalszy wzrost liczby pasażerów na tej trasie – kończy.

Aktualizacja: PLK potwierdzają – peron w Cisówce jest nieczynny

PKP PLK sprostowały przesłane nam wcześniej informacje. Ze względu na brak niezbędnej infrastruktury pasażerskiej kończenie biegu w Cisówce jest obecnie niemożliwe.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5