Partnerzy serwisu:
Biznes

Podlasie: PKP Intercity chce podwójnej dotacji?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
11-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Podlasie: PKP Intercity chce podwójnej dotacji?
Start PKP Intercity w przetargu na przewozy wojewódzkie na Podlasiu to nowy element strategii przewoźnika. Czy PKP Intercity chce uruchamiać pociągi dofinansowanie podwójnie – przez marszałków i ministerstwo infrastruktury?

PKP Intercity złożyło ofertę na realizację przewozów na Podlasiu w latach 2015-16. Wysokość zaoferowanej dopłaty to 19,57 zł za pockm. Tańsza jest oferta obecnego operatora – Przewozów Regionalnych. Samorządowa spółka chce dopłaty w wysokości 17,92 zł do każdego pockm. PKP Intercity po raz pierwszy wystartowało w takim przetargu.

– Dobrze, że pojawia się kolejny gracz, ubiegający się o zlecenia samorządów na wykonywanie kolejowych przewozów regionalnych. Mam nadzieję, że pomoże to budować wśród samorządów świadomość, że organizowanie przewozów nie jest tożsame z posiadaniem własnego przewoźnika – lepsze efekty można osiągać poprzez kontraktowe relacje z zewnętrznymi firmami, zwłaszcza prywatnymi – komentuje dla „Rynku Kolejowego” dr Michał Wolański z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Według eksperta, specyficzną rolę na tym rynku może pełnić PKP Intercity, gdyż obsługując siatkę połączeń międzywojewódzkich może zaoferować pociągi o długich relacjach, które na głównych odcinkach będą dofinansowane przez ministra właściwego do spraw transportu, zaś na końcówkach – przez marszałków. – Jest to też ciekawa odsłona wieloletniej konkurencji pomiędzy Przewozami Regionalnymi i PKP Intercity, w której ta druga spółka dotychczas zachowywała się defensywnie i nie miała zbyt wielkiej inicjatywy. Teraz atakuje pole przewoźnika samorządowego – zauważa dr Wolański.

Z drugiej strony przypomina, że tworzenie konkurencyjnego rynku wymaga przestrzegania odpowiednich zasad. – Konieczne jest stworzenie ram integracji taryfowej oraz informacyjnej w obrębie całego kraju i poszczególnych województw, a także zawieranie kontraktów z przewoźnikami na długie okresy, zapewniając im stabilny rozwój – przestrzega. W przeciwnym razie można doprowadzić do likwidacji struktur Przewozów Regionalnych, a jednocześnie szybko zniechęcić ich następców oraz pasażerów.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5