NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie: Samorząd protestuje przeciwko likwidacji linii kolejowych

| Gazeta Wyborcza 11.04.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-04-11 15:06:46 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Nie możemy obojętnie traktować sytuacji, w której np. na linii o długości 50 km zatrudnionych jest kilkudziesięciu pracowników dla przeprowadzenia dwóch pociągów towarowych dziennie – tłumaczył podczas spotkania z lokalnym samorządem Paszkiewicz.\"

Przyjmijmy, że to \"kilkudziesięciu\" oznacza 25 (żeby się ładnie dzieliło, choć mam wrażenie, że imć Paszkiewicz miał na myśli pewnie z 40, ale dobra, to tylko moje dywagacje). Zatem na 2 km linii przypada 1 pracownik. Czy może mnie ktoś oświecić, po co potrzeba na 50-kilometrowej niemagistralnej linii aż tylu pracowników? Co oni konkretnie robią co te 2 kilometry?

Nos mi mówi, że to tłumaczenie pana prezesa zalatuje kolejną ściemą, no ale pewnie nos się myli - wszak taki menager nie może nie mieć racji...
2013-04-11 15:30:15 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Tak sobie popatrzyłem na linię 107. Co my tam mamy? Ano to:

107 NOWY ZAGÓRZ - ŁUPKÓW
Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych
ZAGÓRZ czynny
Szczawne Kul. czynny
Rzepedz Drew-San czynny
Komancza czynny
Łupków czynny
Granica Panstwa czynny

50,588 km
Informacje dotyczące ograniczeń w użytkowaniu linii kolejowych (fragmenty linii, dni tygodnia, godziny czasowych ograniczeń)
Zagórz - Łupków w (1) - (5) w godz. 0.01 - 7.00 i 15.00 - 24.00, w (6) i (7) i dni świąteczne w godz. 0.01 - 24.00; w okresie 05.07 - 24.08 w (1) - (4) w godz.0.01 - 07.00 i 15.00 - 24.00; w (5) - (7) w godz. 0.01 - 08.30 i 16.30 - 24.00 ;15.08 w godz 00.01 - 24.00
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2012_2013/06.03.2013/P_12-13_Z_2.7_w.3.pdf

Czyli: linia dostępna 7-15 w dni robocze, z wyjątkiem wakacji, kiedy jeżdżą sezonowe szynobusy i pracuje trochę dłużej. Pomijając Zagórz, który de facto jest startem dla pociągów pasażerskich linii 108, to mamy na 107 pięć (włączając granicę Państwa) punktów obsługi, czynnych 7-15 w dni robocze. Tylko że np. w Rzepedzi przecież dawno już nie ma żadnej obsługi na miejscu. Tylko w Szczawnem i Komańczy są nastawnie. Coś się zmieniło przez ostatnie kilka lat mojego tam niebycia?
Ile to może być ludzi? Kilkadziesiąt osób?
2013-04-11 15:39:53 Autor: Grzegorz2
---.12.206.96
Na linii Tarnobrzeg - Dębica jest chyba więcej pociągów niż 2, no nie?

Ja wypowiem się na temat linii Skarżysko - Tomaszów
Jadąc od Skarżyska do Tomaszowa

Przejazd kolejowy w Skarżysku. Dróżnik (sterowanie 3 przejazdami - powiedzmy 3 etaty choć moge się mylić)
Mijanka Bliżyn (stacja kolejowa) jedna strona od Skarzyska, sterowanie reczne, 3 etaty, stacja 3 etaty
Stąporków, tu mysle że z 6/7 etatow, Konskie 6/7 etatow, Nałęcz 3 etaty, Opoczno 6/7 etatow,
Bratków 6/7 etatów, Jeleń 6/7 etatów
Czyli na 86 kilometrach na pewno będzie około 50 osób zatrudnionych (etatów)
Może ma ktoś bardziej trafne dane? Ale myslę, że to będzie taka granica.
Ruch to od 4 do 10 pociągów towarowych dobowo w zależności od sezonu i odcinka, oraz 8 / 10 osobowych
na Tomaszów Opoczno w zaleznosci od dnia tygodnia (nie par tylko samych pociągów).
Na linii pewnie teraz zlikwidują Bliżyn, bo tylko tam pożna ograniczyć jeszcze zatrudnienie.
Linia jest wzorcową linią do modernizacji, rewitalizacji z budową sterowania tak stacjami, że 2/3 pracownikow może robić wszystko.
Po linii poruszają się tylko zdawki, żadnego przelotowego pociągu nie ma. Po elektryfikacji mógłby tędy jeżdzić tranzyt
co dodatkowo generowałoby dochody.
Nie mniej linia na pewno nie jest do zamknięcia. Prędkość szlakowa dla osobowych 80 a dla towarowych 70 to jak na
Polskie warunki już dobrze.
2013-04-11 16:56:00 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Cóż, na takich liniach zupełnie inaczej powinno prowadzić się ruch kolejowy...więcej automatyzacji. na 50km linii można w ogóle uniknąć mijanek itp - jeśli są faktycznie dwa pociągi. lub zautomatyzować. przejazdy drogowe też powinny być bez obsługowe.
ale to trzeba najpierw zainwestować...cóż u nas jedyna inwestycja to czasem rozebranie linii
2013-04-12 08:35:53 Autor: d3
---.158.217.160.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Kflik - zdawki są na te twoje mijanki które chcesz zamknąć (od nich odchodzą bocznice), z reguły zostawiane przez przelotowe - ot i to ta cała twoja mądrość.
2013-04-12 11:59:03 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
No i to jest właśnie rola dla panów prezesów. Zracjonalizować zatrudnienie, sterowanie ruchem ale przy ZACHOWANIU tych linii. Zamknąć celem obcięcia kosztów to Józek spod warzywniaka by potrafił za dwa piwa, a nie 59 tys. zł miesięcznie.
2013-04-15 23:42:31 Autor: mathewicforum
---.162.106.229
\"(...) Nie możemy obojętnie traktować sytuacji, w której np. na linii o długości 50 km zatrudnionych jest kilkudziesięciu pracowników dla przeprowadzenia dwóch pociągów towarowych dziennie – tłumaczył podczas spotkania z lokalnym samorządem Paszkiewicz (...)\".

No to się nazywa wydajność! Cała PLK w czystym, polskim wydaniu. Dobrze, że tego obcokrajowcy nie czytają!!!

Szkoda Bieszczad i tamtejszych linii, szkoda i Mielec - Dębica, taka piękna geometria... A Ocicie, cóż, gdy powiedziało się \"A\"...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS