NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pociągiem dalekobieżnym w Bieszczady dopiero pod koniec 2015 roku

| Dominik Lebda 24.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-06-24 15:40:06 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Test atrakcyjności "kolejowych" Bieszczadów sprawdzany autobusem? Hm... dziwne to jakieś.

No bo niech nawet pojedzie pełny autobus. Raz, drugi, trzeci, piąty. To ile to jest pasażerów? 50? I co? I z tego wniosek, że skoro znalazło się 50 chętnych na autobus (raz, drugi, trzeci, piąty), to można uruchomić mogący przewieźć wielokrotnie więcej osób pociąg? Tak to się bada?

I pytam serio. Po prostu średnio mi pasuje takie "testowanie atrakcyjności kierunku"...
2014-06-24 15:43:56 Autor: Rybniczanin
---.internetdsl.tpnet.pl
Gdybym chciał jechać busem to skorzystałbym z usług innej firmy. Mam chorobę lokomocyjną, której nie odczuwam w pociągu. I co mi IC doradzi? Tabletki? Busy mogą wam służyć jako uzupełnienie oferty, dojazd do miejsc gdzie nie ma torów. Ale za tworzenie połączeń autobusowych na trasach gdzie można dojechać po szynach powinno się karać przewoźników i lać pasem po tyłku.
2014-06-24 15:43:58 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Tym InterRegio Busem można też jechać na weekend na bilecie turystycznym ;)

Co do pociągów dalekobieżnych w Bieszczady to nie popieram idei by uruchamiać tam TLK, mimo że dotowany to bez honorowania taryfy (najlepiej Regio PRów) która umożliwiałaby podróże w krótszych relacjach na końcowym odcinku.
Taryfa TLK to będzie marnowanie kasy z dotacji którą PKP IC hojnie otrzymuje.
2014-06-24 15:57:56 Autor: BarteS
---.125.60.25
Do Zamościa w grudniu 2015, do Zagórza w grudniu 2015... Cos podejrzanie to wyglada.
2014-06-24 16:05:12 Autor: Kryniczanin
---.205.2.77.dsl.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Grudzień 2015 toż to po wyborach, będzie można zwalić na innych.
2014-06-24 16:18:51 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
@Kflik




Ty wiesz ile kosztuje wynajem lokomotywy od PKP CARGO ?


Wiesz czy nie wiesz? Pewnie nie wiesz, bo skad masz wiedziec.


600 złotych za godzine pracy plus VAT. Pomnóż razy ilosc godzin pracy. Moze wtedy zrozumiesz jaki to swietny biznes jezdzic nie swoimi lokomotywami.
2014-06-24 16:25:16 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Mam chociaż nadzieję, że TLKi z wybrzeża/Warszawy pojadą po CMK a nie będą się tłukły po kryniczańsko-Kulejarskiej65 sieci osadniczej....
2014-06-24 16:29:16 Autor:
---.free.aero2.net.pl
fafik nie jest normalny, nie zwracaj na jego przygłupawe wpisy uwqgi
2014-06-24 16:49:02 Autor: BarteS
---.125.60.25
@byly:

Liczy się od pockm nie od godziny. Co nie zmienia faktu, że przy stawce ~29zł za km obsługi lokiem spełniajcym wymogi przetargowe (SU46 jedyna opcja) kosztuje to mniej więcej tyle co napisałeś.
2014-06-24 16:52:41 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@byly pasazer

Nie rozumiem Twojego wpisu.
Gdzie ja coś pisałem o lokomotywach?

Chyba, że chciałeś napisać, że musi być drogo by się "opłacało" więc bilet np. Rzeszów - Sanok będzie kosztowac według taryfy TLK 40PLN (tyle wynika z km)
w momencie gdy szybciej jadący autobus kosztuje 13PLN?
Tą metodą kasy na pewno się nie zarobi a pociąg będzie wiózł tylko grupkę osób jadących z daleka.

Zupełnie bez przyszłości.
Tutaj (i nie tylko tutaj np. Zamość ta sama sytuacja) musi być sensowna oferta kolei regionalnej (dużo kursów na SZT z rozsądnym czasem przejazdu i ceną adekwatną do oferty) i wtedy można DODAĆ pociągi dalekobieżne po wpisaniu ich w rozkład regionalnych (Np. uzupełnienie taktu, nawet jeśli pojedzie...wolniej niż SZT) i pełne honorowanie wszystkich ofert.
Bez takiego podejścia kolej dalekobieżna w Bieszczady NIE MA szans i jedyne co się będzie dało to faktycznie autobusy (bo tam można sobie pozwolić na wożenie wyłącznie 'dalekobieżnych' podróżnych)
2014-06-24 16:54:45 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@2014-06-24 16:29:16 Autor:
---.free.aero2.net.pl

Różni ludzie pisali podobne rzeczy już kilkanaście lat temu,
nazywano ich głupkami ale skończyło się na tym, że w Bieszczady nic nie ma.
Możesz nadal żyć w swojej bajce, że jeden pociąg w Bieszczady z cenami z kosmosu będzie super ofertą.
Kto był głupi teraz widać bardzo dobrze.
2014-06-24 16:58:58 Autor: Kryniczanin
---.205.2.77.dsl.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post pes:
"Mam chociaż nadzieję, że TLKi z wybrzeża/Warszawy pojadą po CMK a nie będą się tłukły po kryniczańsko-Kulejarskiej65 sieci osadniczej...."
To się rozczarujesz.

Hi hi hi.
2014-06-24 17:10:12 Autor: Dzikus
---.142.199.99.metrointernet.pl
Chciałbym sobie pojechać jeszcze raz w bieszczady...
A to byłeś już?
NIE ale raz już chciałem!
Skoro nie byłeś to dawaj przynajmniej wpadniemy rozryjemy!
2014-06-24 17:20:11 Autor: Biznes lokomotywowy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Równie genialny biznes to zakup nowej lokomotywy do wożenia 20-30 pasażerów do Zagórza. Szynobus powinien w Rzeszowie podpinać się pod WLAB z Polski i jak ktoś chce wygodnie pojechać w Bieszczady pociągiem, to by jechał tak, a jak na siedząco to wystarczy autokar.
2014-06-24 17:20:49 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ Kryniczanin

Swoją drogą to ciekawe jak je wytrasują i czy będą oferty specjalne.

W ostatnich latach bardzo rozwinęli się przewoźnicy autobusowi,
Neobus z Warszawy do Sanoka jedzie 5h30minut, kosztuje 60PLN.
To są duże, cywilizowane autobusy, nie puszki przerabiane z dostawczaków.

Co zaoferuje kolej by mieć atrakcyjną ofertę (uzasadniającą dotowanie)?
2014-06-24 17:23:07 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Biznes lokomotywowy

Tak to widzę też, ale podobno "nie da się" bo szynobus nie ten (za słaby) itd
o "inna spółka" nie wspominając.

Tyle, ze najlepsze by były jakieś wagony sypialny+kuszetka pół na pół.
Jak to by się rozkręciło można myśleć o rozbudowie oferty.

Tak czy inaczej podstawa to oferta w regionie w oparciu o szynobusy.
To ona zadecyduje o tym czy kolej w Bieszczadach odżyje czy też będzie kolejny krótki eksperyment.
2014-06-24 17:23:11 Autor: Kryniczanin
---.205.2.77.dsl.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@ Kryniczanin

Swoją drogą to ciekawe jak je wytrasują i czy będą oferty specjalne.

W ostatnich latach bardzo rozwinęli się przewoźnicy autobusowi,
Neobus z Warszawy do Sanoka jedzie 5h30minut, kosztuje 60PLN.
To są duże, cywilizowane autobusy, nie puszki przerabiane z dostawczaków.

Co zaoferuje kolej by mieć atrakcyjną ofertę (uzasadniającą dotowanie)?"
Przez Rzeszów i na Warszawę
2014-06-24 17:53:01 Autor: Katowiczanin II
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Złe odpowiedzi, panowie, złe.

Kolei w Bieszczady trzeba:

1. sensownie ułożony ruch regionalny, z dosyć dużą cyklicznością pociągów, oparty na szynobusach

2. dwa pociągi z Krakowa, będące czymś pośrednim między ruchem regionalnym a międzyregionalnym

3. dwa pociągi międzyregionalne, jeden w kierunku na Warszawę i północ, drugi na Katowice, Wrocław, w porach uzupełniających siatkę regionalną, kursujące jako pociągi przyśpieszone, z taryfą regio na ostatnim odcinku.

I to wystarczy, żeby ludzi wsiedli do takich pociągów. Czyli za 1,5 roku zobaczymy, co potrafi kolej w Polsce....
2014-06-24 17:54:40 Autor: wayfarer
---.euv-frankfurt-o.de
Współczuję Pani Czemerajdzie, że musi ludziom takie bzdety wciskać.
2014-06-24 18:01:54 Autor: DL
---.dynamic.chello.pl
Jestem temu człowiekowi wdzięczny za słowa, które zacytuję poniżej:
7 grudnia 2012r. Jacek Prześluga na temat likwidacji linii kolejowych. Dwa lata później żadne ze słów nie straciło na aktualności.

– Posłużę się przykładem, który jest kompletnie z kapelusza, ale jest bliski mojemu sercu. Tak, jak jestem samozwańczym rzecznikiem pasażerów, tak, jestem samozwańczym rzecznikiem Bieszczadów i północnej części Polski. W Bieszczadach zaczęło się roić od warszawiaków, buduje się domy, tworzy się nowe miejsca pracy, widać narastające przemieszczanie się ludności w stronę Bieszczadów. Kolej zamiast myśleć o potencjalnym przyszłym popycie, budować w tamtą stronę linie lub przynajmniej modernizować, to, co jest, robi to, co państwo widzicie. Bieszczady będą „wycięte”. Może dojedziemy jednym pociągiem do Sanoka i to będzie wszystko. Czy tak myśli manager? Otóż nie – uważa Jacek Prześluga.
2014-06-24 18:37:53 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Katowiczanin II

Pełna zgoda.

Te z Krakowa to powinny być przyspieszone
(na końcówce trasy mogą być z postojem na każdej stacji, ale nie muszą).
Potrzebne jest tez PwDC, honorowane także w tych dalekobieżnych, obejmujące także bilety miesięczne. Co najmniej na start by wyraźnie zaistnieć ceny muszą być bardzo konkurencyjne.

Gdyby dało się dołączać jeden lub dwa wagony do szynobusów to byłoby to idealne.
2014-06-24 18:42:17 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cyt,"przewoźnicy kolejowy uruchamiają" qrva redaktorki!!! uruchomcie szare komurki sfe
2014-06-24 19:19:04 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Dwa połączenia, w tym jedno nocne, kursują od 19 czerwca do 31 sierpnia z Katowic przez Kraków i Rzeszów, odjeżdżając z Krakowa o godzinie 21:05 i 11:35 (...)"

Chyba raczej z Katowic o wskazanych porach, nauczcie się czytać rozkłady... No i zaktualizujcie info o skomunikowaniach iR busów w Katowicach i Krakowie, bo te podane tylko po części są prawdą. Nocny kurs może być strzałem w dziesiątkę :) No i jest to - wreszcie! - faktyczny powrót PR do obsługi pospiesznych połączeń nocnych :)

Swoją drogą to jaką trasą pojedzie IC bus? Przez Rzeszów, czy z pominięciem?
2014-06-24 20:13:18 Autor: s e m a f o r
---.starnettelecom.pl
No i na co komu ta busiarnia? Nie kończący się rozp....iaj zwany szumnie remontem na Krakow - Tarnów - Rzeszów, podobnie Skarżysko - Sandomierz, o Warszawa - Warka - Radom nie wspominam, który się nie zaczął i nie zacznie.

Pociągi w Bieszczady jeździły pełne, mimo 6h czekania w Zagórzu to ludzie jeździli, a teraz to niech sobie PIC wsadzi te swoje pociągi w dziobaka. Kolej w Polsce praktycznie nie istnieje.
2014-06-24 20:22:49 Autor: amber
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Taa IC Busem w Bieszczady. Tylko że firma Celejewskiego tak go wytrasowała, że nie zatrzymuje się w wielu miastach pośrednich np. Bochnia, Tarnów. Po co mają wozić ludzi?

Celejewski, kiedy do diaska odejdziesz ze stanowiska?!
2014-06-24 20:38:42 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Bieszczady? Są regiony i kurorty w Polsce jeszcze bardziej atrakcyjne turystycznie do których się prawie nie da dojechać - Mikołajki, Kotlina Kłodzka, Wisła, Krynica, Bory Tucholskie - i tak możnaby wymieniać. Jest wiele dużych miast w Polsce które mają śmieszną ofertę przewozową że wymienię tu Bielsko, Legnicę, Bytom, Elbląg, Rybnik, Grudziądz itd. Czasami się w ogóle zastanawiam nad tym jaką funkcję mają pełnić pociągi dalekobieżne w Polsce i na jakiej zasadzie są przyznawane dotacje. Siatka połączeń w Polsce przypomina mi trochę kraje bałkańskie, a nie cywilizowane kraje typu Czechy czy Węgry które każde miasto powyżej 50 tys. mieszk. (nie mówiąc już o większych) mają w jakimś cyklu połączenia dalekobieżne ze stolicą i innymi dużymi miastami.
2014-06-24 20:53:04 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
@amber




Autobus albo jedzie A4 i ma przyzwoity czas przejazdu, albo wjezdza do Bochni. Poza tym jak sie ma kilkuset tysieczny Krakow do małej Bochni? Po co wjezdzac tam dla 2 osob? Skoro Krakow generuje kilkadziesiat razy wiekszy ruch, a wjazd do Bochni to strata czasu, to jaki jest sens?
2014-06-24 21:42:25 Autor: bośnianin
---.adsl.inetia.pl
nie ma sensu żadnego!
zaorać Bośnię, zostawić kopalnię!
2014-06-25 08:44:57 Autor: Hmmm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie jeździli pociągami, bo nie mieli innego wyboru. Wprowadź zakaz poruszania się samochodami i busów, to wrócą do pociągów.
Dawne jeżdżenie se ne vrati...

Choć jak ruszą znów tam pociągi, to trochę ludzi do nich wejdzie, ale stare czasy przeminęły...
2014-06-25 09:25:51 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
"nocny autobus wyjeżdżający z Krakowa o 23:25 i dojeżdżający do Ustrzyk Górnych o 7:20. (...) Autobus do Ustrzyk Górnych oraz kurs powrotny będzie w Krakowie skomunikowany z pociągiem TLK „Pobrzeże” "

Z Krakowa do Ustrzyk 8 godzin? Masakra! Ile to jest? 300 km?
Z W-wy Pobrzeże obecnie wyjeżdża o 19:14, czyli podróż do Ustrzyk 12 h (i tak dobrze, że w taryfie TLK i przez CMK).
Czyli z Warszawy do Berlina PKP Intercity zawozi w w 5,5 godziny, do Wiednia w 8 godzin, a w Bieszczady w 12 godzin. jakby to był jakiś koniec świata.
2014-06-25 09:44:47 Autor: mg
---.adsl.inetia.pl
"
Neobus z Warszawy do Sanoka jedzie 5h30minut, kosztuje 60PLN"

Jeśli to prawda z tym czasem, to dziękuję, ale nie skorzystam dopóki mi życie miłe

Google maps pokazuje czas jazdy Warszawa-Sanok najkrótszą trasą 5 h 48 min (to 369 km). Przez Rzeszów (401 km) czas rośnie do 6 h 14 min. Analogiczny czas na trasie w-wa Kraków wynosi 4 h 8 min, na trasie do Gdańska przez Ostródę 4 h 2 min. PB na trasie do Gdańska/Krakowa, znany z jazdy na granicy przepisów, jadący z jednym tylko postojem jedzie na tych trasach 4 h 55 min, czyli około 20% dłużej niż czas z Google maps. Z tego wynika że jakby puścili PB do Sanoka to bezpieczny czas to minimum 7 h, a przez Rzeszów 7 h 30 min, a w praktyce może wyjść pewnie 8 - 9 h dla kursów pospiesznych.
2014-06-25 09:52:55 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@mg

Czas 5h30min dotyczy jednego kursu w środku nocy.
Nie wiem jak z punktualnością.
Pozostałe jadą dłużej.
Google dla samochodu osobowego pokazuje 5h20min,
na trasie nie ma autostrad gdzie samochód ma znaczą przewagę nad autobusem.
Przy czym wniosek o nierealny rozkład jazdy raczej by nie przeszedł w odpowiedzialnych za to urzędach?
2014-06-25 10:04:21 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Zwróć też uwagę na odległość.
Według googla do Sanoka jest ok 30km dalej niż do Gdańska.
Czas przejazdy pół godziny dłuższy niż PolskiBus do Gdańska (co prawa PolskiBus jadąc do Gdańśka zaczyna już właściwie poza Warszawą).
PB ma w rozkładzie 4h55min przez całą dobę, Neobus 5h30min tylko w środku nocy.
2014-06-25 10:04:37 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Ileż to potrzeba słów by POwiedzieć NIEDASIE.
A swoją drogą przetarg na spalinówki rozstrzygnięto, Gamy się produkują ale umowa nadal nie została podpisana przez zarząd IC. Ciekawe na co oni liczą?
A może by tak sznurek SU45 stojących na Grochowie posłać do Pesy i oprócz Gam puszczać SU45 np na Mazurach zanim te ostatnie otrzymają "litenizację"?
SM42 nawet po modernizacji nie rozwiążą problemów bo na wielu liniach spalinowych szlakowa będzie wynosić 120 km/h albo już wynosi tymczasem SM42 wyciąga ledwo 80 km/h w eksploatacyjnej, tak więc pospieszny będzie wolniejszy od osobówek. I jak tu konkurować mości panowie?
Maciej Głowicki
2014-06-27 11:37:47 Autor: antyprywatyzacja
---.net-bis.eu
za rok będziemy czytać artykuł że w Bieszczady IC pociągiem pod koniec 2016 roku i tak co roku :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS