NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Malinowski: Pociąg w Bieszczady najwcześniej latem 2015 roku

| Dominik Lebda 08.01.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-01-08 14:29:55 Autor: UPLk
---.bydgoszcz.hypnet.pl
Trzeba było modernizować SU45 a nie złomować !!! i taniej by wyszło niż kupować nowe...
2014-01-08 14:33:00 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Wywalili kasę na zakup, moderniazcję a na koniec złomowanie Zemst Ceausescu, odbębnili po łebkach przebudowę stonek na polsaty (absolutne minimum jakie należało przy tej okazji zrobić - to przekątna kabina, aby maszynista operujac nastawnikami nie jechał odwrócony tyłem co w końcu przyniosło fatalne skutki pod Korzybiem, gdzie oba polsaty trykneły się właśnie doopami), zezłomowali lub w najlepszym razie przebudowli na ST45 fiaty zamiast poprawić im wózki i umożliwoć jazdę po górskich liniach, a SU46 oddali w pacht Niemcom do przewozu towarów przez granicę zamiast naprawić ST43 aby nie rzygały olejem po torach. No to obudzili się z ręką w nocniku, i teraz bredzą coś że niedasie jechać w góry z braku lokomotyw. Prawdziwy Malinowski dzięki któremu kolej pokonała Andy, a nie jakiś tam Beskid jak sama nazwa wskazuje - Niski przewraca się w tym momencie w grobie.
2014-01-08 14:34:11 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Nie ma znaczenia kiedy!!!

Potrzebujemy taktu typu 2h zarówno z Rzeszowa jak i najlepiej Tarnowa, także jakieś bezpośrednie w szczycie "przyspieszone" do Krakowa (np. piątek wieczorem,niedziela wieczorem) tego wszystkiego IC nie zrobi, to zadania dla kolei regionalnej.
IC może ewentualnie uzupełnić ofertą i podpiąć się taryfowo.
2014-01-08 14:45:20 Autor: SzymonKomusinski
---.arcelorlogistics.com
Hmm, skoro powodem jest brak lokomotyw (a bylo zlomowac?), to moze by tak poki co do Jasla p. Stroze, a dalej KKA? Zawsze to lepsze niz obecne nic!
2014-01-08 14:48:23 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
Może PIC przy okazji modyfikacji siatki połączeń w Bieszczady, oddałby nocnego Monciaka z Bielska-Białej do Warszawy, bo on tam po Podkarpaciu gdzieś błądzi...
2014-01-08 14:50:20 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Nie po to IC ma dotację do TLK by uruchamiać KKA z braku lokomotyw.

Po prostu Bieszczady to miejsce dla przewoźników regionalnych, to oni muszą mieć dobra ofertę. Wtedy nie będzie problemów by przesiąść się w Krakowie, Tarnowie lub Rzeszowie. Jeden np. nocny pociąg spółki IC może mieć wspólną taryfę z Regio co poprawi ofertę i atrakcyjność danego połączenia - na końcowym odcinku.
Ale rewolucji nie sprawi - rewolucja to dobre połączenia regionalne.
2014-01-08 14:52:53 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
Zastanawiam się czy nie byłby realny wariant mikolski (analogicznie do zeszłorocznej imprezy w Łomży i Ostrowi Maz): do Jasła przez Stróże pod EU07, tam zmiana loka na ST43 i w pytę do Zagórza, poki wagony nie wystygną. Tam należałoby podpiąć je pod gniazdo 3kV (przy obecnym stanie techniki odopowiednia podstacja nie musiałaby mieć rozmiarów całego budynku) i skoro wagony się nagrzeją - z powrotem do Jasła. Jaka tam jest obecnie szlakowa, ile czasu może zająć taki przejazd, przy postojach jedynie w Krośnie i Sanoku?
2014-01-08 14:57:10 Autor: SzymonKomusinski
---.arcelorlogistics.com
@ Kflik

Piszesz "Po prostu Bieszczady to miejsce dla przewoźników regionalnych".

Zgoda, ale przede wszystkim "Bieszczady wlasciwe", czyli rozwozenie pasazerow z Zagorza (lub Jasla) na Lupkow i Ustrzyki.
2014-01-08 14:59:26 Autor: Tubylec
---.free.aero2.net.pl
Powiedzmy sobie szczerze,czy pociagi IC pojada w Bieszczady czy nie jest akurat najmniejszym problemem dla pasazerow.
Caloksztalt oferty i paskudny stosunek Ic do klientow jest aktualnie najwieksza i swiadomie lekcewazona przez IC sprawa.
Nie bede powtarzal dlaczego, ale prezes Malinowski mogly skorzystac z okazji i siedziec cicho, jak nie ma co innego do roboty.
IC lezy i kwiczy na kazdym kroku a ten o Bieszczadach, nie moge...
2014-01-08 15:07:03 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Tubylec

Otóż to. Można odnieść wrażenie, że bajanie o Bieszczadach jest właśnie dlatego, że nic tam (jeszcze) nie jeździ. A jak już zacznie to i tak wszystko będzie zależeć od woli politycznej - jeśli będzie przyzwolenie to pociągi pojadą, jeśli nie będzie to najpewniej też pojadą... z taką taryfą/czasem przejazdu/trasą/godzinami kursowania/etc., że potencjalni pasażerowie czym prędzej dadzą nogę... (patrz: choćby dzisiejsza Warmia).

Oto dlaczego TAK NAPRAWDĘ niedasie dziś (jutro/za miesiąc...) jechać w ten piękny zakątek Polski. Amen.
2014-01-08 15:09:54 Autor: stoker
---.155.178.2
"Janusz Malinowski zwrócił również uwagę, że (...) dziewięć lokomotyw SU45 jest złomowanych. – Innych lokomotyw po prostu nie ma."
Jak ktoś nie chce się schylić to się nie schyli i nie podniesie stówy, choćby leżała koło jego własnej nogi.

Czy tak trudno zamienić się z PKP Cargo na zasadzie 10 EU07 za 10 SU46? Przecież Cargo za chwilę nie będzie miało co z nimi zrobić, mając tyle silnych diesli typu ST44 i coraz mniej odcinków niezelektryfikowanych do obsługi. A "siódemki" - u was stoją i się marnują, a im by się przydały do obsługi kontenerowców.
SU46 to bardzo dobra maszyna do ruchu pasażerskiego z zasilaniem ogrzewania/klimy w wagonach i V max 120, której i tak nigdzie nie wykorzystacie - no może jedynie między Węglińcem a Zgorzelcem. Więc po cholerę dzierżawić od Czechów zdecydowanie bardziej złomiaste diesle typu "nurek"?
2014-01-08 15:28:00 Autor: lala koniecpolska
---.dynamic.chello.pl
Może czas skończyć bajdurzenie o kursowaniu pociągu do Zagórza przez Stróże? IC informuje od dłuższego czasu,że połączenie reaktywuje na odcinku Rzeszów-Zagórz.
2014-01-08 15:35:05 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@lala koniecpolska
ale to ma sens tylko dla połączeń z północy polski (np. dla TLK z olszyna) . pociąg wrocław/gliwice-zagórz powinien jechać przez stróże a nie rzeszów, bo to jest oszczędność kilku godzin jazdy i drut aż do Jasła.
2014-01-08 15:43:48 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Bieszczady to moje ulubione góry, a pociąg to ulubiony środek transportu, ale pociągiem z obecnym IC nie pojadę. Niestety. Bilet będzie drogi, pociąg pewnie max. jeden na dobę (jak do Suwałk), z przewozem roweru kłopoty... po co to komu? Jest samochód (paliwo coraz tańsze, gdy będzie droga ekspresowa Warszawa-Lublin to dojazd znowu się skróci), są tani i sprawni przewoźnicy autobusowi...
2014-01-08 15:45:09 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
W odpowiedzi na post stoker:
""Janusz Malinowski zwrócił również uwagę, że (...) dziewięć lokomotyw SU45 jest złomowanych. – Innych lokomotyw po prostu nie ma."
Jak ktoś nie chce się schylić to się nie schyli i nie podniesie stówy, choćby leżała koło jego własnej nogi.

Czy tak trudno zamienić się z PKP Cargo na zasadzie 10 EU07 za 10 SU46? Przecież Cargo za chwilę nie będzie miało co z nimi zrobić, mając tyle silnych diesli typu ST44 i coraz mniej odcinków niezelektryfikowanych do obsługi. A "siódemki" - u was stoją i się marnują, a im by się przydały do obsługi kontenerowców.
SU46 to bardzo dobra maszyna do ruchu pasażerskiego z zasilaniem ogrzewania/klimy w wagonach i V max 120, której i tak nigdzie nie wykorzystacie - no może jedynie między Węglińcem a Zgorzelcem. Więc po cholerę dzierżawić od Czechów zdecydowanie bardziej złomiaste diesle typu "nurek"?
"
No właśnie - jest propozycja gotowego rozwiązania. Można też pokombinować z dzierżawą lokomotyw albo kupić całą usługę prowadzenia pociągów na odcinkach niezelektryfikowanych - generalnie ruszyć głową i wymyślić coś lepszego niż kazać potencjalnym pasażerom czekać ROK, bo przetarg na lokomotywy się przedłuża. Za rok tych potencjalnych chętnych będzie mniej. To kolejna ilustracja sytuacji IC, które starając się o wynik finansowy wcale tak bardzo nie musi starać się o zdobycie/utrzymanie pasażerów. Dotacja rozleniwia. Żeby przestała rozleniwiać, musi zostać przekierowana z IC na PLK, żeby spadły stawki dostępu ale żeby trzeba było wozić ludzi (również nowych) aby zarobić.
2014-01-08 15:45:36 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
SU46 są za ciężkie, 6-osiowe a więc nie na kręte szlaki, nie są aż tak dużo młodsze niż SU45, Cargo na pewno znajdzie dla nich robotę bo nadają się do towarów na linie o małym nacisku osi. Czas SU45 i SU46 przeminął, szkoda że IC może sobie robić co chce i dostawać dotacje za nic!
2014-01-08 15:50:22 Autor: stoker
---.155.178.2
SU46 już kursowały po górach w rejonie Nowego Sącza oraz Kłodzka i do Kudowy Zdroju i radziły sobie doskonale, więc nie pisz że są za ciężkie i że skoro 6 osiowe to nie dadzą rady, bo to nieprawda.
2014-01-08 15:58:14 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@oko

Jak ci się jeździ z rowerem w busach? Dajesz radę?
2014-01-08 15:59:25 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
@oko: przepomnę także, że SU45 miały szlaban na Hel, natomiast SU46 ciągały tam letnie expresy.
2014-01-08 16:01:01 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post Korrek:
"@oko

Jak ci się jeździ z rowerem w busach? Dajesz radę?"
Trza było uważnie arona słuchać. Chcesz przewieźć busem rower to zamów i zapłać za przyczepkę do busa. A jak się w busie nie podoba - to won z busa!
2014-01-08 16:12:55 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@ SzymonKomusinski

Cale Bieszczady oraz wszystko od E30 na poludnie to miejsca gdzie tylko polaczenia w pelni zintegrowane z ruchem regionalnym maja sens.

IC nigdy nie zapewni to wiekszej oferty niz 2 pary a 2 pary to w obecnym swiecie jest nic. W praktyce pewnie skonczy sie na jednej parze. Taka oferta bedzie tez bardzo niestabilna i zalezna od widzismie przewoznika. Takze kosztowna bo na trasie do TLK bez integracji z Regio nikt sie nie dosiadzie. Z tego nic nie bedzie.
Rozadne predkosci i takt min 2h pociagow regionalnych (w tym moga byc przyspieszone a czesc z nich jadacego gdzies z kraju, na koncowym odcinku jak Regio)
2014-01-08 16:17:58 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@wdr

po prostu bedzie jeden pociag...pewnie z Warszawy - stad przez Rzeszow. Tyle. Reszta moze zapomniec.
Dlatego tez miedzy innymi mowie ze tylko sprawna oferta regionalna moze byc przydatna. Tylko ona nada sens utrzymywania takich linii i rozsadnych predkosci na nich. Dla jednego pociagu PICu nie ma sensu. Nie ma tez sensu o tym myśleć..bo większości z nas taki jeden pociag i tak nie będzie pasować....
2014-01-08 16:51:43 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Z rowerem jeżdżę samochodem, zresztą z powodu uwiądu komunikacji lokalnej trudno się inaczej dostać w bardziej odległe rejony Bieszczadów, niezależnie od tego jak się dojedzie do Sanoka.

SU45 też jeździły w Jaśle, ale kiedyś się na niszczenie szlaku nie zwracało takiej uwagi. Wózki 4-osiowe będą tu lepsze, to jest oczywiste.
2014-01-08 17:37:58 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dobrze że pan Malinowski mówiąc o Mazurach wymienił Ełk -Olecko-Suwałki bo tam rzekomo w 2015 ma dotrzeć TLK .Natomiast mówienie o Korszach jest pod publikę ,przecież tam cały czas na odcinku do Ełku przeprowadzane są składy TLK trakcją spalinową .Panie Malinowski a co z Linią 219 Olsztyn -Szczytno -Pisz-Ełk ?Czy to dla pana już nie są Mazury?Przecież z Olsztyna do Szczytna trakcja spalinowa jest świeżo po modernizacji ,turystów w sezonie też tam nie brakuje ,więc w czym problem? S.Raflewski
2014-01-08 17:40:48 Autor: Li
---.centertel.pl
@oko

Nie jestem pewien czy wózki 4-osiowe są dopuszczone w Polsce.
2014-01-08 18:38:51 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Podsumowując artykuł i komentarze jawi się taki oto obraz:

Latem 2015 roku (tylko przypadkiem tuż przed wyborami) PKP IC uruchamia pociąg lub raczej łącznik (grupę wagonów bezpośrednich) na trasie Rzeszów - Jasło - Zagórz, kursujący raz na dobę. Zostaje pytanie, czy w dzień, czy w nocy. Ponieważ nocnego połączenia Warszawy z Rzeszowem nie ma a rozwój tego segmentu jest jeszcze mniej prawdopodobny niż jakiegokolwiek innego, istnieje więc ryzyko, że dzienny. Przy założeniu utrzymania sytuacji istniejącej do wyboru jest tylko TLK "Solina" Daje to nam dzienny pociąg, wyjeżdżający z Warszawy ok. 11 i przyjeżdżający do Rzeszowa ok. 17, do Jasła ok. 18.30 i do Zagórza ok. 20. Czyli pociąg dla nikogo. Absurdalne godziny, nastawienie wyłącznie na turystów, którzy chcą być w górach rano. Alternatywą jest nowe połączenie nocne lub trasa przez Kraków, ale wtedy Rzeszów jest już absurdem pod każdym względem - nie dość, że dokoła, dużo dłużej, to jeszcze więcej kilometrów pod tą okropną trakcją spalinową.

Tak czy inaczej nonsens - kreska na mapie, bliski zeru udział w przewozach, ot przedwyborcza szopka wzorem jutrzejszego wznowienia linii Kraljevo - Stalac w Serbii. Podobieństw do Serbii jest więcej - kolej w Polsce już osiąga ten sam poziom.

Żeby połączenie "w Bieszczady" miało ręce i nogi, powinno być zorganizowane tak, jak pisze kflik. Może nie co 2 godziny, bo to nad Wisłą utopia, ale co 4 godziny w relacji Kraków - Tarnów - Gorlice Zagórzany - Jasło - Zagórz. Czyli 4 pary, które oczywiście nie zaczynałyby w Krakowie, tylko jechały z głębi Polski. Także połączenie z Warszawą ma sens tylko przez CMK i Kraków, mimo złego stanu odcinka Stróże - Jasło i tak będzie szybciej niż przez Lublin czy oberkiem przez Rzeszów.
Np. tak:
W-wa Centralna 7.00, 15.00, 23.00
Kraków Gł. 10.00, 18.00, 2.00
Tarnów 11.00, 19.00, 3.00
Jasło 13.30, 21.30, 5.30
Zagórz 15.00, 23.00, 7.00.

Plus czwarta para odjeżdżająca z Krakowa o 14.00, a przyjeżdżająca z Wrocławia p. GOP, lub (może nawet lepiej) rano jako nocny z całej zachodniej Polski, np. jako grupa wagonów w "Przemyślaninie".

Mamy wtedy to, co najważniejsze - czyli obsługę nie tylko turystów w góry (którzy są zjawiskiem bardzo sezonowym), ale mieszkańców Sanoka, Krosna i Jasła oraz całej okolicy. Teraz jeżdżą tam PKS-y, silny Neobus i sporo busiarzy, więc jest się o co bić.

Oczywiście powyższe to też utopia - będzie jedna para, złą trasa i w złych godzinach. Inaczej kolej miałaby swój udział w przewozach i mogła walczyć o rynek jako jego pełnoprawny uczestnik. Władze PKP IC i ich polityczni pryncypałowie na to nie pozwolą.
2014-01-08 19:03:02 Autor: Raszczypacha
---.dynamic.chello.pl
@Oko - gdzie Ty żyjesz człowieku, że masz paliwo coraz tańsze????
2014-01-08 19:24:57 Autor: Gubernator Kalifornii
---.centertel.pl

Gubernator Kalifornii
Lokomotywy po prostu można wydzierżawić, tak jak to swego czasu robiły Koleje Śląskie wynajmując lokomotywy LOTOSU.
Także argument Maliniaka obalony...
2014-01-08 19:26:58 Autor: mech.
---.dynamic.gprs.plus.pl
To będzie połączenie przez Skarżysko, Ostrowiec, Rzeszów. Wyjazd około 6, powrót na 23 - 24.
2014-01-08 20:01:15 Autor: sss3
---.205.238.48
To nie można uruchomić pociągu kiedy indziej niż tylko przy dorocznej zmianie rozkładu? Nawet na tak "zatłoczonych" liniach jak 106 czy 108?
No to nic dziwnego, że tak dynamiczne firmy się tak dynamicznie zwijają.
2014-01-08 20:29:30 Autor: Rosjanin
---.153.117.102
Sądzę, że w momencie uruchomienia pociągu w Bieszczady w IC może być już inny prezes:)
2014-01-08 20:47:45 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Sezonowe połączenia w Bieszczady jeździły zawalone po dach, posezonowe codzienne też puste nie były. To, że tam się pociąg wlecze to nie ma żadnego znaczenia, ważne, żeby taki nocny pociąg zajeżdżał tam ok. 6-7 rano do Zagórza a najlepiej ok. 7-8 do Ustrzyk, nawet z pominięciem Zagórza zatrzymując się np. w Lesku i Uhercach, co prócz Sanoka da wystarczającą ofertę przesiadkową nad Solinę czy kierunku Ustrzyk Górnych i Wetliny.

PeeRy by spokojnie mogły odpalić letnie InterRegio nawet na bohunach z Gliwic lub Wrocławia na początek nawet tylko do Zagórza p. Kraków, Tarnów i Jasło, które spokojnie od Jasła do Zagórza, a nawet jeśli to tak boli do Jaworzyny przyczepić drugiego kibla, odpiąć w kogutowie i zrobić dzienny do Zagórza i z Jasła targać na dudach stonką.
2014-01-08 22:20:18 Autor: H.
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Lebda, kiedy skończysz męczyć Malinowskiego ciągłymi pytaniami zadawanymi na Twitterze? Daj facetowi odpocząć. Zawracasz mu głowę
2014-01-08 23:17:16 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
No przecież jest chyba oczywiste, że paliwo tanieje? Olej napędowy był już prawie za 6 złotych, a teraz zbliża się do 5. No chyba tankujesz na stacji typu Shell, ale chyba nawet tam potaniało.
2014-01-08 23:43:14 Autor: ktośtam
---.dynamic.chello.pl
@PiotrW
jechałeś dzisiejszą Warmią? :) faktycznie pustki w nim były..
2014-01-09 01:19:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Którędy w Bieszczady...?!

Na pewno nie przez Małopolskę! O, może przez Słowację, albo Ukrainę.
Ci drudzy mają chyba szerokie tory, ale... mają je i szanują. Nie zwijają!
2014-01-09 08:55:35 Autor: dirty dick
---.dynamic.chello.pl
@H:
Lebda będąc dziecięciem ziemi podkarpackiej, postawił sobie za sprawę honoru drążenie tematu z regularnością powodującą mdłości:) Aż się prosi o wezwanie do gabinetu naczelnego w celu wytłumaczenia różnicy między profesjonalną robotą,a zabawą w organ prasowy w urzędzie marszałkowskim.Łukaszu Malinowski, litości:)
2014-01-09 09:44:47 Autor: lala koniecpolska
---.dynamic.chello.pl
@vlak:
skąd teza,że IC uruchomi tylko jeden pociąg i do tego w złych godzinach? Prawdopodobnie uruchomi dwa - jeden z Wrocławia, drugi z Gdyni przez Warszawę. IC będzie miało w Rzeszowie pewnie jedną,góra dwie lokomotywy,więc nie ma co łudzić naród rozszerzoną siecią połączeń,bo fizycznie nie będzie czym tego obsłużyć. Warto przypomnieć,że do ''pewniaka'' Zakopanego po sezonie Tatry i Monciak wożą garstkę podróżnych, a Zagórz i Sanok nigdy nie będą takim generatorem przewozów w komunikacji międzywojewódzkiej, jak stolica Tatr.

Całoroczną sprawną ofertę na odcinku Rzeszów- Zagórz i Tarnów- Stróże- Zagórz w takcie co 2-4h powinny zapewnić Koleje Podkarpackie i PR. Wybory samorządowe za pasem,jest czas żeby przycisnąć decydentów.IC pozyskując do końca 2014 roku ponad 220 zmodernizowanych wagonów do obsługi linii Przemyśl- Szczecin zacznie w 2015r. jeździć z Rzeszowa w kierunku Krakowa co 1-2h.Logiczna,konsekwentna sieć połączeń regionalnych,przy rozszerzonej sieci połączeń TLK z pewnością spotkałaby się z zainteresowaniem podróżnych.

Bez istotnego zwiększenia oferty połączeń regionalnych na odcinku Rzeszów - Zagórz,pieniądze zainwestowane przez PLK będą wyrzucone w błoto,bo trudno uznać opłacalność inwestycji, przy założeniu kursowania dwóch par pociągów IC.
2014-01-09 11:29:25 Autor: gość nr 2
---.mmpnet252.tnp.pl
Sporo się mówi o turystach, tymczasem na dziś dzień potoki ale u konkurencji generują podróżni udający się z Bieszczad, Sanoka, Krosna i Jasła do Krakowa i na Górny Śląsk.

W temacie pociągu ze stolicy w Bieszczady ja zaproponowałbym i zaproponuje listownie spółce IC coś zbliżonego do poniższej koncepcji,


Po zakończeniu modernizacji E65 i elektryfikacji Tarnobrzeg-Rzeszów, [na czas modernizacji W-wa - Radom jazda przez Dęblin]

Gdynia 19.45
Gdańsk 20.15
i dalej Tczew, Malbork, Prabuty, Iława, Działdowo, Mława, Ciechanów, W-wa Wsch.
Warszawa Centralna 0.20/0.30
i dalej W-wa Zach., Radom, Starachowice, Ostrowiec, Sandomierz, Tarnobrzeg, Nowa Dęba, Kolbuszowa
Rzeszów Gł. 4.50/5.00
i dalej Strzyżów
dzielenie składu w Jaśle
Jasło 5.15/5.30 i dalej Biecz, Gorlice Zag., Stróże, N.Sącz....Muszyna –KRYNICA 8.45
Jasło 5.15/5.30 i dalej Krosno – SANOK 7.00 lub dalej do Ustrzyk przez N. Zagórz, Lesko, Ustianowa

+ ewentualnie odłączane w Rzeszowie dwa wagony do PRZEMYŚLA
/ Lwowa, terminy do ustalenia ale w okresie wakacyjnym musi to być 1-7 a nie 5,7
2014-01-09 17:49:11 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@lala koniecpolska
"Całoroczną sprawną ofertę na odcinku Rzeszów- Zagórz i Tarnów- Stróże- Zagórz w takcie co
2-4h powinny zapewnić Koleje Podkarpackie i PR."

i tu się w sporej części nie zgadzam.
Owszem, to zadanie dla kolei regionalnych.

(ale w praktyce wystarczy honorowanie taryfy regionalnej).

Spora część z tych pociągów powinna jechać "gdzieś z kraju".
Reszta może uzupełniać takt lokalnie tak by było nie mniej niż 2h.
To absolutne minimum we współczesnym świecie.

teraz kwestia czy to zadanie dla kolei regionalnych.

Nie tylko(!). Ciężar utrzymania takich połączeń, z których będą korzystać także ludzie jadący z pozostałej części kraju nie może być tylko w rękach samorządów.
To skandal - i jedna z przyczyn problemów kolei, że tak to prawnie obecnie wygląda.
Część kosztów musi ponieść budżet centralny (ten dotujący połączenia dalekobieżne). Moja sugestia jest taka, by ministerstwo pokrywało koszt dostępu do infrastruktury. Zwłaszcza, że PLK i tak im podlega.

Przy obecnej idiotycznej metodzie wyliczania stawek PLK - które karze za zwiększanie częstotliwości - a ta jest kluczowa zwłaszcza w komunikacji regionalnej (nawet bardziej niż prędkości szlakowe) - takie rozwiązanie to jedyny ratunek. Nie tylko dla kolei regionalnej, dla długodystansowego utrzymania kolei w Bieszczadach w ogóle.
Czyli jest to w wielkim interesie np. także kolejarskich związków zawodowych...
2014-02-11 22:19:21 Autor: aea
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Problem SU45 46 zacząl się gdy padły zntk poznań po porstu nie ma nikogo kto zna się na tych lokach dobrze. ICC wystarczyłyby Su46 z nowym silnikiem na początek a z czasem jak pozyskają nowe to można stopniowo wycofywac SUki.
2014-03-04 10:50:55 Autor: Gość
---.play-internet.pl
O tym że przewoźnicy wrócą na stałe w Bieszczady słychać już od paru lat, a mimo tego (czasami) funkcjonują w tym regionie tylko "alibi zugi".
Jak to wygląda w praktyce można przekonać się tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=pvaGIe9_eh8
2014-09-17 20:01:02 Autor: AniaTK
---.dynamic.chello.pl
W lesku nie ma stacji PKP ani nawet torów kolejowych .....
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS