Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągów do Drzewicy i Opoczna nie będzie do czerwca. Miało być inaczej
Fot. M. Szymajda (zdjęcie ilustracyjne)
Zarządca infrastruktury zdecydował się na zmianę swoich planów dotyczących remontu mostu na Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim. Na dłużej niż pierwotnie planowano zostanie zamknięty ruch na trasach do Opoczna i Drzewicy. Całkowity okres prowadzenia robót będzie natomiast znacząco krótszy.

5 maja rozpocznie się remont mostu na Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim. Będzie to skutkować całkowitym wstrzymaniem przewozów na linii nr 22 w kierunku Drzewicy oraz na linii nr 25 w stronę Opoczna. Przeznaczona do remontu przeprawa znajduje się w ciągu pierwszej z wymienionych tras, ale druga z nich biegnie tam równolegle po osobnym, ale znajdującym się tuż obok moście.

Początkowo remont miał przebiegać inaczej

Pociągi – przede wszystkim Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – wrócą na swoje trasy dopiero w czerwcu. Tymczasem w zeszłym roku zarządca infrastruktury zapowiadał, że najpoważniejsze utrudnienia potrwają zaledwie kilka dni, bo dzięki tymczasowemu zjazdowi składy wyjeżdżające z tomaszowskiej stacji będą korzystały z mostu na linii nr 25, z którego zjadą na trasy do Drzewicy czy Opoczna. Przerwa miała być potrzebna tylko po to, by móc dobudować niezbędny łącznik. – W tym wariancie czas całej przebudowy szacowano na ok. 14 miesięcy – mówi Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Montaż nowej konstrukcji mostu na linii nr 22 miał odbywać się na podporach i przyczółkach. – Po analizie zdecydowano jednak o zmianie technologii robót – stwierdza nasz rozmówca. Miało za tym przemawiać znaczące skrócenie czasu trwania całej inwestycji. Ostatecznie zdecydowano się na wariant, w którym elementy nowego mostu są montowane obok starego obiektu, w końcowej fazie zostaną zaś jedynie posadowione przy pomocy specjalistycznego dźwigu. Potem pozostanie już tylko ułożyć na przeprawie tor i rozwiesić sieć trakcyjną.

Pięć tygodni poważnych zmian w rozkładzie jazdy

Pociągi ŁKA nie dojadą do Drzewicy i Opoczna przez ok. pięć tygodni. Do 10 czerwca zamiast nich w obu kierunkach kursować będą autobusy zastępcze. – Pociągi dalekobieżne pojadą zaś drogą okrężną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Koniecpol – wskazuje przedstawiciel PLK. Mowa tu o kursach PKP Intercity łączących aglomerację łódzką z Krakowem.

Most na linii nr 22 będzie podobny do tego, który w 2015 r. stanął obok – na linii nr 25. Będzie miał ok. 170 m długości. – Planowane zakończenie wszystkich prac nastąpi w tym roku – zapowiada Rafał Wilgusiak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5