Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pociągiem z Opola już do Szydłowa. Postępuje przebudowa linii do Nysy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
31-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pociągiem z Opola już do Szydłowa. Postępuje przebudowa linii do Nysy
fot. PKP PLK
Od 1 sierpnia pociągiem pojedziemy z Opola do Szydłowa. Pasażerowie skorzystają z wygodniejszych peronów na stacji w Komprachcicach i przystanku Opole Chmielowice.

Perony są wyposażone w wiaty i tablice informacyjne. Przewidziano także dostosowanie obiektów do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowa toru na odcinku Opole – Szydłów to w m.in. montaż 7 nowych rozjazdów, ułożenie 13 tys. podkładów, 18 km szyn oraz ponad 12 tys. ton tłucznia.

Sprawne podróże dzięki przebudowie wiaduktu

Ważnym zakresem prac była przebudowa kilkunastometrowego wiaduktu kolejowego koło Szydłowa. Stan techniczny obiektu ograniczał sprawny przejazd pociągów z Nysy do Opola. Po wymianie m.in. przęsła i wykonaniu stalowego chodnika, pociągi pojadą ponad dwukrotnie szybciej, nie 40 km/h lecz nawet 120 km/h.

Nowe przystanki – lepszy dostęp do kolei

Prace między Szydłowem a Łambinowicami będą realizowane od sierpnia do grudnia. Obejmą wymianę toru oraz budowę nowego przystanku w Goszczowicach. Na kolejnym etapie budowany będzie nowy przystanek Nysa Wschodnia, w okolicy ul. Morcinka. Przebudowa odcinka Łambinowice – Nysa rozpocznie się w 2019 r.

Od 1 sierpnia zastępcza komunikacja autobusowa będzie funkcjonować na odcinku Szydłów – Łambinowice.

Dobra podróż koleją

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych podróż pomiędzy Nysą i Opolem skróci się o ok. 40 min – z 1 h 35 min do ok. 55 min. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. PLK zmodernizują 2 stacje: Szydłów i Łambinowice oraz 9 przystanków: Opole Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Kubice, Wyszków Śląski. Będą one bardziej funkcjonalne i dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfortową podróż zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. 

Bezpieczny i sprawny przejazd

Inwestycja obejmuje 48 km linii. Wymienione będą tory oraz zabudowane nowe urządzenia sterowania ruchem. Poprawi się przepustowość linii, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów. Przebudowa 59 przejazdów kolejowo-drogowych oraz nowe urządzenia rogatkowe wraz z sygnalizacją zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Prace obejmą 89 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 2 wiadukty. Zakończenie projektu planowane jest na kwiecień 2020 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij