NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK poprawi dojazd w Beskidy

| inf. prasowa 18.01.2017 426

PLK poprawi dojazd w Beskidy
Fot. PKP PLK
Szybciej i wygodniej pojedziemy na południe Polski. PKP Polskie Linie Kolejowe jeszcze w tym roku rozpoczną prace na linii Tarnów – Muszyna (nr 96). Inwestycja szacowana na 60 mln zł poprawi jakość podróży i obsługę na peronach. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
Podróżni na stacji Ptaszkowa i przystanku Mszalnica za dwa lata będą wsiadać do pociągów z nowych peronów. Będą one lepiej oznakowane i oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki, oraz tablice informacyjne. Zgodnie z obowiązującym w PLK standardem – perony zapewnią wymaganą obsługę osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się i niedowidzącym. Wykonany będzie system oznakowania dotykowego, pasów ostrzegawczych i tzw. pól uwagi oraz ścieżek prowadzących od wejścia na stację do wszystkich peronów.

30 obiektów inżynieryjnych do przebudowy

Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Zapewnią to 22 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy. Nowa nawierzchnia jezdni usprawni przejazd samochodów i ruch pieszy. Prace PLK na trasie Tarnów – Muszyna, obejmą łącznie ok. 19 km torów. Istotnym zakresem będzie odnowa 4 wiaduktów i 26 innych obiektów inżynieryjnych między Grybowem a Kamionką Wielką. Ich dobry stan to gwarancja przejazdu pociągów bez zwolnień.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już przetarg „Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna” szacowany na ponad 55 mln zł, który obejmuje działania PLK na odcinku Grybów – Kamionka Wielka. Dodatkowo w I kwartale ogłoszony będzie też przetarg za ponad 4 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie robót na wiadukcie w Nowym Sączu. Oba zadania w trybie „projekt i budowa” planowane są w latach 2017–2018. Ich celem jest zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie.

Zwiększenie możliwości linii Tarnów – Muszyna – Leluchów

Planowane prace w istotny sposób uzupełnią już wykonane projekty na linii Tarnów – Leluchów za ponad 100 mln zł. To m.in. prace na odcinku Tarnów – Stróże za ponad 64 mln zł w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego oraz poprawa odcinka Grybów – Ptaszkowa i prace z dofinansowaniem unijnym: montaż 23 nowych rozjazdów pomiędzy Stróżami a Muszyną i przebudowa 11 przejazdów na trasie Tarnów – Leluchów.

Więcej o specyfikacji przetargowej tego zadania pisaliśmy tutaj.


mat. PKP PLK
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5