Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągiem szybciej z Monachium do Zurychu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągiem szybciej z Monachium do Zurychu
Fot. SBB
Od 11 kwietnia skróci się czas przejazdu wszystkich pociągów dalekobieżnych między Monachium i Zurychem. Kolej na tej trasie wreszcie podejmuje rękawice rzuconą przez linie lotnicze i Flixbusa.

Od grudnia 2021 trzy z sześciu kursujących codziennie na tej trasie pociągów potrzebują na przejazd między Monachium a Zurychem 3 godzin i 32 minut, przejazd pozostałymi trzema parami trwa 4 godziny. Od 11 kwietnia w przypadku wszystkich polaczeń będzie to 3 godziny i 32 minuty lub o trzy minuty więcej.

Aby osiągnąć taki czas przejazdu, składy typu Astoro (szwajcarska marka handlowa pociągów Pendolino, podobnych do tych należących do PKP Intercity, jednak z wychylnym pudłem) wyposażone zostały w system ETCS Baseline 3, dzięki któremu postoje graniczne (Niemcy – Austria, Austria – Szwajcaria) skrócone są do minimum.

Z Monachium pociągi wyjeżdżają codziennie o 6:55, 8:55, 12:55, 14:55, 16:52 i 18:52, z Zurychu i o 7:33, 9:33, 11:33, 13:33, 17:33 i 19:33. Zatrzymują się w Buchloe, Memmingen, Lindau-Reutin, Bregenz, St. Margrethen, St. Gallen, Winterthur, w Zurychu i na stacji Zurych-Lotnisko. Oba miasta łączą też połączenia lotnicze Swiss i Lufthansy (średnio po 3 pary dziennie) i autobusowe. Okazuje się, że autobusy Flixbusa łączą miasta nawet w 3 godziny i 50 minut (wykorzystując prom przez Jezioro Bodeńskie). Bilety na autobus z odjazdem za tydzień można kupić za 16 euro, pociąg kosztuje ponad dwa razy więcej – 37,90.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5