NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pociągi z Opola do Wrocławia pojadą szybciej. Coraz bliżej inwestycji

| Martyn Janduła 08.08.2017 67

Pociągi z Opola do Wrocławia pojadą szybciej. Coraz bliżej inwestycji
Wrocław BrochówFot. Marek Potocki, bazakolejowa.pl
Pięć firm zainteresowanych jest opracowaniem dokumentacji projektowej przebudowy linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów. Zarządca chce na tym odcinku zwiększyć prędkość pociągów, co przełoży się na większą przepustowość linii. Prace projektowe wraz z nadzorem mają pochłonąć ok. 30 mln zł.
Przedmiotem obecnie prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej, niezbędnej dla realizacji przedsięwzięcia pod nazwą „Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław Brochów”. Zadanie to jest częścią większego projektu pod nazwą „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów”. Wybrany wykonawca będzie musiał ponadto przygotować wnioski o wydanie wszystkich niezbędnych pozwoleń, decyzji administracyjnych, a także materiały przetargowe na roboty budowlane. W kolejnym etapie inwestycji firma pełnić będzie nadzór w okresie realizacji robót budowlanych.

Projekt swym zakresem obejmuje dwie linie kolejowe. Pierwszą jest linia nr 277 Opole Groszowice – Wrocław Brochów na odcinku od km -1,261 do km 75,496. Druga linia to 132 Bytom – Wrocław Główny na odcinku od km 93,750 do km 94,508. Linia jest linią magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną. Przyszła inwestycja swoim zakresem ma objąć branżę torową w podziale na nawierzchnię, podtorze oraz odwodnienie, a także obiekty inżynieryjne, przejazdy w poziomie szyn, srk czy sieci energetyczne. Polskie Linie Kolejowe chcą dzięki temu uzyskać na linii kolejowej nr 277 100 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych, dla linii nr 132 – 120 km/h dla pasażerskich i 100 km/h dla towarowych. Długość peronów przy liniach ma wynieść minimum 150 m, zaś maksymalna długość składów nie będzie mogła przekroczyć 740 metrów.

Prace mają być prowadzone w podziale na odcinki:
• od stacji Opole Groszowice (km 93.750 LK132) do szlaku Czarnowąsy – Dobrzeń (km 15.450 LK277)
• od szlaku Czarnowąsy – Dobrzeń (km 15.450 LK277) do stacji Karłowice (km 36.343 LK277)
• od szlaku Karłowice – Biskupice Oławskie (km 36.343 LK277) do szlaku Biskupice Oławskie – Jelcz-Laskowice (km 66.515 LK277)
• od stacji Jelcz-Laskowice (km 66.515 LK277) do szlaku Siechnice - Wrocław Brochów (km 85.576 LK277)

Zainteresowanych opracowaniem dokumentacji jest 5 oferentów. Polskie Linie Kolejowe przygotowały budżet w wysokości 30,75 mln zł brutto. Aż cztery oferty mieszczą się w kosztorysie. Najtańsza z nich opiewa na kwotę 22,53 mln zł brutto i pochodzi od konsorcjum firm Biuro Projektów Komunikacyjnych, Biuro Projektów Kolejowych i Usług oraz Koltech Infra. Swoje oferty złożyli również konsorcjum TPF (22,755 mln zł), konsorcjum firm BBF, IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo (23,23 mln zł), Aecom (24,55 mln zł), konsorcjum Multiconsult Polska i Transprojekt Gdański (36,36 mln zł).

Warto pamiętać, że cena stanowi jedynie 60% oceny przetargowej. Resztę punktów można zdobyć za skrócenie terminu wykonania zamówienia. Okres przewidziany na wykonanie umowy to 2051 dni – w tym 590 dni to okres projektowania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5