Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociągi z Katowic na Słowację bywają skomunikowane

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociągi z Katowic na Słowację bywają skomunikowane
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Od grudnia zwiększyła się liczba połączeń ze Zwardonia do słowackiej Czadcy. Postanowiliśmy sprawdzić, czy zwiększenie liczby połączeń, spowodowało lepsze skomunikowanie z pociągami Kolei Śląskich, które dojeżdżają do Zwardonia z Katowic. Wyszło tak sobie.

Pociągi Kolei Śląskich nadal jeżdżą z wydłużonym czasem jazdy przez Ochodzę co skutecznie obniża atrakcyjność połączeń z Katowic do Bielska-Białej, Żywca, Zwardonia i dalej na Słowację, a przy okazji niekoniecznie sprzyja skomunikowaniu pociągów.

W Portalu Pasażera próbujemy wyszukać w dzień roboczy połączenia z czasem na przesiadkę wynoszącą minimum trzy minuty. Pierwszym połączeniem w dobie "łapiącym" pociąg na Słowację, jest skład odjeżdżający ze stolicy województwa śląskiego o 6:50. W Zwardoniu meldujemy się o 10:03 natomiast połączenie do Czadcy mamy o... 12.14.

Patrzymy na kolejne połączenia. Z Katowic ruszamy o 11:10, w Zwardoniu jesteśmy o 14:07 i o 14:14 łapiemy pociąg do Czadcy. Idealnie! Podobnie jest o 13:05, wtedy czekamy w Zwardoniu osiem minut, ale później już nie jest tak różowo. Jadąc z Katowic o 14:18, czekamy w Zwardoniu 58 minut, a o 16:40 trzydzieści pięć minut.

Lepiej w weekendy

Dużo lepiej jest w weekendy. Pierwszy w dobie pociąg Katowice — Zwardoń (odjazd o 5:12) przyjeżdża do Zwardonia o godzinie 08:09, a pociąg w kierunku Słowacji o 8:14. Jednak ci, którzy przyjadą do Zwardonia przyspieszonym składem Rachowiec (od nazwy szczytu górującego nad Zwardoniem) z Częstochowy, który przejeżdża do Zwardonia o 11:42 na pociąg w kierunku Słowacji muszą poczekać do 12:14.

Sprawdzamy kolejne połączenia. Wyjeżdżając z Katowic o 9:57, czekamy w Zwardoniu siedemdziesiąt trzy minuty, jadąc o 13:05 podobnie jak w tygodniu osiem minut. Jednak chcąc być u braci Słowaków wieczorem, musimy wyjechać z Katowic o 15:25 i czekać w Zwardoniu niemal dwie godziny na pociąg, którym pokonamy Przełęcz Zwardońską.

Ze Słowacji do Polski w takcie

Jeżeli będziemy wracać z Czadcy, musimy pamiętać, że pociągi do Zwardonia jeżdżą w nieznanym po polskiej stronie cyklu (takcie) rozkładowym. Wszystkie poranne pociągi wyjeżdżają zawsze trzydzieści dziewięć minut po pełnej godzinie! Wyjeżdżając pierwszym o 4:39, w Zwardoniu czekamy akceptowalne osiemnaście minut, Jadąc kolejny o 5:39 dwadzieścia cztery minuty. Później już nie jest tak różowo. Kolejny pociąg wyjeżdżający z Czady o 6:39 melduje się w Zwardoniu o 7:21, a pociąg do Katowic odjeżdża o godzinie 9:11.

Po południu niestety jest niewiele lepiej. Wtedy Słowacy zmieniają cykl na osiem po pełnej godzinie, ale nie poprawia to komunikacji z Polską. Przyjeżdżając do Zwardonia o 13:47, czekamy na pociąg w kierunku Żywca do 15:34. Kolejny, który przyjeżdża o 17:47, daje możliwość przesiadki w dziesięć minut, podobnie jest z tym, który przyjeżdża o 19:57. Tutaj mamy na przesiadkę osiem minut. W weekend jest niewiele lepiej, a chcący skorzystać z przesiadki na Rachowca do Częstochowy muszą czekać w Zwardoniu godzinę i pięć minut. Całe szczęście koleje kursy są skomunikowane jak w tygodniu.

Brakuje pięciu minut

W rozkładzie jazdy znaleźliśmy też pociągi, które są nie skomunikowane i brakuje im pięciu minut, aby przesiąść się na pociąg w kierunku Słowacji lub Polski. Tak jest w przypadku pociągu 94703 odjeżdżającego w dni robocze z Katowic o 5:12, który przyjeżdża do Katowic o 8:19, a pociąg do Czadcy jedzie o 8:14... Natomiast pociąg nr 4422 z Czadcy przyjeżdża do Zwardonia o 13:47 natomiast skład do Katowic rusza spod Rachowca o 13:42.

Główną przeszkodą w skomunikowaniu pociągów poza przebudową Czechowic-Dziedzic jest także jednotorowy odcinek linii kolejowej ze Zwardonia do Wilkowic- Bystrej. W kolejnym tekście przyjrzymy się skomunizowaniom w Cieszynie i zapytamy Kolei Śląskich czy pomimo przeszkód będzie możliwość lepszego skomunikowania ze sobą pociągów KŚ i Kolei Słowackich.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5