NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola

| inf. pras 11.06.2021 3,2k

Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola
Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola
Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola
Pociągi wracają na linie Chojnice – Kościerzyna i Przeworsk – Stalowa Wola
13 czerwca wracają bezpośrednie połączenia z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina oraz na trasę między Chojnicami a Kościerzyną. 
13 czerwca wprowadzona zostanie korekta rozkładu jazdy pociągów. O szczegółach piszemy tutaj. Wrócą m.in. połączenia dalekobieżne do Zakopanego i Hajnówki. Już wiemy, że znów nie uda się powrót pociągów z Malborka do Kwidzyna. Nie oznacza to, że zupełnie zabraknie reaktywacji linii kolejowych po remontach.

Z Chojnic do Kościerzyny znowu pojedziemy pociągiem

Jak informuje PKP PLK, w niedzielę – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – pociągi wracają na trasę między Chojnicami a Kościerzyną po zakończeniu kolejnego etapu prac. Wykonawca wymienił podkłady i szyny na odcinkach Chojnice – Powałki oraz Raduń – Lipusz, na łącznej długości 20 km. Położenie toru zostało wyregulowane, uzupełniono tłuczeń. Do prac wykorzystano ponad 23 tys. podkładów i 10 tys. metrów szyn. Kierowcy bezpieczniej przejeżdżają przez tory po wymianie nawierzchni na pięciu przejazdach kolejowo – drogowych: drogą Dziemiany – Zarośle, Raduń – Kolano i Dziemiany – Piechowice oraz ulicami Kaszubską i Tartaczną w Dziemianach.

Wartość prac wyniosła 20,3 mln zł. Zadanie było kontynuacją prac wykonanych na linii w latach 2015-2020. Za prawie 54 mln zł ze środków budżetowych, PLK wymieniły szyny i podkłady na ponad 30-kilometrowym odcinku. Przebudowano jezdnie na 55 przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. w Żabnie koło Chojnic, Lubni i Brusach. Wyremontowano dwa wiadukty kolejowe w Chojnicach i Lipuszu, co przełożyło się na poprawę poziomu bezpieczeństwa pociągów. Postępują prace przy zabudowie nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku Chojnice – Brusy. Gotowa jest infrastruktura kablowa, budowane są urządzenia przejazdowe. Poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów zwiększy się dzięki budowie sygnalizacji świetlnej na trzech przejazdach kolejowo-drogowych: na drodze Klawkowo – Krojanty, przy parkingu leśnym za przystankiem Męcikał oraz obok przystanku Żabno koło Chojnic. Prace zaplanowano do końca roku. Wartość robót to 4,5 mln zł.

Wykonane w poprzednich latach prace skróciły czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 10 minut. Po zabudowie nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Chojnice – Brusy podróż skróci się o kolejne kilka minut. Zamierzeniem zarządcy infrastruktury jest zapewnienie podróży z Chojnic do Kościerzyny w około godzinę, z prędkością pociągów do 120 km/h – informuje PLK.

Reaktywacja pociągów z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina

Od niedzieli pasażerowie pojadą też pociągiem na trasie Przeworsk – Stalowa Wola Rozwadów. W sumie będzie to 8 pociągów regionalnych oraz 10 dalekobieżnych np. z Przemyśla do Warszawy, z Rzeszowa do Szczecina, z Lublina do Wrocławia. Z trasy skorzystają również pociągi towarowe.

Na jednotorowym odcinku Przeworsk Gorliczyna – Grodzisko Dolne przebudowano przepusty, wymieniono szyny i podkłady oraz wykonano niezbędne prace torowe. Na dwutorowym odcinku Leżajsk – Nowa Sarzyna remont objął 4 km toru. Sprawny przejazd pociągów zapewni wyremontowany most w Jelnej nad rzeką Malinianką. Dla zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym przebudowano przejazdy kolejowo-drogowe. Na czterech skrzyżowaniach – w Jelnej, Tryńczy oraz w Przeworsku, będzie lepszy stan jezdni i toru – informuje PLK.

Prace na trasie Przeworsk – Nowa Sarzyna od 19 kwietnia do 13 czerwca wymagały wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany przewidziano i uwzględniono w rozkładzie jazdy. Niektóre roboty – zgodnie z planem, będą wykonane do 31 lipca br. bez wpływu na kursowanie pociągów. Na zadanie, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 11 mln zł.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5