NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi Warszawa – Bydgoszcz wrócą do Kutna

| Kasper Fiszer 30.01.2023 3,6k

Pociągi Warszawa – Bydgoszcz wrócą do Kutna
fot. Adam Kilian, lic. CC BY 2.0
Jeszcze w tym roku wszystkie pociągi kursujące pomiędzy Warszawą a Bydgoszczą mają wrócić na swoją podstawową trasę przez Kutno i Włocławek. PKP Intercity nie zamierza utrzymywać kursów realizowanych przez Iławę po zakończeniu trwających prac infrastrukturalnych. Na trasie objazdowej nie pojawią się zaś dodatkowe postoje.
Pomiędzy Warszawą a Bydgoszczą pociągi kursują dziś dwiema trasami. Część wyjeżdża ze stolicy linią nr 3 biegnącą w kierunku Poznania, by w Kutnie skierować się na trasę biegnącą przez Włocławek i Toruń. Inne korzystają natomiast z linii nr 9 Warszawa – Trójmiasto. W Iławie zjeżdżają natomiast w stronę Torunia. Docelowo narodowy przewoźnik zamierza zrezygnować z utrzymywania przewozów na jednym z tych ciągów.

Trasa przez Iławę jest tylko tymczasowa

– Pociągi z Bydgoszczy do Warszawy i z powrotem kursują przez Iławę tymczasowo – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Tłumaczy, że zgodnie z zapisami planu transportowego, a więc dokumentu rządowego regulującego kursowanie pociągów dalekobieżnych utrzymywanych dzięki dotacji Ministerstwa Infrastruktury, docelowo wszystkie kursy mają być realizowane przez Kutno i Włocławek. Spółka nie ma więc planów pozostawienia części pociągów w rozkładzie jazdy obowiązującym na stacji Iława.

Pociągi będą jednak kursować alternatywnym ciągiem jeszcze przez kilka miesięcy. Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, jest to związane z modernizacją linii nr 3 (magistrali E20) pomiędzy Warszawą a Kutnem. – Pociągi wrócą na swoją podstawową trasę przez Włocławek w tym roku – zapowiada jednak przedstawicielka narodowego przewoźnika.

Nie będzie dodatkowych postojów w Wąbrzeźnie

Pociągi z Bydgoszczy do Warszawy kursujące przez Iławę nie zatrzymują się na stacji Wąbrzeźno. Przystają tam jednak inne połączenia tych samych kategorii realizowane przez ogólnopolskiego przewoźnika. Czy mieszkańcy tego miasta mogą więc liczyć na choćby tymczasową poprawę oferty poprzez umożliwienie im korzystania z bezpośrednich połączeń do Warszawy?

Nic na to nie wskazuje. PKP Intercity przypomina bowiem, że aktualny przebieg trasy kilku kursów ma charakter tymczasowy, a jego zmiana ma nastąpić jeszcze w czasie obowiązywania aktualnego rocznego rozkładu jazdy. – W związku z tym nie mogliśmy wprowadzić dodatkowych postojów w Wąbrzeźnie w rozkładzie jazdy 2022/2023 – argumentuje Agnieszka Serbeńska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5