NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Pociągi rozkładowe PKP Intercity ominą Kostrzyn podczas Pol’and’Rock?

| Jakub Madrjas 11.06.2019 1258

Pociągi rozkładowe PKP Intercity ominą Kostrzyn podczas Pol’and’Rock?
fot. PKP SA
PKP Intercity opracowuje rozkład jazdy przewidujący ominięcie stacji Kostrzyn podczas Pol'And'Rock festiwal. Spółka obawia się, że po decyzji Przewozów Regionalnych o rezygnacji z uruchomienia pociągów specjalnych na to wydarzenie nie będzie w stanie zrealizować rozkładowych połączeń przez tę stację. Decyzje jeszcze nie zapadły.
"Rynek Kolejowy" dotarł do pisma, które zastępca dyrektora biura PKP Intercity rozesłał do pracowników PKP IC oraz PKP PLK. Prosi w nim "w nawiązaniu do ustaleń ze spotkania" o opracowanie "przymiarek" do zmian tras 18 pociągów jadących przez Kostrzyn na czas Pol'And'Rock Festival. Chodzi o pociągi Łebsko, Matejko, Uznam, Wolin, Swarożyc, Pirania, Mehoffer, Podhalanin oraz Światowid (każdy w obu kierunkach). Miałyby one omijać Kostrzyn (głównie przez Piłę, Krzyż) lub kursować w skróconej relacji na przełomie lipca i sierpnia.

Rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk nie zaprzecza, że rozkład zastępczy jest opracowywany, choć nie wyjaśnia w jakim trybie. Jak zaznacza, spółka użytkuje 60 dodatkowych wagonów Kolei Czeskich (CD), by uruchomić własne pociągi wakacyjne, co dowodzi, że nie ma więcej wagonów by wzmocnić składy na czas festiwalu. – Należy pamiętać, że realizacja wakacyjnego rozkładu jazdy poprzedzona jest wielomiesięcznymi przygotowaniami, a PKP Intercity jest jedynym ogólnopolskim przewoźnikiem, który uruchamia połączenia dalekobieżne w ramach służby publicznej. Pociągi, które od wielu lat zapewniały obsługę transportową imprezy masowej jaką jest Pol’and’Rock, organizowane były na zasadach komercyjnych przez Przewozy Regionalne, czyli największego krajowego przewoźnika, a przygotowania do tego wydarzenia rozpoczynały się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Zgodnie z deklaracjami korzystało z nich aż ok. 60-80 tys. pasażerów – przypomina.  

– Należy też pamiętać, że nowy, wakacyjny rozkład jazdy już obowiązuje. W tej chwili PKP Intercity analizuje w jaki sposób decyzja Przewozów Regionalnych, o rezygnacji z uruchomienia pociągów specjalnych na to wydarzenie, może wpłynąć na bezpieczną i sprawną realizację połączeń zaplanowanych przez PKP Intercity. Obecnie rozważane są różne scenariusze, a o podjętych decyzjach w tej sprawie będziemy informować – podkreśla przedstawicielka PKP Intercity. 

Według informacji "Rynku Kolejowego" o sposobie realizacji przewozów rozkładowych PKP Intercity po decyzji Przewozów Regionalnych przedstawiciele IC rozmawiali w ubiegłym tygodniu z Ministerstwem Infrastruktury. Przewoźnik zdaje się nie mieć wątpliwości, że przy braku specjalnych pociągów zwykła obsługa przystanku Kostrzyn podczas festiwalu nie będzie możliwa. Czekamy na stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie ew. decyzji o ominięciu stacji Kostrzyn, jej przyczyn oraz trybu, w jakim odbędzie się ewentualna zmiana tras pociągów zapisanych w umowie PSC.  Spytaliśmy również, czy Ministerstwo Infrastruktury, jako organizator przewozów kolejowych w Polsce, będzie analizować możliwości dowozu i odwozu osób odwiedzających festiwal. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43139)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43139)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5