NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Pociągi dojeżdżają do nowej stacji Mittlern w Austrii na budowanej linii Koralmbahn

| Michał Szymajda 13.09.2020 42

Pociągi dojeżdżają do nowej stacji Mittlern w Austrii na budowanej linii Koralmbahn
Nowa stacja Mittlern w Austriifot. OeBB
7 września ruszyły przewozy do stacji Mittlern w Austrii. Budowa linii kolejowej o długości 4 kilometrów to kolejny krok w kierunku otwarcia tunelu Koralm.
Głównym elementem olbrzymiej inwestycji kolejowej w Austrii – budowy linii kolejowej pod pasmem górskim, które stanowi naturalną przeszkodę między Karyntią i Styrią, jest tunel Koralm. Drążenie dwóch równoległych, liczących 33 kilometry tuneli, zakończono w czerwcu 2020 roku, o czym pisaliśmy tutaj. 

W związku z realizacją inwestycji tunelowej, trwają już prace przy budowie infrastruktury kolejowej do wylotów tuneli. Efektem tych prac jest otwarcie odcinka Pribelsdorf – Mittlern 7 września. Do Mittlern dojeżdżają już pociągi regionalne.

– Nowy przystanek jest dowodem na to, że Koralmbahn nie tylko połączy w przyszłości Graz i Klagenfurt, ale także pobudzi ruch regionalny. Linia ma ogromne znaczenie dla Karyntii. Pojawią się nowe możliwości biznesowe, skrócone zostaną dojazdy do pracy i szkół – powiedział Peter Kaiser, przewodniczący kraju związkowego Karyntii.

Nowa stacja jest pierwszą, która powstała w związku z budową linii. Pojawi się ich aż 23. Każdy z nich będzie posiadał parking park and ride, do większości dotrze autobusowa komunikacja regionalna. Wszystkie pozbawione będą barier architektonicznych. Wszelkie szkody ekologiczne, jakie powstają przy okazji budowy, są rekompensowane z nawiązką. W Mittlern powstała np. łąką kwietna, obok której staną wkrótce liczne pasieki.

Linia kolejowa Koralmbahn skróci czas przejazdu z Grazu do Klagenfurtu o 45 minut. Powstanie łącznie 47 kilometrów tuneli, z których wspomniany na początku tekstu będzie najdłuższy. Zbudowanych zostanie 100 mostów. Przewozy w pełnym zakresie mają się rozpocząć w 2025, kiedy zakończą się odbiory całości inwestycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (150)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (150)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5