NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Pociąg Słoneczny miał być bisowany. Nie wiadomo, czy w ogóle pojedzie

| Michał Szymajda 05.05.2020 167

Pociąg Słoneczny miał być bisowany. Nie wiadomo, czy w ogóle pojedzie
fot. M. Szymajda
Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że Koleje Mazowieckie chciałyby na zasadach komercyjnych w letnie weekendy uruchamiać pociąg między Gdynią a Warszawą. Wniosek złożono jednak przed pandemią koronawirusa. Zagrożony jest nie tylko ten wakacyjny pomysł KM.
Wniosek Kolei Mazowieckich o uruchomienie letniego, weekendowego pociągu w relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia, wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego 10 marca (miałby kursować w soboty, niedziele i święta). Zgodnie z przedstawionym wnioskiem KM chciałyby rozpocząć kursy pociągów 27 czerwca i zakończyć je 1 września. Wniosek dotyczy wakacji 2020, a także 2021, 2022, 2023 i 2024.

Wyjazd z Warszawy Zachodniej planowano o 9:50 (a więc około trzech godzin po odjeździe pociągu Słonecznego), a powrót do stolicy po godzinie 18. Do Gdyni Głównej pociąg miałby przyjeżdżać o 13:35, a wyjeżdżać z niej niecałą godzinę później. Tabor planowany do obsługi połączenia byłby taki sam jak w Słonecznym, pasażerów na pokład zabrałyby więc wagony piętrowe Bombardiera. Prezes UTK zaprasza teraz zainteresowane podmioty, a więc innych przewoźników, do przedstawiania swoich uwag do pomysłu, na podstawie którego UTK zbada równowagę ekonomiczną połączenia i zdecyduje o przyznaniu, bądź nie przyznaniu Kolejom Mazowieckim otwartego dostępu dla wykonywania takich kursów.

Warto w tym miejscu zauważyć, że pociąg miałby być uruchamiany, podobnie jak kursujący w okresie letnim Słoneczny, na zasadach komercyjnych. W sytuacji ograniczenia podróży w dobie pandemii koronawirusa i wprowadzenia ograniczeń dotyczących możliwości przewozu pasażerów (zajętych może być jedynie połowa miejsc siedzących), ryzyko uruchamiania takich pociągów jest bardzo duże.

– Chęć uruchomienia pociągu Warszawa – Gdynia – Warszawa wynikła z ubiegłorocznych doświadczeń, gdy w weekendy na pokładzie naszego Słonecznego notowaliśmy gigantyczną frekwencję i zdarzało się, że nie wszyscy zdołali nim pojechać. Wniosek o uruchomienie pociągu z Warszawy do Gdyni składaliśmy jednak nie mając jeszcze wiedzy o tym, że koronawirus wywróci rynek transportowy do góry nogami – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich. – Mocno chcę podkreślić, że zarówno Słoneczny jak i pociąg do Gdyni planowaliśmy uruchomić na nasz własny rachunek ekonomiczny, jednak w obecnej sytuacji zarobek jest wątpliwy, a znaczne podniesienie ceny biletów raczej nie wchodzi w grę. Dlatego oba pomysły będą dyskutowane podczas najbliższego spotkania zarządu spółki – poinformował "Rynek Kolejowy".

O sytuacji ekonomicznej mazowieckich przewoźników więcej można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5