NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich znów nie pojedzie nad Bałtyk

| Michał Szymajda 19.05.2021 7,8k

Pociąg Słoneczny Kolei Mazowieckich znów nie pojedzie nad Bałtyk
Pociąg Słoneczny wyprawiany w trasę w WarszawieFot. Koleje Mazowieckie
Koleje Mazowieckie nie uruchomią drugi rok z rzędu bardzo popularnego połączenia kolejowego Warszawy z Trójmiastem i Ustką. Tłumaczą, że z jednej strony nie posiadają systemu rezerwacyjnego, który umożliwiłby spółce sprzedaż biletów tylko na miejsca siedzące, a z drugiej strony obawiają się też mniejszej liczby chętnych do podróży poza szczytami przewozowymi. Pociąg uruchamiany był dotąd na własne ryzyko ekonomiczne mazowieckiego operatora.
Uruchamiany w okresie letnich wakacji Pociąg Słoneczny, najpierw kursujący do Gdyni, a później wydłużony do Lęborka, Słupska i Ustki, cieszył się dużą popularnością wśród podróżnych zwłaszcza w weekendy i zmiany turnusów. Bywało, że do pociągu trudno było wejść, ponieważ nie było w nim ograniczeń w sprzedaży biletów, a także w przewozie rowerów (bezpłatnie).

– Obecnie, ze względu na pandemię, w środkach transportu publicznego wciąż obowiązują limity związane z liczbą podróżnych, którzy mogą jednocześnie przebywać w pojeździe. Zastosowanie ograniczenia w liczbie przewożonych osób z uwagi na brak systemu rezerwacji jest po prostu niemożliwe. Nie ma także możliwości ograniczenia sprzedaży biletów tylko do jednego kanału (Rozporządzenie WE 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady) – poinformowały Koleje Mazowieckie o powodach wstrzymania kursowania pociągu w tym sezonie letnim.

Pociąg Słoneczny, w odróżnieniu od pozostałych połączeń uruchamianych przez Koleje Mazowieckie, jest połączeniem komercyjnym, a więc nie jest dofinansowany przez organizatora pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu.

– Trwająca od marca 2020 pandemia znacząco wpłynęła na wynik i sytuację finansową spółki. Wdrożenie pracy i nauki zdalnej przyczyniło się do znacznego spadku liczby przewiezionych pasażerów, a co za tym idzie – spadku przychodów ze sprzedaży biletów. Dlatego też uruchomienie Słonecznego, przy uwzględnieniu limitów związanych z liczbą podróżnych, wiązałoby się z dodatkowymi kosztami dla spółki, co w obecnej sytuacji, niestety, nie ma racjonalnego uzasadnienia. W związku z powyższym, a także dbając o bezpieczeństwo i zdrowie naszych podróżnych, spółka Koleje Mazowieckie podjęła decyzję o nieuruchamianiu pociągu Słonecznego w okresie letnim 2021 r. Mamy jednak nadzieję, że w przyszłym roku na wakacje pojedziemy pociągiem Słoneczny – poinformowała rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.

Podróż Słonecznym nad morze była doskonałą alternatywą dla pociągów PKP Intercity. Za przejazd na trasie Warszawa – Trójmiasto w piętrowych klimatyzowanych wagonach płaciło się 45 złotych, do Ustki – 60 złotych. Dodatkowo spółka oferowała bezpłatny przewóz jednośladów. Niestety, bywało, że z uwagi na tak dobrą ofertę, pociągi pękały w szwach w weekendy. Skrajna sytuacja miała miejsce w połowie sierpnia 2019. W 2020 roku planowano Słonecznego "bisować" w dni szczególnie dużego zainteresowania pasażerów. Pandemia uniemożliwiła te plany.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorze (54)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Pomorze (54)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5