NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Mazowieckie znów chcą jeździć z Warszawy do Trójmiasta i Ustki

| Michał Szymajda 19.01.2021 6,4k

Koleje Mazowieckie znów chcą jeździć z Warszawy do Trójmiasta i Ustki
Pociąg Słoneczny w Gdańsku Glównymfot. MS, Rynek Kolejowy
Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że Koleje Mazowieckie złożyły wniosek w sprawie komercyjnego uruchamiania pociągu w relacji Warszawa Zachodnia – Ustka. W 2020 roku pociąg nie pojechał, ponieważ przewoźnik, w czasie epidemii koronawirusa, obawiał się, że na jego uruchomieniu straci.
8 stycznia 2021 Koleje Mazowieckie przedstawiły do USTK poprawioną wersję wniosku z 9 grudnia. – Przewoźnik planuje wykonywać przejazdy na trasie Warszawa Zachodnia – Ustka i w relacji powrotnej codziennie w okresie letnich wakacji szkolnych, w terminie od 25 czerwca 2022 r. do 31 sierpnia 2026 r., w rocznych rozkładach jazdy pociągów: 2021/2022, 2022/2023, 2023/2024, 2024/2025 oraz 2025/2026 – poinformował Urząd Transportu Kolejowego. Urząd poinformował ponadto, że grudniowy wniosek mazowieckiego przewoźnika wymagał uzupełnień w zakresie przedstawionego rozkładu jazdy pociągów, spodziewanych ewentualnych odstępstw od standardowego rozkładu jazdy pod względem częstotliwości kursowania lub stacji zatrzymania oraz występowania w przedstawionej dokumentacji szczególnie chronionych informacji handlowych. Teraz urząd zaprasza innych przewoźników do zgłaszania uwag co do przedstawionego rozkładu jazdy Pociągu Słonecznego.

Pociąg ma odjeżdżać z Warszawy Zachodniej o godzinie 7 rano, do Gdańska Głównego ma dotrzeć na godzinę 10:19, do Gdyni Głównej na 10:43, do Słupska o 11:57, w Ustce ma być o 12:19. Z Powrotem z Ustki miałby wyjeżdżać o 13:35 (nie będzie więc dojeżdżał do przystanku Ustka Uroczysko, będącego ostatnim przystankiem na linii 405), po 15 minutach byłby w Słupsku, z Gdyni Głównej odjeżdżałby o 15:28, z Gdańska Głównego o 15:51, w Warszawie Zachodniej meldowałby się o 19:00. Między Warszawą a Trójmiastem zaplanowano postoje w Tczewie, Malborku, Prabutach, Iławie, Działdowie, Mławie, Ciechanowie, Nasielsku, Nowym Dworze Mazowieckim i Legionowie.

W 2020 roku pociąg po raz pierwszy od wielu lat nie wyjechał w trasę. Przewoźnik nie zdecydował się na jego uruchomienie z uwagi na pandemiczne obostrzenia w przewozach i brak możliwości wprowadzenia systemu rezerwacyjnego do przewozów. Czy do wakacji 2021 zagrożenie ze strony koronawirusa oddali się na tyle, by uruchomić pociąg? Koleje Mazowieckie składając wniosek na ten rok i następne lata, liczą, że tak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5