Partnerzy serwisu:
Pasażer

Pociąg na mapie PLK nie zawsze odpowiada rzeczywistości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Pociąg na mapie PLK nie zawsze odpowiada rzeczywistości
Fot. RK
Nowe technologie mają za zadanie pomagać, także pasażerom. Należy jednak pamiętać, by do takich urządzeń podchodzić z rozwagą i rezerwą. Przekonał się o tym jeden z naszych czytelników, który miał problemy z poprawnym działaniem aplikacji mapa na stronie PKP Polskich Linii Kolejowych. Okazało się, że błędnie wskazywała ona położenie pociągu. Zarządca wyjaśnia, że czasami takie sytuacje mogą mieć miejsce.

Jeden z czytelników zwrócił uwagę na niepoprawne działanie aplikacji na stronie Portalu Pasażera, pokazującej w bieżącym położeniu pociągi. Jak pisze, notorycznie strona pokazuje kursowanie składów, które odbiega od rzeczywistości. – Prowadzi to do sytuacji, że nikt już nie wie, gdzie są pociągi, w momencie np. gdy nie ma komunikatów stacyjnych – żali się czytelnik.

Zadaniem aplikacji wykorzystującej mapę jest pokazanie aktualnego położenia danego pociągu na polskiej sieci kolejowej. Można zarówno śledzić jego trasę, która jest na bieżąco aktualizowana, jak również po kliknięciu na interesujący nas skład, poznać szczegóły dotyczące ewentualnego opóźnienia, typu przewoźnika, relacji a także informacji o terminach kursowania. W przypadku zmian, podane są przyczyny i czas opóźnienia oraz przewidywana godzina przyjazdu na kolejne stacje. Dostępne są również dodatkowe informacje np. o wprowadzeniu komunikacji zastępczej.

Uruchomienie na stronie internetowej monitoringu wszystkich połączeń w czasie rzeczywistym nastąpiło w maju 2015 roku. Od tego czasu usługa dostarczana jest cały czas na Portalu Pasażera i pozwala podejrzeć wszystkie z ponad 4 tysięcy pociągów pasażerskich uruchamianych każdego dnia.

PKP Polskie Linie Kolejowe, które są zarządcą kolejowej infrastruktury w Polsce oraz dbają o zarządzanie kolejową informacją, podają, że na mapie prezentowane są pociągi zgodnie z posiadanymi przez spółkę informacjami o ich planie oraz wykonaniu. – Natychmiast po uzyskaniu informacji od służb PLK oraz przewoźników o zmianach w kursowaniu pociągów są one automatycznie wprowadzane – zapewnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Cały czas dbamy o jak najbardziej rzetelne i wiarygodne prezentowanie informacji w czasie rzeczywistym – dodaje.

Zarządca nie ukrywa jednak, że mogą zdarzyć się błędy. – W przypadku braku informacji o zmianach może wystąpić rozbieżność pomiędzy faktycznym, rzeczywistym wykonaniem a prezentacją informacji na mapie – wyjaśnia Jakubowski. Deklaruje jednak, że po uzyskaniu wiarygodnych informacji od przewoźników lub służb, automatycznie są one korygowane.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5