NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociąg Krzyż – Berlin jednak pojedzie. Jutro!

| Kasper Fiszer 19.03.2016 586

Pociąg Krzyż – Berlin jednak pojedzie. Jutro!
Pociąg do Berlina obsłużą jednostki VT628 Arrivy Fot. Ciacho5, lic. CC BY-SA 4.0.
20 marca, a więc już jutro, po raz pierwszy wyruszy w trasę bezpośredni pociąg Krzyż – Berlin. Decyzję w tej sprawie ogłosiły Przewozy Regionalne, które wstrzymywały uruchomienie połączenia najpierw ze względu na nieprzygotowanie strony niemieckiej do obsługi kursu, a potem na dymisję dwóch członków zarządu polskiego przewoźnika.
Jak poinformował nas wczoraj późnym wieczorem Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych, zapadły ostateczne decyzje w sprawie zapowiadanego połączenia do Berlina. Pociąg uruchomiony zostanie ostatecznie w relacji Krzyż – Berlin Lichtenberg, a jego pierwszy kurs odbędzie się już jutro. To dość nieoczekiwany finał ciągących się od miesięcy prób wprowadzenia do rozkładu jazdy bezpośredniego połączenia Gorzowa Wielkopolskiego ze stolicą Niemiec.

Dwie jednostki, ale tylko od Kostrzyna

Inaczej niż pierwotnie zakładano, pociąg będzie miał na całej swojej trasie kategorię Regio. Oznacza to, że w relacjach krajowych przejazd nim będzie kosztować tyle samo co innymi kursami (wcześniej rozważano, by połączenie funkcjonowało w ramach kategorii interRegio). Dobrą informacją dla przekraczających granicę jest objęcie także odcinka Gorzów Wlkp. – Kostrzyn niemiecką taryfą VBB.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, przewoźnikiem po stronie polskiej będą Przewozy Regionalne, a jego podwykonawcą – Arriva RP. To ona wystawi tabor do obsługi połączenia. Z Krzyża wyjeżdżać będzie jedna jednostka VT628, w Kostrzynie codziennie oprócz niedziel dopinany będzie drugi pojazd tego samego typu. Analogicznie będzie w drodze powrotnej (w tym przypadku jedna jednostka obsłuży całą trasę w soboty).

Błędy w internetowych wyszukiwarkach

Pociąg wyjedzie z Krzyża o 7:32. Po stronie polskiej zatrzyma się w Nowym Drezdenku, Strzelcach Krajeńskich-Wschodzie, Gorzowie Wielkopolskim (oraz na przystanku Gorzów Wlkp.-Wieprzyce), Witnicy i Kostrzynie. Do Berlina dojedzie o 10:28. Odjazd ze stacji początkowej w przeciwnym kierunku zaplanowano na 18:37. Skład dotrze do Krzyża o 21:18, możliwa będzie więc przesiadka na pociąg PKP Intercity w kierunku Poznania.

W piątek późnym wieczorem nowego połączenia nie uwzględniały jeszcze ani polskie, ani niemieckie wyszukiwarki (te ostatnie wskazywały za to błędnie pociąg Arrivy w relacji Toruń Wschodni – Kostrzyn, który nie zostanie uruchomiony). Kurs PR znalazł się natomiast na plakatowych rozkładach jazdy PKP PLK, ale tylko w częściowej relacji Krzyż – Kostrzyn i z błędnie przypisaną kategorią iR.

Pociąg do Berlina z obu dużych ośrodków Ziemi Lubuskiej

Połączenie ma być realizowane codziennie do końca obowiązywania rocznego rozkładu jazdy. Cała trasa po stronie polskiej finansowana jest z kasy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego. Jak zapowiadały w zeszłym tygodniu władze regionu, na początku kwietnia bezpośrednie połączenie z Berlinem ma uzyskać także Zielona Góra.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5