NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po zdobyciu rynku autobusów Flixbus wchodzi na rynek kolejowy

| Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 06.03.2018 5,7k

Po zdobyciu rynku autobusów Flixbus wchodzi na rynek kolejowy
Rys. Flixbus
Po zdobyciu rynku autobusów Flixbus wchodzi na rynek kolejowy
Po zdobyciu rynku autobusów Flixbus wchodzi na rynek kolejowy
Z końcem marca niemieckiemu narodowemu przewoźnikowi kolejowemu przybędzie konkurencja. Monachijski Flixbus, który w krótkim czasie zdominował rynek dalekobieżnych przewozów autobusowych na zachód od Odry, uruchamia połączenia kolejowe.
24 marca na torach pojawi się FlixTrain, który połączy Hamburg i Kolonię (przez Duisburg, Essen, Gelsenkirchen), informuje dziennik Die Welt. Potwierdza to sam FlixBus, który chciał zachować uruchomienie połączeń jak najdłużej w tajemnicy.
Odjazdy z Kolonii przewidziano na 7:01, przyjazd do Hamburga na 11:22. W drogę powrotną skład wyruszy o 16.36 i dotrze do Kolonii o 20.59. W połowie kwietnia ruszy codziennie połączenie z Berlina przez Hanower, Getyngę, Kassel, Frankfurt i Heidelberg do Sztuttgartu, a latem przybędzie na tej linii druga para pociągów. Rozkład dla tej trasy nie jest jeszcze znany. 

Ceny biletów rozpoczynają się już od 9,99 euro (biletów w tej cenie ma być 9999), model taryfowy opiera się na systemie biletów autobusowych. Celem przewoźnika jest odebranie pasażerów Deutsche Bahn, oferując atrakcyjny produkt w niskiej cenie. Czasy przejazdu z Nadrenii nad Łabę będą konkurencyjne w stosunku do składów ICE, podkreśla w rozmowie z dziennikiem André Schwämmlein, założyciel Flixbusa.
 
Pociągi na trasie Kolonia – Hamburg obsługiwał będzie na zlecenie Flixbusa Bahn-Touristik-Express z Norymbergi. Ze Stuttgartu do Berlinia pod szyldem FlixTrain kursować będą pociągi Locomore. Obie linie nie są novum, bowiem ze stolicy do Badenii Wirtembergii jeździły do niedawna pociągi Locomore, zaś na północy Niemiec Hamburg-Köln-Express (HKX), który w zeszłym roku musiał zawiesić połączenia. Flixbus przywraca więc do ruchu prywatną konkurencję DB i ma zamiar rozwijać kolejne połączenia.

Tymczasem w Polsce FlixBus również został gigantem połączeń autobusowych, integrując się z Polskim Busem. Właśnie wystartowała pierwsza promocja biletowa, mająca zrekompensować pasażerom niefortunny start, związany z likwidacją części połączeń i problemami ze sprzedażą biletów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5