NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po tragedii w Opolu Chmielowicach będą lepsze zabezpieczenia przejazdu

| Michał Szymajda 06.04.2018 2,3k

Po tragedii w Opolu Chmielowicach będą lepsze zabezpieczenia przejazdu
Fot. archiwum RK
Tragiczny wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Opolu Chmielowicach, w którym śmierć poniosły cztery osoby, będzie miał swoje następstwa. Przy okazji modernizacji linii Nysa – Opole PKP PLK podniesie kategorię przejazdu.
W sprawie podniesienia bezpieczeństwa na przejeździe znajdującym się na linii 287, apelowali do Ministerstwa Infrastruktury posłowie Ryszard Galla i Tomasz Kostuś. 27 lutego pod autobus szynowy relacji Nysa – Opole Główne wjechała autem 4-osobowa rodzina.

– Kierowca nie zachował zapewne należytej ostrożności, co najprawdopodobniej potwierdzi zapis monitoringu z pociągu. Nie zmienia to jednak faktu, że przejazd ten jest bardzo niebezpieczny, a sposób jego oznakowania może rodzić w niektórych kierowcach, zwłaszcza tych niepochodzących z okolic, przekonanie, że na linii tej nie poruszają się żadne pociągi albo jeżdżą one tędy niezmiernie rzadko – uważają posłowie.

– Biorąc pod uwagę fakt, że pociągi mogą się poruszać tym odcinkiem z prędkością do 70 kilometrów na godzinę, a po modernizacji linii kolejowej Opole Zachodnie – Nysa prędkość ta będzie większa, kierowcy dojeżdżający do tego przejazdu muszą bardzo uważać, ponieważ kategoria, do której należy przejazd, powoduje, że kierowcy nie są wcześniej ostrzegani o nadciągającym zagrożeniu, a czasu na reakcję w przypadku złej oceny sytuacji jest bardzo niewiele – dodają, pytając, czy jest szansa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na przejeździe.

Ministerstwo odpowiada, w pierwszej kolejności zaznaczając, że przejazd oznakowano zgodnie z obowiązującym prawem i iloczynem ruchu. – Spełnione są także wymagane ww. przepisami warunki widoczności czoła pociągu z drogi dla aktualnych parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej (prędkość pociągów pasażerskich Vp=70 km/h) – pisze podsekretarz stanu Andrzej Bittel. Dodaje przy tym, że zaplanowane na przyszły rok prace modernizacyjne przy linii 287 podniosą parametry przejazdu.

W związku z planowaną rewitalizacją linii kolejowej nr 287 (…) PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o zmianie kategorii przedmiotowego przejazdu na kategorię C (wyższą w stosunku do kategorii istniejącej). W związku z powyższym, na przedmiotowym przejeździe zostanie zabudowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa (SSP) – cztery komplety sygnalizatorów, w tym dwa z urządzeniami akustycznymi – napisał Bittel.

Rozpoczęcie robót modernizacyjnych planowane jest na II kwartał 2018 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opole (172)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opole (172)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5