NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Zatory na przejeździe Łodygowej. Co dalej?

| Roman Czubiński 03.08.2021 2,9k

Warszawa: Zatory na przejeździe Łodygowej. Co dalej?
Pociąg na przystanku Warszawa Zacisze Wilnofot. WU
Mieszkańcy warszawskiej ul. Łodygowej oraz przejeżdżający przez nią kierowcy uskarżają się na długi czas oczekiwania na przejeździe. Na przekroczenie torów linii 21 trzeba czekać w godzinach szczytu nawet po 10 minut. Według PKP PLK docelowym rozwiązaniem będzie budowa wiaduktu drogowego – nie wiadomo jednak, kiedy nastąpi.
Linia 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna została zmodernizowana w latach 2007-2008. Jest wykorzystywana przez Koleje Mazowieckie. Ruch podmiejski i regionalny jest intensywny zwłaszcza w godzinach szczytu: pociągi kursują nawet w odstępach 10-minutowych, a poza szczytami – co pół godziny.

Bardzo duże natężenie ma jednak także ruch drogowy. Efektem są powstające na przejeździe zatory. Czas oczekiwania na możliwość przejechania sięga nieraz 10 minut. W korkach stoją nie tylko samochody – długotrwale zamknięte szlabany powodują też utrudnienia dla pasażerów dwóch kursujących tędy miejskich linii autobusowych oraz busów podmiejskich.

Cytowany przez lokalne wydanie „Gazety Wyborczej” Piotr Malepszak – ekspert branżowy z doświadczeniem m. in. w PKP PLK oraz CPK – uważa, że przyczyną problemów jest niewłaściwe zaprojektowanie modernizacji przejazdu. – [Samoczynna sygnalizacja przejazdowa] została nieprawidłowo zaprojektowana w czasie niedawnej modernizacji przejazdu – twierdzi. Błąd polega, w jego ocenie, na zbyt dużym wyprzedzeniu, z jakim są zamykane szlabany: wynosi ono 2,5 minuty przed przecięciem jezdni przez czoło pociągu.

Co więcej, sygnał do zamknięcia podwójnych półrogatek jest wysyłany w momencie wjazdu pociągu na jeden z przystanków, między którymi znajduje się przejazd (Warszawa Zacisze Wilno i Ząbki). Jeśli postój pociągu na którymś z nich z jakichkolwiek przyczyn się wydłuży, przejazd pozostanie zamknięty przez kolejne minuty. Rozmieszczenie czujników dostosowano do planowanej podczas modernizacji prędkości 120 km/h, której jednak w praktyce pociągi na 2,5-kilometrowym odcinku Ząbki – Warszawa Zacisze Wilno nie rozwijają.

Jak dodaje Malepszak, błędem było też niedawne poszerzenie ul. Łodygowej (obecnie ma ona tu dwie jezdnie i trzecią dla ruchu lokalnego) bez budowy wiaduktu nad torami. Cytowany przez „Wyborczą” Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK informuje, że jego wykonanie jest planowane. Rozwiązanie takie jest analizowane w przygotowywanym właśnie studium wykonalności dla budowy nowej pary torów Warszawa Wschodnia – Tłuszcz. Jak twierdzi, do zarządcy infrastruktury nie docierały dotychczas skargi w sprawie przejazdu na Łodygowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5171)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5171)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5