NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na rewitalizację linii Opole – Nysa

| inf. prasowa/jm, Rynek Kolejowy 28.03.2018 52

Jest umowa na rewitalizację linii Opole – Nysa
Fot. PKP PLK
PKP PLK podpisała z firmą Skanska umowę na projekt i realizację rewitalizacji linii kolejowej nr 287 Nysa – Opole. Wartość umowy wynosi 122,5 mln zł netto.
Ponad pół roku temu PKP PLK ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy (w formule projektuj i buduj) przebudowy 45-kilometrowego odcinka z Nysy do Opola. Ostatecznie wygrała go firma Skanska, która dziś (28 marca) podpisała umowę z PKP PLK. 

Prace na linii planowane są już w maju. Jak informuje PKP PLK, pociągi pomiędzy Nysą a Opolem będą kursowały, lecz w kolejnych fazach inwestycji, na poszczególnych odcinkach, będzie wprowadzana zastępcza komunikacja autobusowa. Prace zostaną zakończone w pierwszej połowie 2020 r.

– Dzięki podpisanej dziś umowie mieszkańcy Opolszczyzny będą mogli podróżować szybciej, bezpieczniej i wygodniej. Rewitalizacja trasy Nysa – Opole wpisuje się w cele Krajowego Programu Kolejowego, czyli poprawę ruchu kolejowego, podniesienie standardu podróży na trasach regionalnych i lepsze połączenie z głównymi liniami – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Cele inwestycji

Rewitalizacja obejmie 48 km linii. Celem jest większa płynność i przepustowość trasy. Pociągi pasażerskie po naprawie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h. Przebudowane jezdnie i nowe urządzenia rogatkowe zwiększą poziom bezpieczeństwa na 59 przejazdach kolejowo-drogowych. Odnowione będą obiekty inżynieryjne (w tym 6 mostów i 2 wiadukty).

Jak informuje PLK, w efekcie realizacji inwestycji prawie o połowę skróci się czas przejazdu z Nysy do Opola.  Inwestycja zwiększy także komfort obsługi pasażerów na 2 stacjach – Szydłów i Łambinowice oraz 9 przystankach: Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Kubice, Wyszków Śląski. Powstaną 2 nowe przystanki – w Nysie i Goszczowicach. Nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz lepiej oświetlone. Dla osób z ograniczoną mobilnością będą odpowiednio przygotowane dojścia.

Zabrakło pieniędzy na resztę

Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 będzie dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego. Urzędnicy planowali także rewitalizację linii z Nysy do Brzegu oraz z Opola do Kluczborka. Niedawno okazało się jednak, że pieniędzy starczy tylko na projektowanie. O pozostałych projektach PLK realizowanych w województwie opolskim można przeczytać tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS