Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po pół roku czekania wciąż nie ma wykonawcy prac pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po pół roku czekania wciąż nie ma wykonawcy prac pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami
fot. Spoorjan, lic. CC BY-SA 3.0.
Po niespełna pół roku od ogłoszenia PKP PLK udało się otworzyć oferty w przetargu na prace na linii nr 93 pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami. Nie jest to jednak do końca dobra wiadomość, wszystkie propozycje znacznie przekraczają budżet.

Przetarg na prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice jest jednym z najbardziej pechowych postępowań prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Mimo, że PKP PLK ogłosiły go w lipcu ubiegłego roku, oferty udało się otworzyć dopiero w tym tygodniu.

Procedurę najpierw wydłużyły odwołania wnoszone przez wykonawców. Sprawą przetargu aż trzykrotnie musiała się zająć Krajowa Izba Odwoławcza. Od opisu przedmiotu zamówienia odwołał się Budimex, który miał zastrzeżenia do subklauzuli dotyczących zapłaty za materiały i wysokości kar umownych. Przed rozprawą zostało ono jednak cofnięte. W tym samym czasie od warunków przetargu odwołał się też Strabag a, co ciekawe, Budimex (a także Skanska i Torpol) stanął po stronie zamawiającego. To postępowanie również zostało jednak umorzone, bo PLK w całości uwzględniła zarzuty z odwołania. Dotyczyły one niewłaściwego opisu przedmiotu zamówienia, ponoszenia przez wykonawcę odpowiedzialności za tenże niezgodny z pzp opis, pozbawianie wykonawcy możliwości dochodzenia roszczeń oraz dotyczące zakresu robót i terminów pośrednich ich wykonania.

Nie był to jednak koniec odwołań, bo kolejny protest złożył Budimex (w tym wypadku po stronie PKP PLK stanął z kolei Porr). Izba je oddaliła, ale doszło do tego dopiero pod koniec września. Przez cały trzeci kwartał inwestor nie otworzył jednak ofert w przetargu – doszło do tego dopiero 10 stycznia 2018 roku. Jak się okazało, wpłynęło pięć ofert, jednak wszystkie znacznie przekraczają określony na 509 mln złotych brutto kosztorys. 608 mln zł zaproponował Porr, 610 mln – Trakcja PRKiI; 710 mln zł wyniosła oferta Budimeksu i PKP Energetyki, Rover i Aldesa zaproponowały 712 mln zł natomiast ZUE – 687 mln zł. W tej sytuacji rozstrzygnięcie tego postępowania stoi pod dużym znakiem zapytania.

Inwestycja ma objąć odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice od km 24,053 – tor nr 1 oraz 24,017 – tor nr 2 do km 44,950.  Ma zostać zrealizowana w ramach projektu POIiŚ 2014-2020 nr 5.1-12 pn.: „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice”. Więcej na temat zakresu zamówienia pisaliśmy tutaj. W ramach tego projektu realizowany będzie też odcinek pomiędzy Trzebinią a Oświęcimiem. Jednocześnie trwają prace na linii kolejowej E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, a PKP SA planują wyburzyć istniejący, duży dworzec w Oświęcimiu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5