NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]

| inf. prasowa 19.12.2017 225

PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
PLK: Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa [zdjęcia]
Trwają prace na linii kolejowej E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Modernizacja torów i sieci trakcyjnej, stacji i przystanków osobowych, nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz budowa i przebudowa obiektów inżynieryjnych zwiększy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów, które pojadą z prędkością do 160 km/h – informuje zarządca infrastruktury.
Większy komfort dla pasażerów

Na stacji Jaworzno Szczakowa trwają prace związane z przebudową peronów (nr 2 i nr 3) i obiektów inżynieryjnych. Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewni przejście pod torami, które obecnie jest w przebudowie. Przejście zostanie wyposażone w 2 windy (od strony miasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200-metrowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dla podróżnych. Stacja w Jaworznie Szczakowej oraz przystanki osobowe w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Nowe i przebudowywane obiekty inżynieryjne

Na stacji trwają prace związane z rozbudową nastawni, gdzie powstanie Lokalne Centrum Sterowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka w Jaworznie oraz w Balinie. Zastąpią one przejazdy kolejowo–drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice rozpoczęto prace przy budowie przejścia pod torami a na przystanku osobowym Balin kładki dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 33 obiekty inżynieryjne, w tym 5 przepustów ekologicznych tworzących system przejść dla mniejszych zwierząt. Intensywne prace na projekcie trwają od czerwca 2017 r. między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia.

Efektem prac ma być poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych na stacji Jaworzno Szczakowa oraz na przystankach osobowych w Jaworznie Ciężkowicach i w Balinie. Zwiększy się także przepustowość linii a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 milionów złotych.

Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2,3 mld złotych. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.

Inwestycja między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia w liczbach:
  • 15 km linii kolejowej,
  • 1 stacja i 2 przystanki osobowe, 
  • 4 nowe perony,
  • 2 przebudowane perony, 
  • 33 obiekty inżynieryjne,
  • 2 zmodernizowane przejazdy kolejowo–drogowe,
  • 6 zlikwidowanych przejazdów kolejowo–drogowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

E30 (97)
(23)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej na temat:

E30 (97)
(23)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS