Partnerzy serwisu:
Pasażer

Po 15 latach reaktywowano pociągi na górskiej linii z Ukrainy do Rumunii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 18 stycznia 2023, po 15 latach od zawieszenia kursowania pociągów, można dojechać z ukraińskiego Rachowa do stacji Valea Vișeului w Rumunii. Linię podźwignięto z upadku zaledwie w pół roku.

Jak poinformował na facebooku Ołeksandr Szewczenko, połączenie kolejowe między Ukrainą a Rumunią zostało już oficjalnie przywrócone. 17 stycznia miały miejsce ostatnie jazdy testowe i dla dziennikarzy, podczas których szerokotorowy ukraiński spalinowy zespół trakcyjny dotarł do rumuńskiej stacji. Połączenie będzie funkcjonować pod nazwą „Ekspres Marmaroski”.
Pociąg na pięknej górskiej trasie między Rachowem a Valea Vișeului będzie kursować dwa razy dziennie. W Rachowie będzie się można przesiąść m.in. na pociągi do Odessy, Kijowa i Lwowa.

Ciekawie wygląda sytuacja jeśli chodzi o przesiadki na rumuńskiej stacji. Kursuje z niej 5 par pociągów regionalnych w kierunku Klużu, Viseu de Jos i Beclean pe Somes. Wszystkie te składy zaczynają bieg na stacji Sygiet Marmaroski, zajeżdżając kieszeniowo do Valea Vișeului. Najciekawszym pociągiem jest z pewnością odjeżdżający tuż po północy nocny regionalny pociąg do Klużu. Z niego można jechać dalej, np. do Bukaresztu i Budapesztu.

Odbudowa linii po stronie ukraińskiej, liczącej około 18 kilometrów, zakończyła się w połowie listopada, ale trzeba było jeszcze udrożnić krótki, liczący 700 metrów, odcinek po stronie rumuńskiej (pisaliśmy o tym tutaj). Stało się to teraz. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij