NUMER 07/2019
NUMER 07/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:

Płock: Pociągi przyspieszą dopiero od grudnia

| Kasper Fiszer 19.07.2019 16

Płock: Pociągi przyspieszą dopiero od grudnia
Pociąg Kolei Mazowieckich w Płockufot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 pl
PKP PLK informują, że pociągi pasażerskie z Kutna do Płocka przyspieszą w grudniu. Wraz z końcem sierpnia zakończą się prowadzone roboty rewitalizacyjne. 
Na początku miesiąca relacjonowaliśmy na naszych łamach postępy w prowadzeniu prac infrastrukturalnych pomiędzy Kutnem a Płockiem. Linia nr 33 remontowana jest obecnie na odcinku Gostynin – Łąck. Jak zapowiadał zarządca infrastruktury, roboty miały zakończyć się wraz z końcem wakacji, a we wrześniu pociągi miały zacząć kursować tam znacznie szybciej. Z zapowiedzi wynikało, że prędkość maksymalna dla składów pasażerskich wzrośnie tam bowiem z 60 do 100 km/godz., co przełoży się na ok. 10 minut zysku czasowego.

Trwa remont systemu odwodnienia: rowów i kolektorów

Jak wynika jednak z przesłanego nam przez zarządcę infrastruktury komunikatu, pasażerowie na pozytywne efekty inwestycji będą musieli poczekać nieco dłużej. – Efektem prac będzie podniesienie prędkości z 60 do 100 km/godz. od grudnia – zapowiada Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia on także, że poprawa parametrów technicznych odcinka poprawi sprawność przejazdu pociągów towarowych do płockiej rafinerii.

Przedstawiciel PKP PLK dodał, że prace na szlaku są wciąż kontynuowane i potrwają do końca sierpnia. Obecnie obejmują one remont systemu odwodnienia – prowadzona jest renowacja rowów odwadniających i kolektorów. – Roboty nie wpływają na ruch pociągów – uzupełnia nasz rozmówca.

Studium uwzględni powiązanie z CPK

Precyzuje on także zakres prac przygotowawczych, które mają być wykonane w celu przygotowania studium wykonalności projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc”, a więc kompleksowej modernizacji trasy zaplanowanej na przyszłą perspektywę finansową UE. – Przeanalizowana będzie możliwość przystosowania linii do jazdy cięższych i dłuższych składów oraz z wyższą prędkością. Sprawdzana będzie również możliwość budowy dodatkowych torów oraz powiązania linii z planowaną „szprychą” biegnącą do Centralnego Portu Komunikacyjnego – mówi Martyn Janduła. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rozważana ma być także budowa łącznicy w Kutnie.

Linia nr 33 na swoim początkowym odcinku ma znaczenie głównie w ruchu towarowym, ale swoje pociągi uruchamiają tam również Koleje Mazowieckie. Kursy tego przewoźnika realizowane są w relacjach Warszawa – Płock i Kutno – Płock – Sierpc. Połączenia do Sierpca obsługiwane są taborem spalinowym. W związku z koniecznością dojazdu do Warszawy drogą okrężną, często także z przesiadką, czas przejazdu w relacji Płock – Warszawa wciąż pozostaje względnie mało konkurencyjny wobec transportu indywidualnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2019
NUMER 07/2019
Tematem najnowszego numeru naszego miesięcznika są trwające inwestycje infrastrukturalne - nie tylko na kolei. Czerwiec był chyba rekordowym miesiącem pod względem liczby zagranicznych wyjazdów naszych dziennikarzy, dlatego nie brakuje ciekawych relacji. W numerze piszemy też o pięcioleciu ŁKA. Polecamy rozmowy z t. Prejsem i R. Masiulisem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5