PKP PLK informują, że pociągi pasażerskie z Kutna do Płocka przyspieszą w grudniu. Wraz z końcem sierpnia zakończą się prowadzone roboty rewitalizacyjne.
Na początku miesiąca relacjonowaliśmy na naszych łamach
postępy w prowadzeniu prac infrastrukturalnych pomiędzy Kutnem a Płockiem. Linia nr 33 remontowana jest obecnie na odcinku Gostynin – Łąck. Jak zapowiadał zarządca infrastruktury, roboty miały zakończyć się wraz z końcem wakacji, a we wrześniu pociągi miały zacząć kursować tam znacznie szybciej. Z zapowiedzi wynikało, że prędkość maksymalna dla składów pasażerskich wzrośnie tam bowiem z 60 do 100 km/godz., co przełoży się na ok. 10 minut zysku czasowego.
Trwa remont systemu odwodnienia: rowów i kolektorówJak wynika jednak z przesłanego nam przez zarządcę infrastruktury komunikatu, pasażerowie na pozytywne efekty inwestycji będą musieli poczekać nieco dłużej. – Efektem prac będzie podniesienie prędkości z 60 do 100 km/godz. od grudnia – zapowiada Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia on także, że poprawa parametrów technicznych odcinka poprawi sprawność przejazdu pociągów towarowych do płockiej rafinerii.
Przedstawiciel PKP PLK dodał, że prace na szlaku są wciąż kontynuowane i potrwają do końca sierpnia. Obecnie obejmują one remont systemu odwodnienia – prowadzona jest renowacja rowów odwadniających i kolektorów. – Roboty nie wpływają na ruch pociągów – uzupełnia nasz rozmówca.
Studium uwzględni powiązanie z CPK
Precyzuje on także zakres prac przygotowawczych, które mają być wykonane w celu przygotowania studium wykonalności projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc”, a więc kompleksowej modernizacji trasy zaplanowanej na przyszłą perspektywę finansową UE. – Przeanalizowana będzie możliwość przystosowania linii do jazdy cięższych i dłuższych składów oraz z wyższą prędkością. Sprawdzana będzie również możliwość budowy dodatkowych torów oraz powiązania linii z planowaną „szprychą” biegnącą do
Centralnego Portu Komunikacyjnego – mówi Martyn Janduła. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami rozważana ma być także budowa łącznicy w Kutnie.
Linia nr 33 na swoim początkowym odcinku ma znaczenie głównie w ruchu towarowym, ale swoje pociągi uruchamiają tam również Koleje Mazowieckie. Kursy tego przewoźnika realizowane są w relacjach Warszawa – Płock i Kutno – Płock – Sierpc. Połączenia do Sierpca obsługiwane są taborem spalinowym. W związku z koniecznością dojazdu do Warszawy drogą okrężną, często także z przesiadką, czas przejazdu w relacji Płock – Warszawa wciąż pozostaje względnie mało konkurencyjny wobec transportu indywidualnego.