NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Płock: Elektryfikacja trasy do Sierpca?

| Kasper Fiszer 31.10.2019 165

Płock: Elektryfikacja trasy do Sierpca?
Pociąg z Kutna do Sierpca w Kutniefot. Kasper Fiszer
PKP PLK rozważają możliwość pełnej modernizacji linii kolejowej nr 33 na odcinku z Płocka do Sierpca. Wśród analizowanych pomysłów są m.in. elektryfikacja trasy, remont przystanków pasażerskich czy dobudowanie nowych łącznic.
Choć w ostatnich latach krajowy zarządca infrastruktury kolejowej przeprowadził szereg prac infrastrukturalnych na linii nr 33 na odcinku Kutno – Płock – Sierpc, jej parametry techniczne wciąż nie w pełni odpowiadają jej randze. O ile w ruchu pasażerskim trasa ta nie jest intensywnie wykorzystywana, to dla przewozów towarowych ma znaczenie kluczowe. Jest bowiem jedynym ciągiem pozwalającym na obsługę płockiej rafinerii. Czy doczekamy się wkrótce pełnej modernizacji tego połączenia?

Nie wiadomo, czy inwestycja objęłaby infrastrukturę pasażerską

– Modernizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Sierpc znalazła się na liście analizowanych projektów w ramach prac planistycznych związanych z nową perspektywą finansową UE 2021 – 2027 – powiedział nam Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Choć zarządca infrastruktury podkreśla w przesłanym nam komunikacie, że dopiero rozważa możliwość zlecenia prac, wskazuje dość precyzyjnie na ich potencjalny zakres. Podstawowym efektem miałoby być podniesienie dopuszczalnej prędkości: do 120 km/godz. dla pociągów pasażerskich oraz do 100 km/godz. dla pociągów towarowych dojeżdżających do Płocka-Trzepowa od strony Kutna. Na dalszym odcinku trasy, do Sierpca, mogłyby one poruszać się nie szybciej niż 80 km/godz.

Roboty objęłyby przebudowę torowiska i sieci trakcyjnej tam, gdzie nie było to wykonywane w ostatnim okresie, modernizację przejazdów kolejowo-drogowych i montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. – Pod uwagę będzie wzięta także opcja wyremontowania przystanków osobowych – mówi nasz rozmówca. Przewoźnicy towarowi skorzystać mieliby m.in. z modernizacji torów stacyjnych, co przystosowałoby linię nr 33 do przyjęcia pociągów o długości co najmniej 780 m i nacisku na oś rzędu 221 kN. – Rola, którą pełni linia nr 33 w transporcie towarowym, jest strategiczna w szczególności ze względu na obsługę rafinerii w Płocku – ocenia przedstawiciel PKP PLK.

Dwie nowe łącznice w węźle Kutno?

Spółka zleca właśnie przygotowanie studium wykonalności inwestycji. – Rozważona będzie w nim możliwość przeprowadzenia elektryfikacji odcinka Płock-Trzepowo – Sierpc – wskazuje Karol Jakubowski. Analizie poddana ma być również koncepcja budowy nowych łącznic w obrębie węzła Kutno – z linii nr 33 na linię 3 w kierunku Poznania oraz z linii nr 33 na linię nr 18 (Kutno – Toruń Gł. – Piła Gł.).

W ciągu ostatnich trzech lat na odcinku z Kutna do Sierpca PKP PLK wymieniały miejscowo torowisko, w tym szyny, podkłady i tłuczeń, a także naprawiały odwodnienie. – Prace obejmowały również m.in. wymianę nawierzchni na ponad 25 przejazdach kolejowo-drogowych i modernizację obiektów inżynieryjnych. Obecnie dokonane remonty pozwalają na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną do 100 km/godz., a towarowych – do 70 km/godz. – usłyszeliśmy w Zespole Prasowym PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 33 (12)
(417)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 33 (12)
(417)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5