Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zleci wykonanie projektu przebudowy linii 203

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zleci wykonanie projektu przebudowy linii 203
Fot. Michał SzymajdaStacja kolejowa w Starogardzie Gdańskim
PKP PLK, w ramach przygotowań do następnej perspektywy unijnej, ogłasza przetarg na projekt przebudowy fragmentu linii kolejowej 203 na odcinku Tczew – Czersk.

Przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej z nadzorem autorskim dla zadania „Prace na linii kolejowej nr 203 na odcinku Tczew – Czersk” w ramach projektu „Prace przygotowawcze dla wybranych projektów w sieci TEN-T". Zakresem projektu objęto linię kolejową nr 203 na odcinku od Tczewa do stacji Czersk, linię kolejową nr 215 Laskowice Pomorskie – Bąk od projektowanego przystanku osobowego i posterunku odgałęźnego Szlachta Zachód w km 44,800 do stacji Bąk w km 78,594 oraz linię kolejową nr 744 od stacji Lipowa Tucholska do posterunku odgałęźnego Szlachta Zachód, obecnie nie eksploatowaną. 

Realizacja projektu ma pozwolić w przyszłości na usunięcie niedogodności jakie zdefiniowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Należy do nich m.in. niedostosowanie linii stycznych i pozostałych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto do prac inwestycyjnych na linii kolejowej nr 201, niezadowalająca prędkość jazdy spowodowana pogarszającym się stanem technicznym linii, niewystarczająca przepustowość odcinków spowodowana zbyt długimi odległościami między stacjami i niewystarczającymi systemami srk, zła lokalizacja stacji i przystanków, czy zły stan przejazdów kolejowo-drogowych i pogarszanie się stanu obiektów inżynieryjnych. Zdaniem PLK problemem jest również brak sieci trakcyjnej na liniach objętych projektem. Z kolei braku łącznic pomiędzy liniami kolejowymi umożliwiającymi sprawne prowadzenie ruchu.



Te wszystkie problemy PLK chciałyby wyeliminować, a ponadto skrócić czas przejazdu pociągów poprzez podniesienie prędkości jazdy poprzez elektryfikację (dla pociągów pasażerskich na większości odcinków do 160 km/h) i montaż systemu ERTMS, chcą też ograniczyć wpływ linii kolejowej na środowisko. Odbudowana ma być część stacji, które umożliwią postój pociągów towarowych o długości do 750 metrów, projekt obejmuje też zaplanowanie parkingów przy stacjach. Zadaniem projektanta będzie opracowanie nowej łącznicy w Łęgu.

PLK stawia przezd przyszłym wykonawcą zadanie uzyskania rezultatów studium wykonalności, koncepcji programowo-przestrzennej, projektów budowlanych wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską. Konieczne będzie też uzyskanie wszelkich decyzji środowiskowych koniecznych do rozpoczęcia inwestycji.

Otwarcie ofert w przetargu PKP PLK zaplanowały na 12 marca 2020. Cena stanowi 80% kryterium wyboru ofert, 20% stanowi kryterium jakości związane z dodatkowym wsparciem kluczowego personelu zespołu projektowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5