Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK zdemontują zabytkowe wiaty w Szczecinie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK zdemontują zabytkowe wiaty w Szczecinie
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zarządca infrastruktury zamierza kontynuować prace przy modernizacji infrastruktury na stacji Szczecin Główny. Zmodernizowane zostaną dwa ostatnie perony, które nie doczekały się jeszcze remontu. Co więcej, PLK zapowiadają, że zdemontują zabytkowe stare wiaty. Zachowane mają być z nich co najwyżej trzy przęsła.

PKP PLK rozpoczęło właśnie poszukiwania firmy, która opracuje studium wykonalności dla dalszej modernizacji stacji Szczecin Główny. Zmodernizowane zostaną perony 2 i 3. Rozpocznie się także budowa łącznika między nową a starą kładką, który ma być także zabezpieczony w pełni przed warunkami atmosferycznymi. Zarządca przewidział także w zakresie prac zadaszenie starej kładki i schodów. Pojawią się na niej także długo wyczekiwane windy.

Dużo kontrowersji wzbudzają jednak plany odnośnie starych wiat na peronach 1, 2 i 3. Jak zapowiada Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, wiata z peronu trzeciego zostanie całkowicie zdemontowana. – Na jej miejscu pobudowany zostanie łącznik między nową i starą kładką, który dodatkowo stanowić będzie element nowej wiaty – tłumaczy.

Z peronu drugiego także zdemontowana zostanie stara wiata, a w jej miejscu powstanie nowa. Tutaj jednak trzy przęsła mają zostać zachowane i przeniesione na peron pierwszy. Dodatkowo PLK postawią wiaty tam, gdzie ich w tej chwili nie ma.

Kontrowersje budzi jednak fakt, że wiaty z peronów 1, 2, 3 określane są mianem zabytkowych, gdyż pochodzą one z XIX wieku, o czym świadczą także ich zdobienia. – Wyłącznie wiata z drugiego peronu jest zabytkowa – wyjaśnia jednak Wolny. – Mamy zgodę konserwatora zabytków na jej demontaż – dodaje.

– Planujemy w pierwszym kwartale 2017 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane – zapowiada Wolny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5