Partnerzy serwisu:
Pasażer

PLK zapowiada start kolei miejskiej we Wrocławiu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nowe możliwości szybkiego dojazdu do centrum Wrocławia z Wojnowa, Strachocina, Swojczyc i Kowal zapewni linia kolejowa. PKP Polskie Linie Kolejowe SA przygotowały warunki do bezpiecznych podróży od 10 kwietnia. W 2021 r. podróże będą wygodniejsze i trasa przedłużona do Jelcza Miłoszyc.

Pasażerowie trasą z Wrocławia Sołtysowic do Wrocławia Wojnowa pojadą 10 kwietnia. W rozkładzie jazdy przewidziano 13 par pociągów. 10 par będzie kursować na odcinku Wrocław Wojnów – Wrocław Sołtysowice – Wrocław Nadodrze. 3 pary pociągów zapewnią bezpośrednie połączenie z Wojnowa do Wrocławia Głównego przez Wrocław Mikołajów. Czas przejazdu pociągów z Wojnowa do Nadodrza wyniesie 18 min, a do stacji Wrocław Główny pociągi dojadą w pół godziny.

Będą nowe wiaty

By zapewnić pasażerom niezbędne warunki obsługi, teren stacji jest porządkowany. Na peronach poprawiono nawierzchnię, wyznaczono pasy bezpieczeństwa. Montowane jest nowe oświetlenie. Orientację ułatwi czytelne oznakowanie. Zamontowane będą tablice informacyjne i gabloty na rozkłady jazdy. Kolejarze ustawią 4 nowe wiaty, są już przygotowane miejsca do ich montażu.
Wprowadzenie na linię pociągów pasażerskich wymagało poprawy stanu torów, przygotowania peronów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. PLK wymieniły podkłady, uzupełniły tłuczeń. Poprawiona została także jezdnia na dwóch przejazdach. Szczególnie istotne było dostosowanie urządzeń sterowania do sprawnego i bezpiecznego prowadzenia pociągów pasażerskich. Linia będzie przystosowana do jazdy pociągów osobowych z prędkością do 60 km/h. Ogólny koszt robót wynosi 1,1 mln zł.



Będzie szybciej i wygodniej do Jelcza Miłoszyc

Dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego do końca 2020 r. odcinek Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce przejdzie rewitalizację. Stacje i przystanki, wraz z trasami dojścia, zostaną dostosowane do lepszych standardów obsługi, m.in. umożliwiających dostęp do pociągów podróżnym o ograniczonej mobilności.

Jednym z głównych efektów rewitalizacji będzie odciążenie zakorkowanych tras drogowych, prowadzących do centrum z północno – wschodnich osiedli Wrocławia. Powstanie możliwość wprowadzenia połączeń do stacji Wrocław Główny od wschodniej strony, tzn. przez Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów. Szacunkowy koszt prac 55 mln zł.

Będą kolejne przystanki we Wrocławiu

Do roku 2020 zostaną wybudowane 2 nowe przystanki. Mokronos Górny będzie między stacją Wrocław Zachodni a przystankiem Smolec na trasie do Wałbrzycha. Przystanek Iwiny, nieopodal Wrocławia, na linii w kierunku Kłodzka. Realizacja przewidziana jest w ramach RPO dla województwa dolnośląskiego. Z tej puli zostanie też zmodernizowany przystanek Wrocław Muchobór. Koszt trzech inwestycji ok. 17 mln zł.

Przebudowa i budowa kolejnych przestanków we Wrocławiu łączy się z rewitalizacją linii z Wrocławia Głównego do Świdnicy przez Sobótkę. Obecnie powstaje studium wykonalności, które w oparciu o konsultacje, określi m.in. lokalizacje nowych przystanków.

Coraz większa dostępność kolei we Wrocławiu

Wrocław w ostatnich latach zyskał trzy nowe przystanki: Wrocław Stadion / w kierunku Głogowa/, Wrocław Grabiszyn / w kierunku Wałbrzycha/ i Wrocław Różanka / w kierunku Rawicza/. Wszystkie stacje i przystanki na linii w kierunku Opola, Rawicza i Legnicy (z wyjątkiem przystanku Wr. Muchobór) zostały przebudowane.

Sporo informacji a propos startu kolei miejskiej we Wrocławiu można znaleźć tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Biznes

PKP SA: 312 mln zł straty netto. Powód? Odpisy na PKP Cargo

Roman Czubiński 04 sierpnia 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

PKP Cargo: Mimo „nawisu węglowego” wychodzimy na prostą

Biznes

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij